Nämä kaikki liittyvät juuri reaktioaikaan. Ennakointi perustuu reaktioaikaan vaikka se ei olisikaan tietoista. Eli jos ennakoit että auto on lähdössä luisuun ja et kerkeä siihen reakoimaan riittävän nopeasti mikä on tulos? Startissa annat aina muille etua jos on hidas reaktiossa.Oho sanoi:Sitä että pehmyt kosketus ja ennakointi ovat reaktionopeutta tärkeämpiä. Vaikka autoa ajettaisiinkin lähes reaktiivisesti (mikä muuten osaltaan vähentään reaktioajan merkitysta, kun päätöksiä ei tehdä tietoisesti) nopeita reaktioita tärkeämpää on kyky aistia mitättömätkin muutokset auton käytöksessä ja reagoidia niihin, ennakoida luistot, kuin kyky saada jo alkanut luisto kiinni.. Auto on sen verran löyhässä tiessä kiinni että nopeisiin rekatioihin luottamalla sen saa vain seinään.
- Oho -
Varmaan kukaan täällä ei väitä että kolareilla ei olisi vaikutusta ihmiskehoon huonontavasti.
Viimeksi muokattu: