Onneksi Olkoon Kimi Räikkönen - Maailmanmestari!

talakem

Iltalehden toimitus
kouvotsvoni sanoi:
Ihmettelen vaan mikä tekee Hamiltonista "vuoden miehen".
Öh no se tuli ihan muista ansioista. Kimihän on oli naimisissa niin ei tuohon ykkösteen sivuluokaan pystynyt täysin osallistumaan....

Lewis veti näinollen pohjat siellä.... olis keskittynyt mestaruuteen....:nope:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
talakem sanoi:
Öh no se tuli ihan muista ansioista. Kimihän on oli naimisissa niin ei tuohon ykkösteen sivuluokaan pystynyt täysin osallistumaan....

Lewis veti näinollen pohjat siellä.... olis keskittynyt mestaruuteen....:nope:
Mites se Alonso voitti viime vuonna tuon kategorian, kun oli jo maaliskuussa avioitunut, jos kerta sarja vain sinkkumiehille:confused:

talakem

Iltalehden toimitus
kouvotsvoni sanoi:
Mites se Alonso voitti viime vuonna tuon kategorian, kun oli jo maaliskuussa avioitunut, jos kerta sarja vain sinkkumiehille:confused:
No joo ahtaalle laitat. :eek:

Mutta tehdään nyt jo sinunkaupat jos suostut? :eek:

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Kimi näitä "palkintoja" keräili sylin täydeltä toissa vuonna, vaikka Alonso vei mestaruuden.

:alppu:

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
talakem sanoi:
:ahem: Järjestetään toi kaappi vähän myöhemmin...:eek:
:D :thumbup: Voisin tulla talkoisiin...

Kun meni OT:ksi niin sanottakoon vielä, että olen nähnyt satoja maitovalaita. Ovat paljon hienompia kuin mikään Fiat.

talakem

Iltalehden toimitus
Bööniltä "onnittelut". Kimi ansaitsi maailman mestaruuden.

“At first Kimi was a little bit in the background, but when you think about it, that he won six races against four from Lewis, he is entitled to be world champion, isn't he?”

He added that despite the title eluding him, Hamilton had been the best rookie the sport had ever seen following a record-breaking year.

“I suppose, the answer has got to be yes,” Ecclestone said.

“He has been outstanding.”

http://www.totalf1.com/view-article.php?newsid=237357

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Nyt kun on useampiakin urheiluaiheisia foorumeja selaillut niin pitää myöntää että jostain kumman syystä menestyksen myötä myös ruikuttajien määrä suunnilleen kymmenkertaistuu. Esimerkiksi Kimihän oli Alonson mestaruuksien aikaan yleisön mielestä se "oikea mestari" ja sarjan paras kuski, mutta nyt se onkin sitten Hamilton.

Se on vaan jännä juttu ja miten selvästi sen on huomannut lähivuosina Schumin ja Alonsonkin kohdalla tapahtuvan. Aina löytyy selittelijöitä jotka eivät joko voi hyväksyä että heidän suosikkinsa ei voittanut, tai sitten halutaan kapinoida valtavirtaa vastaan. Uskoisin että ruikuttajien määrä ei itse asiassa kasva, heistä vaan tulee entistä äänekkäämpiä. Suosituimpia ja noloimpia selityksiähän ovat tietysti ikiklassikko "voitti tuurilla", ja sitten lähes yhtä klassinen "no sillä oli ylivoimanen auto". Kun selitykset loppuvat niin voidaan vetää hihasta vielä se kaikkein epätoivoisin kortti, eli SABOTAASI JA SUOSIMINEN. "No sen tallikaverin autoo sabotoitiin"...

Eipä tässä nyt muuta toistaseks.

Coni

Well-known member
Tuli tässä sellainen ajatus yhtäkkiä mieleen että kiitos Mtv3 Max televisionnin Räikkösen mestaruuteen ratkennutta Brazilian GP:tä pystyi jännittämään vain murto-osa siitä mitä maksuttomalla kanavalla näytetty GP olisi pystynyt.

Itse ainakin koen että mestaruudesta jäi puuttumaan jotain kun sitä ei pystynyt itse todistamaan reaaliajassa. Monet varmasti katsoivat tilanteen tekstitv:stä, internetista tms, jolloin hommaan eläytyminen jäi huomattavasti laimeammaksi.

