outo ongelma

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Osaako joku sanoa, miksi mun koneessa aina kun käynnistän, niin kun xp on käynnistynyt, niin avautuu automaattisesti windows32 kansioineen työpöydälle.

Skannasin sen virusohjelmalla, ja 2 troijalaista löytyi, mutta sain ne poistettua. Lisäksi skannasin koko koneen ja löytyi pari troijalaista piilosta, jotka pystyin poistamaan vain manuaalisesti. Spybotilla ja ad-awarella myös skannasin ja poistin turhat sälät. Mutta edelleen se vaan avautuu, WHY?

Helpostihan sen saa ruksilla pois mutta se on ärsyttävää. Ilmeisesti joku virus on muuttanut rekisteriä, mutta en uskalla mennä sinne, kun kohta ei toimi mikään. Olisiko jollain jotain vinkkiä asiaan?

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Jos oot raahannu sen kansion (tehnyt pikakuvakkeen) sinne kansioon, missä on ohjelmat, jotka käynnistyvät windowsin käynnistyessä.

Tuskin...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
jusban sanoi:
Jos oot raahannu sen kansion (tehnyt pikakuvakkeen) sinne kansioon, missä on ohjelmat, jotka käynnistyvät windowsin käynnistyessä.

Tuskin...
Joko näin tai sitten kuten formulastara jo epäilikin, joku virus tahi vastaava mömmö on käpelöinnyt rekisteriä.

start -> run -> msconfig ja siellä sille vikalle välilehdelle (startup). Sieltä löytyy kaikki käynnistyksen yhteydessä käynnistettävät ohjelmat kuten myös se, mistä tuo käynnistys tapahtuu, esim. jos jusbanin mainitseman autostart kansion kautta, niin vikassa sarakkeessa (Location) lukee Startup tahi Common Startup, jos taas rekisterin, niin siellä lukee rekisteriavaimen polku. Tuolta käsin voi niitä ohjelmia myös deaktivoida.

Sit sä voisit piruuttas kans kokeilla sitä, että tuplaklikkaat "my computeria", sieltä Tools-valikon kautta Folder Options ja sieltä view välilehti. Ettit sieltä listalta sen option, sen joka määrittelee mitä tehdään bootin jälkeen ikkunoille, jotka olivat konetta sammuttaessa auki (Restore previous folder windows at logon). Deaktivoi se ja testaa aukeeko windows32 kansio edelleenkin bootin (tai oikeestaan riittää kun loggaat tunnariltas ulos ja taas sisään) yhteydessä?

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Kiitos vinkeistä!

Täytyy kokeilla, jahka pääsen kotokoneen äärelle.

oopee tietää kyllä koneista kaiken. Onnea vaan sille firmalle, missä oot hommissa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
oopee tietää kyllä koneista kaiken. Onnea vaan sille firmalle, missä oot hommissa.
Kiitos, mutta kylmä totuus on se, että kyllä ne todelliset Gurut (isolla G:llä) omaa ihan toisenluokan tietämyksen kuin minä :eek:

Sitäpaitti toi kansio on tietty system32 eikä windows32 :frank:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Joo, kumma juttu, ei auttanut nuo vinkit, kun aikanaan kokeilin. Hyvä puoli niissä oli kuitenkin se, että nyt ei konetta käynnistettäessä avaudu kaiken maailman turhat sovellukset, joten kone käynnistyy nopeammin, kuin myös sulkeutuu. Kovon eheytyskin varmaan auttoi.

Nyt kuitenkin kun ajoin spybotilla tarkistuksen, niin system32 ei enää avaudu omia aikojaan.

Ihmeellisen asiasta tekee se, että olen kyllä skannaillut ko. ohjelmalla konetta aika usein, mutta ennen se ei ole asiaan vaikuttanut. Kaipa siihen on sitten tullut jokin päivitys(päivitän tietty aina ennen skannausta) joka on vaikuttanut jotenkin rekisteriin...

