Onko kuolema välttämättä lopullinen?

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Ajatukseni lähti liikkeelle tästä lööpistä:
iltalehti sanoi:
"Sydämeni pysähtyi ulosajossa"
14.1.2009 9:03

Michael Schumacher teki kohupaljastuksen vuonna 1999 Silverstonen radalla sattuneesta ulosajostaan.

Ulosajossa seitenkertainen maailmanmestari mursi jalkansa ja löi päänsä niin rajusti, että kypärään tuli halkeama.

- Yhtäkkiä tunsin, että sydämeni löi hitaammin ja pysähtyi sitten täysin. Valot sammuivat. Silloin ajattelin, että tältä kai tuntuu, kun on matkalla yläkertaan, Schumi kertoo MTV3:n internetsivujen mukaan ulosajosta ZDF-kanavan tuoreessa haastattelussa.

- En tiedä, kuinka pitkään olin poissa, tai oliko kyse vain pyörtymisestä tai sokista. Tiedän vain sen, että sydämeni lakkasi lyömästä.
Ja sitten itse asiaan..

Oletetaan aluksi, että seuraavat asiat pitäisivät paikkansa:
- Mitään jumalaa ei ole
- Ihmisellä ei ole sielua
- Ihmisen luonne, tietoisuus ja kaikki ovat vain aivoissa

Jos sydän pysähtyy, niin kuolema tulee kun aivot lopettavat toimintansa, koska ei saa enää verta. Mitä jos joku fiksuihminen kehittäisi keinotekoisen sydämen, joka ei ikinä lakkaa toimimasta? Samaten joku keksisi erilaisia keinoruumiinosia (joita on jo paljon kehitettykin), joilla elimistön rappeutuminen ikääntymisen myötä estettäisiin. Jos menisi niin pitkälle että ihmisistä voitaisiin lopulta tehdä sellaisia kyporgeja, joissa enää aivot on ennallaan ja toimintakunnossa. Olisiko tällä tavalla mahdollista pitää ihminen elossa vaikka miten pitkään tahansa? Tietysti myös aivot rapistuvat ikääntymisen seurauksena, joten myös aivoja pitäisi vahvistaa keinotekoisesti?

Ja sitten toiseen asiaan, johon tarvitaan tuota alun olettamusta.. Olisiko mahdollista, että ihminen kehittäisi sellaisen keinotekoisen ihmiskropan, johon saisi tuotua kuolleen ihmisen aivoista kaiken sen, mitä tarvitaan kyseisen ihmisen palauttamiseksi elämään? Tämä tietysti vaatisi sen, että ei ole mitään sielua, joka karkaa kuollessa ihmiskropasta vaan kaikki mitä me käsitetään sielulla onkin aivoissa. Näin ollen kuolema ei välttämättä olisikaan lopullinen, vaan se olisi ennemminkin vain tiedottomuustila. Ihan niinkun Schumacher oli vähän aikaa tiedottomassa tilassa. Hän olikin samassa tilassa kuin olisi ollut kuolleena, mutta aivot eivät ehtineet menettää toimintakykyään, joten hän pääsi takaisin elämään..

Edit: Kuolleesta palauttaminen vaatisi tietysti sen, että ihminen syväjäädytettäisiin (tjsp) mahdollisimman pian kuoleman jälkeen, jotta kroppa ja elimistö ei surkastuisi liikaa. Eli siis jos aivot on jo maatuneet, niin sittenhän ei voida mitään..

Vai pitäisikö mun ottaa enämpi jotain lääkkeitä?

Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
Mun mielestä tuo quotettu uutinen vain vahvistaa sen, "Kenen" poika Schumacher oikeasti on. Ei kenelläkään kuolevaisella voi olla moista tsäkää mitä kisoissa nähtiin.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Ajatukseni lähti liikkeelle tästä lööpistä:

Ja sitten itse asiaan..

Oletetaan aluksi, että seuraavat asiat pitäisivät paikkansa:
- Mitään jumalaa ei ole
- Ihmisellä ei ole sielua
- Ihmisen luonne, tietoisuus ja kaikki ovat vain aivoissa

Jos sydän pysähtyy, niin kuolema tulee kun aivot lopettavat toimintansa, koska ei saa enää verta. Mitä jos joku fiksuihminen kehittäisi keinotekoisen sydämen, joka ei ikinä lakkaa toimimasta? Samaten joku keksisi erilaisia keinoruumiinosia (joita on jo paljon kehitettykin), joilla elimistön rappeutuminen ikääntymisen myötä estettäisiin. Jos menisi niin pitkälle että ihmisistä voitaisiin lopulta tehdä sellaisia kyporgeja, joissa enää aivot on ennallaan ja toimintakunnossa. Olisiko tällä tavalla mahdollista pitää ihminen elossa vaikka miten pitkään tahansa? Tietysti myös aivot rapistuvat ikääntymisen seurauksena, joten myös aivoja pitäisi vahvistaa keinotekoisesti?

Ja sitten toiseen asiaan, johon tarvitaan tuota alun olettamusta.. Olisiko mahdollista, että ihminen kehittäisi sellaisen keinotekoisen ihmiskropan, johon saisi tuotua kuolleen ihmisen aivoista kaiken sen, mitä tarvitaan kyseisen ihmisen palauttamiseksi elämään? Tämä tietysti vaatisi sen, että ei ole mitään sielua, joka karkaa kuollessa ihmiskropasta vaan kaikki mitä me käsitetään sielulla onkin aivoissa. Näin ollen kuolema ei välttämättä olisikaan lopullinen, vaan se olisi ennemminkin vain tiedottomuustila. Ihan niinkun Schumacher oli vähän aikaa tiedottomassa tilassa. Hän olikin samassa tilassa kuin olisi ollut kuolleena, mutta aivot eivät ehtineet menettää toimintakykyään, joten hän pääsi takaisin elämään..

Vai pitäisikö mun ottaa enämpi jotain lääkkeitä?

Sitten otetais kuva ihmisestä silmien kautta ja talletettaisiin tietokoneeseen kiintolevylle ja palautettaisiin johonkin klooniin, kuten ison arskan elokuvassa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
En osaa sanoa onko sielu olemassa, mutta jos on niin mulla on valmis teoria siitä, millainen sielu on: hiukan samanlainen kuin hajuton ja äänetön pieru.

Jos kuoleman jälkeen tapahtuu uudelleensyntyminen niin toivoisin olevani seuraavassa elämässä kissa, ja miksei sitäkin seuraavissa.

Tais mennä hiukan off-topikiksi? Niin, aivothan on päässä (miehillä ajattelua osittain alempanakin, toisinaan, välillä pelkästään). Eli jos vaikka Futurama-tyyliin taltioitaisiin päät:
Näytä liitetiedosto 7867