Onko F1:sistä katoamassa reilu peli kokonaan?

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Jason Voorhees sanoi:
Eipäs kun Pörniä päin! Suomi on aivan liian pieni markkina-alue että kuljettajien menestys toisi rahaa! :mad:
Tosin jos joku suomalainen voittaisi, niin suomalaisten lisäksi sekaisin (ja huomattavasti suomalaisia pahemmin) menisi muutama miljoonaa japanilaista. ;)
 

Timppa78

License to SPY
Liittynyt
28.8.2006
Viestit
1523
Sijainti
Täällä
WebSlave sanoi:
Tosin jos joku suomalainen voittaisi, niin suomalaisten lisäksi sekaisin (ja huomattavasti suomalaisia pahemmin) menisi muutama miljoonaa japanilaista. ;)
Sekä koko Britannia ja Saksa :D
 

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Kaikki F1-tallit ovat mukana samassa liitossa!

Perustelu:

1. F1-tallit ovat nykyään suurimmaksi osaksi automerkkien omistamia.
2. Automerkit ovat mukana F1:ssä saadakseen hyvää pr:ää.
3. Mitä enemmän kisoilla on katsojia, sitä enemmän automerkit saavat mainosta.
4. Katsojat kiinnostuvat F1:stä, jos oma maa pärjää. Kiinnostus voi jatkua menestyksen jälkeen pitkäänkin, vaikka uutta sukseeta ei tulisikaan (vrt. Häkkisen synnyttämä F1-mania Suomessa, joka jatkuu vieläkin).
5. Jos F1-innostus syntyy isoissa maissa, automerkit saavat enemmän mainosta kuin jos innostus syntyisi pienissä maissa.
-> Isojen maiden edustajille täytyy saada menestystä, koska menestys tuo innostusta ja innostus tuo hyvää pr:ää.

Viime vuosina syytä F1-innostukseen on ollut seuraavissa maissa:

- Saksa (Michael Schumacherin menestyksen ansiosta)
- Italia (Ferrarin menestyksen ansiosta)
- Ranska (Renault)
- Espanja (Alonso)
- Britannia (Hamilton ja McLaren)

Merkillistä: kaikki isoja maita! Ovelasti menestystä on pitkitetty (Ferrarin kausi viisi vuotta, Renault'n kausi kaksi vuotta). Tällä hetkellä olemme McLarenin kauden alussa, joka kestää vielä ainakin vuoden. Se tulikin nyt hyvään rakoon, sillä britannialaisten innostus oli ehtinyt laskea aika alas. Ovelasti McLarenin menestys lisää Britannian lisäksi intoa myös Saksassa Mercedeksen kautta. Saksassa onkin innostus ollut jo laskussa, joten heille pitää tarjota taas kannatettavaa (onhan Saksa näistä maista isoin = tärkein).

Tulevaisuus:

Ranskassa into meinaa hiipua: Bourdaisista uusi supertähti Hamiltonin kauden jälkeiseksi ajaksi. Rosberg ja Vettel ovat varalla, jos innostuksen synnyttämistä tarvitaan kipeämmin Saksan suuntaan. Ensi kaudelle syntyvän intialaistallin menestystä aletaan jo pohjustaa tulevaisuutta varten. Kiinalaiskuskien kykyjenetsintä säilyy kuumana, kunnes sopiva löytyy. Räikköselle annetaan silloin tällöin pisteen parin päähän jääviä mestaruuksia, koska suomalaisille se riittää innostuksen ylläpitoon. Menneistä on opittu se, että viiden vuoden menestysputki yhdelle taholle on kuitenkin liikaa.

Kaikki tallit ovat juonessa mukana, koska katsojien lisääntyminen hyödyttää heitä joka tapauksessa! :ahem:


:wink: :thumbup: :D
 

Off-Topic

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
2514
Miljoonabisneksessä reilu peli on aina etusijalla. Oikeesti, siitä ei ole vuosikymmeniin, josko koskaan, ollut tietoakaan kuin yksittäis- ja poikkeustapauksissa. Kilpaurheilussa, tai missä muussa kilpailussa hyvänsä, Reilu Peli On Perseestä. Häviäjät voi pitää sen reilun pelinsä, mut silti niillä on vähempi kavereita kuin voittajilla. Kilpailulla ja reiluudella ei oo kauheesti tekemistä toistensa kanssa, kilpaillessa tähdätään voittamiseen, ja reilu voi olla sitten jossain muualla. Romantiikalla, niin kivaa kuin se oliskin, ei ole noissa hommissa jalansijaa.
 
Ylös