Summa summarum.. mielestäni tämä näkyi myös Vuoden urheilija-äänestyksessä, koska jokainen ei pysty seuraamaan F1-kilpailuja reaaliajassa, toisin kuin esimerkiksi mäkihyppyä, keihäänheittoa, hiihtoa jotka näytetään maksuttomilla kanavilla.

Kai sitä tällaistakin saa pohtia Off-seasonilla.

Overhouse

Well-known member
Coni sanoi:
Tuli tässä sellainen ajatus yhtäkkiä mieleen että kiitos Mtv3 Max televisionnin Räikkösen mestaruuteen ratkennutta Brazilian GP:tä pystyi jännittämään vain murto-osa siitä mitä maksuttomalla kanavalla näytetty GP olisi pystynyt.

Itse ainakin koen että mestaruudesta jäi puuttumaan jotain kun sitä ei pystynyt itse todistamaan reaaliajassa. Monet varmasti katsoivat tilanteen tekstitv:stä, internetista tms, jolloin hommaan eläytyminen jäi huomattavasti laimeammaksi.

Summa summarum.. mielestäni tämä näkyi myös Vuoden urheilija-äänestyksessä, koska jokainen ei pysty seuraamaan F1-kilpailuja reaaliajassa, toisin kuin esimerkiksi mäkihyppyä, keihäänheittoa, hiihtoa jotka näytetään maksuttomilla kanavilla.

Juuri näin, tai sitten Pitkämäki ei ole mies tai Suomi ei kuulu maailmaan...
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/01/603733
(offtopicin offtopicina on pakko sanoa, että tarjonta on parantunut kyllä niin paljon, että hyvä kun meni maksulliseks.)

oldez

Well-known member
Coni sanoi:

Vuoden urheilijasta äänestävät urheilutoimittajat eivät katsojat.

oldez

Well-known member
Overhouse sanoi:
Juuri näin, tai sitten Pitkämäki ei ole mies tai Suomi ei kuulu maailmaan...
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2008/01/603733
(offtopicin offtopicina on pakko sanoa, että tarjonta on parantunut kyllä niin paljon, että hyvä kun meni maksulliseks.)
En kyllä ymmärrä että mitä ihmettä Kimi Räikkönen tekee tossa porukassa kun vertaa esim. Roger Federeriin tai Michael Phelpsiin. Nämä kaverit ovat sentään dominoineet lajiaan ylivoimaisesti. Maailman parhaan urheilijan voisi olettaa olevan ylivertainen omassa lajissaan. Muutaman muunkin tyypin voisi tolta listalta tiputtaa. Vaikka minun mielestä autourheilu ja golfkin lasketaan urheiluksi niin ei niillä pitäisi silti olla sijaa tolla listalla... näin offtopicina :p

Faustus

Well-known member
Coni sanoi:
Itselläni ainakin eläytyminen onnistui loistavasti ilman MTV3 MAXiakin. McLarenin protesti kyllä sitten pilasi fiiliksen kisan jälkeen.

Nelssoni

Well-known member
oldez sanoi:
En kyllä ymmärrä että mitä ihmettä Kimi Räikkönen tekee tossa porukassa kun vertaa esim. Roger Federeriin tai Michael Phelpsiin. Nämä kaverit ovat sentään dominoineet lajiaan ylivoimaisesti. Maailman parhaan urheilijan voisi olettaa olevan ylivertainen omassa lajissaan. Muutaman muunkin tyypin voisi tolta listalta tiputtaa. Vaikka minun mielestä autourheilu ja golfkin lasketaan urheiluksi niin ei niillä pitäisi silti olla sijaa tolla listalla... näin offtopicina :p
Pitäisikö Federerkin tiputtaa listalta jos hän olisi joutunut pelaamaan aiemmat vuodet huonolla mailalla? :rolleyes:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Nelssoni sanoi:
Pitäisikö Federerkin tiputtaa listalta jos hän olisi joutunut pelaamaan aiemmat vuodet huonolla mailalla? :rolleyes:
Aivan, tai hyvällä mutta hajoilevalla.

Mutta selvähän se on, että tuon äänestyksen voittaa Federer tai Phelps. Veikkaan jälkimmäistä.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Palkinto kuuluisi oikeasti Cristiano Ronaldolle tai Messille, ihan jo kilpailullisista syistä.

Tennis on marginaalilaji futikseen verrattuna.