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Joo, kumma juttu, ei auttanut nuo vinkit, kun aikanaan kokeilin. Hyvä puoli niissä oli kuitenkin se, että nyt ei konetta käynnistettäessä avaudu kaiken maailman turhat sovellukset, joten kone käynnistyy nopeammin, kuin myös sulkeutuu. Kovon eheytyskin varmaan auttoi.

Nyt kuitenkin kun ajoin spybotilla tarkistuksen, niin system32 ei enää avaudu omia aikojaan.

Ihmeellisen asiasta tekee se, että olen kyllä skannaillut ko. ohjelmalla konetta aika usein, mutta ennen se ei ole asiaan vaikuttanut. Kaipa siihen on sitten tullut jokin päivitys(päivitän tietty aina ennen skannausta) joka on vaikuttanut jotenkin rekisteriin...
Pääasia, että toimii :ahem:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
No sitä tuo OoPeen palkaamaa firma tarvitsee. :eek!: :eek:
No jos tälle linjalle lähdetään niin:

Solit muuten asentaessas pistäny siihen mutsin läppäriin ääniasetuksiin jonkun Karaoke-tilan päälle :doubtful: Sillai valtavan hieno ominaisuus, että se leikkas kaikki ihmisäänet veke ts. hiljensi ne ihan minimiin, mutta kaikki muut metelit kuulu ihan normaalisti. Mutsi oli pystyny skypettämään mun kanssa vaan niin, että se oli kytkeny ulkoiset aktiivikaiuttimet (onneks löyty nurkista) siihen läppäriin ja kääntäny niiden volyymin täysille, sit kuulu mun ääni nippanappa, tosin katko välillä ihan perkeleesti ja oli edelleenkin semmonen haudantakainen ja vaimee. Fiksasin ton Suomessa ollessani (puhelimitse en edes yrittänyt, koska ei ollu hajuakaan mistä tommonen hiljaisuus vois johtua, kun volumet kuitenkin oli kaakossa ja kun toi niiden aiuttimien avulla kuitenkin jotenkuten toimi), mutta jonkunaikaa sai kieltämättä ettiä ennenku tonkin löysin :doubtful:

Ruksi vaan veke ja jo taas pelitti :ahem:

Peelo! :thumbdown

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
No jos tälle linjalle lähdetään niin:

Solit muuten asentaessas pistäny siihen mutsin läppäriin ääniasetuksiin jonkun Karaoke-tilan päälle :doubtful:

Ruksi vaan veke ja jo taas pelitti :ahem:

Peelo! :thumbdown
No lähdetään sitten.

Sorry vaan mutta en oo koskenut koko ääniasetuksiin. Soli ihan kuule sun räpellyksiä. :frank: :frank: :frank: :eek: :eek: :eek:

Mulla oli asennuskeikalla kova kiire. Kun netti oli pystyssä ja virustorjunta asennettu, niin gauheella kiireellä ryystin kahveen ja jatkoin matkaa eteenpäin. Ei siinä ollut paljoa aikaa ihmetellä skypetyksiä. :thumbdown

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Buahhahhaa, sanoisin. :) *reps* totaalisesti :ahem:

Huippuläppää, perhe on paras. Suosittelen Iisalmen ihmettä; Genelegiä! Näihin tiukkoihin pulmatilanteisiin! Ån erotteleva keski(puhe)ääni :thumbup:

Edit. Anna kun arvaan: Oopee on iso- ja Miguel pikkuvelj? Nimim. Kokemusta on lähinnä tuosta iänikuisesta pikkuvelipuolesta..

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Sorry vaan mutta en oo koskenut koko ääniasetuksiin. Soli ihan kuule sun räpellyksiä.
Aika heikohlonlaisesti voi tuo olla mun räpellyksiä, kun mä olin parin tuhannen kilsan päästä siitä koneesta ja vasta nyt heinäkuussa sen ensimmäisen kerran edes näin vaikka se ongelma oli siinä ihan alustapitäen :rolleyes:

Eikä tuo ollu mikään Skype-oneglma, ihan samallatavalla toi leikkas puheäänet DVD-leffoistakin.

