Onko R. Schumacherin ura lopuillaan ?

August

Well-known member
Liittynyt
14.3.2002
Viestit
70
Sijainti
Vantaa
Oho sanoi:
Sitä että pehmyt kosketus ja ennakointi ovat reaktionopeutta tärkeämpiä. Vaikka autoa ajettaisiinkin lähes reaktiivisesti (mikä muuten osaltaan vähentään reaktioajan merkitysta, kun päätöksiä ei tehdä tietoisesti) nopeita reaktioita tärkeämpää on kyky aistia mitättömätkin muutokset auton käytöksessä ja reagoidia niihin, ennakoida luistot, kuin kyky saada jo alkanut luisto kiinni.. Auto on sen verran löyhässä tiessä kiinni että nopeisiin rekatioihin luottamalla sen saa vain seinään.

- Oho -
Nämä kaikki liittyvät juuri reaktioaikaan. Ennakointi perustuu reaktioaikaan vaikka se ei olisikaan tietoista. Eli jos ennakoit että auto on lähdössä luisuun ja et kerkeä siihen reakoimaan riittävän nopeasti mikä on tulos? Startissa annat aina muille etua jos on hidas reaktiossa.

Varmaan kukaan täällä ei väitä että kolareilla ei olisi vaikutusta ihmiskehoon huonontavasti.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
On loppusuoralla Ralfin ura. Viimevuotinen mälli vei jo vauhtia aika-ajonopeudesta ja tämän vuotinen vie sitten loputkin.

Ei muuta kuin Toyotalle muutamaksi vuodeksi rahastamaan ja se siitä.

Tiukkaan ja stressaavaan mestaruustaistoon hänestä ei enää ole.:nope:
 

Antti

Administraattori
Ylläpitäjä
Liittynyt
27.12.1998
Viestit
1967
Sijainti
Suomi
En usko, että Ralf pitää suurta kiirettä rattiin paluussa loppukaudella, vaikka selkä olisikin ehjä, etenkin jos Toyota-sopimus julkistetaan kohtapuolin.

Genélle siis mukava näytönpaikka. Jos jos ei kulje, niin Pizzonia autoon :frown:
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2508
Ei taida ihan parissa kuukaudessa tuo selkä parantua luulenma. Jos parantuu enää koskaan siihen kuntoon että vielä voi F1-autolla ajaa. Aika huonolta näyttää kieltämättä Ralfin tilanne.
 

Team Trabant

Jokapaikanhöynä
Liittynyt
9.12.2000
Viestit
449
Sijainti
Rinnakkaistodellisuus
Murtuineilla selkänikamilla ei varmaan myöskään hirveesti treenata eli pidetä ajokuntoa yllä elikäs liekö mies ajokunnossa vielä kolmen kuukauden kuluttua?
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
August sanoi:
Nämä kaikki liittyvät juuri reaktioaikaan. Ennakointi perustuu reaktioaikaan vaikka se ei olisikaan tietoista. Eli jos ennakoit että auto on lähdössä luisuun ja et kerkeä siihen reakoimaan riittävän nopeasti mikä on tulos? Startissa annat aina muille etua jos on hidas reaktiossa.

Varmaan kukaan täällä ei väitä että kolareilla ei olisi vaikutusta ihmiskehoon huonontavasti.
Kaikki mikä ei tapa vahvistaa...
En tiedä oletko kuullut tälläistä???
Tuskin Häkä, Scumi tai Lauda omien onnettomuuksien jälkeen hirveästi hidastuivat. Mutta meissä ihmisissä on moneen junaan meniöitä, ettei vaan Ralffi jäis asemalle....
 

Jaki

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
180
Eikö JJ Lehto joutunut jättämään F1, kun hänellä murtui ulosajossa selkänikama niskasta? Niskaan tuli kovat kivut ja ajamisesta ei tullu mitään? Eikö näin jotenkin käynyt?

Ralfilli ajaa vain partaansa ja rullatuoliaan loppuvuoden. Jos hän saa toyota-sopparin, tuskimpa Williams ajattaisi häntä pari-kolme viimeistä kisaa sitten enää.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mossi Superstar sanoi:
Tuskin Häkä, Scumi tai Lauda omien onnettomuuksien jälkeen hirveästi hidastuivat. Mutta meissä ihmisissä on moneen junaan meniöitä, ettei vaan Ralffi jäis asemalle....
ongelma onkin että Schumilla ja Häkällä oli vain yksi kunnon tälli, kyllähän nyt aikaa myöten Ralffikin on palannut normaalille tasolleen, mutta tämä on jo toinen aivotärähdys + selkänikamien murtuma vuoden sisällä.... päävammat on aina pahimpia, ja varsinkin jos ne tulee suht lyhyin väliajoin....
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Jaki sanoi:
Eikö JJ Lehto joutunut jättämään F1, kun hänellä murtui ulosajossa selkänikama niskasta? Niskaan tuli kovat kivut ja ajamisesta ei tullu mitään? Eikö näin jotenkin käynyt?
JJ lähinnä yritti tehdä liina nopean paluun kisoihin, olisi kai tarvinnut huom. enempi aikaa toipumiseen...
Siihen viel päälle se että tiimi ei antanut kuskille aikaa tuohon toipumiseen, vaan Verstappen sai loppukaudeks paikan ja seur. vuodeks sitten Herbert... kyllähän JJ varsinkin kaudella -95 olis jo kunnossa ollu ykkösiäkin ajatellen...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Jykän vamma oli kyllä pahempi, lääkärien mukaan oli vain milleistä kiinni halvaantuminen, lisäksi kyseessä taisi olla kolmas tai neljäs nikama. Mitä alempaa nikamat vaurioituvat, sitä "vaarattomampi" tilanne noin kärjistäen, HANShan siirtää niskaan kohdistuvaa rasitusta selkärankaan tuollaisessa tilanteessa juuri.

