Originally posted by mikar:
S2K kustannukset ovat todellakin karaneet käsistä joten ei ole ihme että kuskit ovat keski-ikäisiä
liikkeenharjoittjia, tuskinpa tavallisilla "mattimeikäläisillä" on mahdollista harrastaa ko. sarjaa.
Toisaalta on tietysti hyvä että pyrimme sopeuttamaan oma sarja säännöiltään keskieuroppalaisiin sarjoihin,
mutta tulisi kuitenkin tunnustaa se tosiasia että täällä liikkuvat markkamäärät ovat kuitenkin huomattavasti
pienempiä kuin euroopassa.
Kuskien ikäjakaumasta ja henkilökohtaisista suhteista johtuen valtaosa yleisöstä on kytköksissä johonkin
kuskiin ja nämä henkilöt ovat valitetavan harvoin "tavallisia tallaajia". Todennäköisesti jos ko. laji
olisi kustannuksiltaan kuhtuullista niin myös "naapurin ville" pääsisi mukaan ja toisi tullessaan "koko kylän"
kannustamaan. Nyt lajia pidetään nimenomaan sikariportaan harrastuksena ja sehän ei silloin "tavallisia tallaajia"
kiinnosta.
Todennäköisesti suuremman suosion vastaisuudessa tulee saamaan Endurance-luokat jossa autojen hinnat ovat 1/10
S2K -hinnoista. Odotan pelonsekaisella jännityksellä milloin AKK kieltää em. seikoista johtuen koko Endurance-lajin
harrastamisen erilaisilla sanktioilla.
Moi vaan.
Minä en kyllä ymmärrä näitä kommentteja "sikariportaan" luokasta (S2K).
Jokaisella, jolla on jonkunlaisia edellytyksiä menestyä kyseisessä luokassa, on erittäin tervetullut luokkaan.
Se, että riittävätkö rahkeet rahoituksen hankkimiseen, siinä kohtaa kyllä toivoisin nostamaan katseen peiliin.
En usko, että kovinkaan moni S2K -kuskeista ajaa omalla rahalla.
Kenellekään ei tulla tarjoamaan valmista kuskin paikkaa. Pohjatyö on tehtävä ihan itse tai joku, joka rahoitusta hankkii.
Itse olen ollut alusta lähtien hankkimassa rahoitusta, ja voin sanoa, että helpolla ei ole päässyt. Siinä menee kyllä kaikki mahdollinen vapaa-aika.
Toivoisin, että DonVito ei enää toistaisi itseään yhtään enempää. Jos Sinun mielestäsi autot ovat kauppakasseja, pistä silmät kiinni.
Jonkun kokemuksen omaavana periaatteessa molemmista luokista (tosin vain A-ryhmäläisistä), olen eri mieltä kanssasi.
Täällä liikkuu varmaan paljon ihmisiä, jotka haluavat ihan oikeatakin tietoa luokasta/luokista.
Eikö mieluummin etsittäsi positiivisia puolia kummastakin luokasta.
Negatiivisella asenteella ei valitettavasti pitkälle pötkitä. Se asenne nimittäin asettuu ennemmin tai myöhemmin itseään vastaan.
Terveisin,
Arto