OMV RALLY ADAC

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Jokaisen EK:n jälkimmäisellä ajokerralla Loeb paransi selvästi enemmän vauhtiaan esim. Grönholmiin ja Duvaliin verrattuna. Itse asiassa näyttäisi äkkiseltään siltä, että Grönholmin ajat olisivat parantuneet pistesijoilla ajaneista vähiten. :frank:

Meneekö mies jo ensimmäisillä lenkeillä sen mitä autolla on mahdollista ajaa, vai mistä on kyse. :rolleyes:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Wilpuri sanoi:
Jokaisen EK:n jälkimmäisellä ajokerralla Loeb paransi selvästi enemmän vauhtiaan esim. Grönholmiin ja Duvaliin verrattuna. Itse asiassa näyttäisi äkkiseltään siltä, että Grönholmin ajat olisivat parantuneet pistesijoilla ajaneista vähiten. :frank:

Meneekö mies jo ensimmäisillä lenkeillä sen mitä autolla on mahdollista ajaa, vai mistä on kyse. :rolleyes:
Ensimmäisellä lenkillä oli enemmän märkää ja mutaisia paikkoja. Grönholm ilmeisesti pystyi vaikeissa olosuhteissa kampeamaan itseään hieman lähemmäksi muuten ylivoimaisia Citroeneita.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Valde sanoi:
Ensimmäisellä lenkillä oli enemmän märkää ja mutaisia paikkoja. Grönholm ilmeisesti pystyi vaikeissa olosuhteissa kampeamaan itseään hieman lähemmäksi muuten ylivoimaisia Citroeneita.
Heräsin tähän ralliin vasta tänään, jäi eilisen lähetykset näkemäti.

Okei, no tuo kelin parantuminen selittää paljon. Ihmettelin myös tuota, että paljon ne kautta linjan noita aikojaan parantavat. Olisi melkein pitänyt kyllä pystyä jo ajoistakin päättelemään, että kelissä on ollut vaihtelua.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tietysti saattoi tuo muutos ajoissa johtua siitäkin, että Marcus löysäsi, kun huomasi, että kärki menee kilometrin päässä ja takana sama juttu.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
ettelbruck sanoi:
Ja Panzerplatte näyttää kavaluuttaan, Petter jäi pari minsaa ja Garde parikymmentä tai jotain järkyttävää.
Gardelta hävisi kaikki sähköt kesken ajon.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Menee vika päivä jännäksi...

1. Sebastien Loeb FRA Citroen 2.34.44,3
2. Francois Duval BEL Citroen +27,9
3. Marcus Grönholm FIN Peugeot +1.47,7
4. Markko Märtin EST Peugeot +3.44,8
5. Roman Kresta CZE Ford +4.55,4
6. Gigi Galli ITA Mitsub. +4.57,8
7. S.Sarrazin FRA Subaru +7.04,3
8. Daniel Sola SPA Ford +7.18,3
9. Harri Rovanperä FIN Mitsub. +7.44,5

siis kumpi ajaa vitos paikan. Muuten erot ovat ratkaisevat.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Solalle kävi jotain, kun tuossa ykkös ja kakkos splittien välillä hävis 8 minuuttia.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Ihmeesti sitä vaan harvennusta käy vielä näin sunnuntainakin. Kopecky veti kanssa pihalle.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Nyt meni Valde ohi rallitietäjässä :mad_old:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Late sanoi:
Nyt meni Valde ohi rallitietäjässä :mad_old:
En nyt sentään vielä... :) Otin sinua kiinni ja eroa näyttäisi olevan neljä pistettä. F-1forumin kisaa johtava Mikko meni kyllä nyt sun ohi.
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Late sanoi:
Nyt meni Valde ohi rallitietäjässä :mad_old:
Elämä on kovaa :D
Ite nousin sijalle 17 ja on hyvä nousuputki päällä. Seuraavana Rac jota pidän jopa kinkkisempänä kisana kuin Saksaa. Kolmen kärjen järjestystä hankala veikata.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Tää vuos nyt on menny ihan perseelleen rallitietäjässä. Ei oo oikein ollut intoo miettii noita sijoituksia, ja nytkään en uskaltanu ottaa riskiä ja laittaa duvalia toiseks. Vaikka empä tiedä onko tuosta veikkaamisesta mitään hyötyä jos ei voita kisaa. Neljäntenä kun ei saa mitää :mad:
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Jippo sanoi:
Gardelta hävisi kaikki sähköt kesken ajon.
Joo mut silloin kun kirjoitin oman kommenttini ainoa tieto oli että SS8:lla "off". Päättelin sen joksikin muuksi kuin sähköviaksi.

Ja Mikkoz tais heittää parhaan ennakkoprognoosin tänne Forumille.

Nyt muuten oli Eurosportilla paljon monipuolisempaa ja tapahtumarikkaampaa videokuvaa kuin Ylellä, mistä johtuneekaan. Yle halus murmuttaa ja näyttää niitä Nike-mainoksia (vai Puma, ei tainnu purra muhun ideaalisti?) vaikka muuta oli ainakin maailmalla jakelussa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Late sanoi:
Tää vuos nyt on menny ihan perseelleen rallitietäjässä. Ei oo oikein ollut intoo miettii noita sijoituksia, ja nytkään en uskaltanu ottaa riskiä ja laittaa duvalia toiseks. Vaikka empä tiedä onko tuosta veikkaamisesta mitään hyötyä jos ei voita kisaa. Neljäntenä kun ei saa mitää :mad:
Mies on 20 rallitietäjässä, jossa on on ainakin toista tuhatta pelaajaa ja sanoo, että menee perseelleen... :doubtful: ;)
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Valde sanoi:
Mies on 20 rallitietäjässä, jossa on on ainakin toista tuhatta pelaajaa ja sanoo, että menee perseelleen... :doubtful: ;)
Niinpä. Tänä vuonna on ollut vähämmän osallistujia viimevuoteen nähden.
 
Viimeksi muokattu:

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Nyt kun kaikkien huuliilla tuntuu olevan Michelinin ylivoima, niin ihmetyttää miksi tuota ylivoimaa pystyy hyödyntämään vain tehdas-Citroenit. Ja kuinka huonoja nuo Fordit ,Skodat ja Omv:t olisivatkaan Pirelleillä. :rolleyes:

Vai vetävätkö Ranskalaiset tässäkin kotiopäin ja antavat Citikoille jotain mitä ei muille. :doubtful:

Mikä tässä nyt oikeen mättää... :eek:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jesper sanoi:
Nyt kun kaikkien huuliilla tuntuu olevan Michelinin ylivoima, niin ihmetyttää miksi tuota ylivoimaa pystyy hyödyntämään vain tehdas-Citroenit. Ja kuinka huonoja nuo Fordit ,Skodat ja Omv:t olisivatkaan Pirelleillä. :rolleyes:

Vai vetävätkö Ranskalaiset tässäkin kotiopäin ja antavat Citikoille jotain mitä ei muille. :doubtful:

Mikä tässä nyt oikeen mättää... :eek:
Mä luulen, että paljon on kyseessä siitä, että esim. Fordilla kuskit eivät pystyneet näyttämään sitä mihin autolla pääsee. Veikkaan kyllä, kun etenkin esim. Sola saa lisää asvalttikokemusta Focuksesta, niin viimeistään Kataloniassa lyödään rajuja aikoja pöytään. Toisaalta Fordilla ei kai kehitystyötäkään ole paljoa tehty. Michelin varmaan testaa ja kehittää renkaitaan pääasiassa Citikan kanssa. Omv:t ei mielestäni olleet yhtään surkeita, tai ainakaan Stohlin vauhdissa ei ollut mitään vikaa. kaverihan veti tokana päivänä ihan kärjen tuntumassa muutaman erikoiskokeen (nopeammin esim. kuin Garde, Petter ja Markko), mikä on todella hyvin kaverilta, joka viime vuonna ei tainnut Paasosta kummempi asvaltilla. Tietenkin kertoo jotain Ford-poikien vauhdista, että Stohlin tasoinen asvalttikuski tulee samoille lukemille. Stohlin Focusta nyt tuskin kukaan pitää parempana kuin sitä, jolla Loeb ajoi viime vuonna tiukkoja kisoja Märtinin ja Duvalin kanssa asvaltilla.

Autona Citroen ei voi olla esim. muihin Pirelli-talleihin ylivoimaiseen Peugeotiin nähden minuutteja nopeampi. Joku common sense sanoo, että Subaru ei voi olla 4 minuuttia Citikkaa hitaampi auto. Olisi vaikea ajatella, että Citroen, joka viime vuonna oli vastaava Fordin kanssa, olisi vuoden aikana kehittänyt vanhaa mallia merkittävästi nopeammaksi.
 
Ylös