JJ:n F1-uran loppumiseen oli kyllä monia muitakin syitä kuin onnettomuus, se kuitenkin tärkeimpänä toki. Liian kiire tosiaan oli mukaan, tosin jos alkukauden kisoista jätetään pomppuinen Monaco ja rikkinäisellä rungolla ajettu Kanada pois, oli JJ:n vauhti ihan vertailukelpoista. Jykä ei lisäksi saanutkaan ajaa silloin kún niska sen viimein alkoi sallia, vaan pistettiin pakkolepoon.

Noin loppukaneettina en pysty olemaan liian surullinen, jos Ralfin ura tähän loppuukin. Ikävää toki, mutta mielummin katson kilpa-ajajia kuin autonkuljettajia.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Ei ykkösissä ole liikaa moninkertaisia GP-voittajia. Jos Ralfin ura loppuu yhdessä DC:n uran kanssa, niin tällä tahdilla ensi kaudella on kolme kuskia jotka ovat voittaneet urallaan enemmän kuin yhden kisan. Vaikka Ralfin ajotyylistä ja asenteesta voi olla montaa mieltä, niin on se tuottanut jossain määrin tulosta aikaan. Kuusi GP voittoa ei näinä aikoina ole aivan mitätön tulos. Jos Ralfin uran pitäisi loppua, niin soisin sen tapahtuvan sillä tavalla että hän häviäisi reilusti tallitoverilleen ajamalla.

Mielestäni se on ainoa oikea tapa varmistaa että f1-kuljettajien taso pikemminkin nousisi kuin laskisi. Näinhän se aina ennenkin on tapahtunut.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
2001:

Ralf Schumacher 49
Juan-Pablo Montoya 31

2002:

JPM 50
RS 42

2003:

JPM 82
RS 58

2004:

JPM 24
RS 12

....

FIAn pistelaskusysteemin mukaan Raffeli on hävinnyt ajamalla tallikaverilleen 2001 jälkeen joka vuosi.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Jos Ralfin f1-ura on sitten tässä, niin kyllä miestä voi muistella jälkeenpäin kohtalaisen pätevänä kuskina. Viime kaudella mies ajoi melkoisen hyvin ennen loppukauden romahdusta, joka sekin oli enemmän epäonnesta johtuvaa kuin omasta mokailusta. Kaksi aivotärähdystä vajaassa vuodessa ei voi olla vaikuttamatta. :nope: Niin paljon kuin Ralfia onkin väheksytty, niin oli mies muutakin kuin Michaelin pikkuveli.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Ralf oli parhaimmillaan muutakin kuin Michaelin pikkuveli mutta huonoimmillaan sitten... Hän on/oli epätasainen eikä se aina johtunut epäonnesta. Hyvää kisaa saattoi seurata pari huonompaa kunnes taas alkoi uudestaan kulkea. Parhaimmillaan toki kova rattimies.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9310
Onhan Ralf selvästi huonompi kuljettaja kuin Michael, mutta loppujen lopuksi hän on selvinnyt hyvin paineista, jotka syntyivät siitä, että hän on Michaelin veli, olihan Michael jo kaksinkertainen maailmanmestari Ralfin F1-uran alkaessa. Tämä on Ralfin kahdeksas kausi ykkösissä, ja useat hänen jälkeensä aloittaneet ovat häipyneet kuvioista.

Toki on myönnettävä, että tallikaverit ovat pääosin olleet häntä parempia. Fisichella voitti Ralfin kaudella 1997, Hillin kanssa Jordanilla Ralf oli aika tasoissa. Zanardin Ralf voitti reilusti, kuten myös Buttonin alkuvaiheessa, mutta loppukaudesta Button alkoi olla lähellä. Montoya on ollut pääosin parempi Williams-kuljettaja vuoden 2001 lopulta lähtien.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Psyykkinen palautuminen kovien mällien jälkeen on aikasta yksilöllistä. Häkkinen suorastaan vahvistui Adelaiden pamauksen jälkeen, jollekin muulle saattaa jäädä peikko takaraivoon.
Karl Wendlinger täräytti Monacossa '94 pahasti "liikenteenjakajaan", vain pari viikkoa Imolan tragedian jälkeen. Oli poissa loppukauden ja yritti 95 vielä ajaa, mutta epäonnistui eikä miestä ole sen koommin nähty fykkösissä. Ajoi kuitenkin GT-mestariksi 1999..

Nämä on näitä henkimaailman asioita joita ei oikein voi ennustaa.
 
Ylös