EDIT: vedin loput veke, olkoot :eek:

Viimeksi muokattu:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
formulastara sanoi:
Edit. Anna kun arvaan: Oopee on iso- ja Miguel pikkuvelj? Nimim. Kokemusta on lähinnä tuosta iänikuisesta pikkuvelipuolesta..
No ei. Minähän en Miguelia ole koskaan edes tavannut, mutsi puolestaan on, kun osti Miguelilta (tai siis firmalta, josta Miguelin duunissa) läppärin kotiin toimitettuna ja asennettuna :)

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
No ei. Minähän en Miguelia ole koskaan edes tavannut, mutsi puolestaan on, kun osti Miguelilta (tai siis firmalta, josta Miguelin duunissa) läppärin kotiin toimitettuna ja asennettuna :)
Muhun iski ilmeisesti Sam tauti. Mennä nyt tarjoamaan palveluja henkilölle jota ei oo tavannut. Noh, autoani en ole vielä kellekään luvannut, saati sitten mennyt hakemaan lentokentältä. :eek:

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
formulastara sanoi:
Vessakäyttäytimisen puolesta olemme ilmeisesti veistetty samasta perseestä. :eek!: :eek!: :eek!: :eek!:

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Miguel sanoi:
Muhun iski ilmeisesti Sam tauti. Mennä nyt tarjoamaan palveluja henkilölle jota ei oo tavannut. Noh, autoani en ole vielä kellekään luvannut, saati sitten mennyt hakemaan lentokentältä. :eek:
Niin, toki mä olen edelleenkin erittäin kiitollinen tästä (mutsista nyt puhumattakaan) ja varmaan aika helvetin usein muistin kiittääkin. Kyllä mutsi olis ollu peukalo suussa, jos se koneen olis käynny jostain Anttilasta ittelleen ostamassa, joten ilmanmuuta oli hienoa asia, että sen sai ostettua sun kauttasi. Ei mulla ollu edes tarkoitus tästä suhtkoht mitättömästä asiasta huomauttaa (ihan oikeesti, ei se ollu edes mainitsemisenarvoinen asia, muutenhan tuo peli toimi vallan upeesti), mutta toisaalta en se ollu minä, joka lähti asiakeksustelussa asettamaan toisen ammattitaitoa ja firman tuurintarvetta kyseenalaiseksi, joten kuten sanottua, jos tolle linjalle lähdetään, vaikken toisaalta edelleenkään ymmärrä miksi piti lähteä, niin.... ;). Tietoisesti jos jossain vapaassa paskaa puhutaan, niin soon kato taas vähän toinen asia.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
OoPee sanoi:
Niin, toki mä olen edelleenkin erittäin kiitollinen tästä (mutsista nyt puhumattakaan) ja varmaan aika helvetin usein muistin kiittääkin. Kyllä mutsi olis ollu peukalo suussa, jos se koneen olis käynny jostain Anttilasta ittelleen ostamassa, joten ilmanmuuta oli hienoa asia, että sen sai ostettua sun kauttasi. Ei mulla ollu edes tarkoitus tästä suhtkoht mitättömästä asiasta huomauttaa (ihan oikeesti, ei se ollu edes mainitsemisenarvoinen asia, muutenhan tuo peli toimi vallan upeesti), mutta toisaalta en se ollu minä, joka lähti asiakeksustelussa asettamaan toisen ammattitaitoa ja firman tuurintarvetta kyseenalaiseksi, joten kuten sanottua, jos tolle linjalle lähdetään, vaikken toisaalta edelleenkään ymmärrä miksi piti lähteä, niin.... ;). Tietoisesti jos jossain vapaassa paskaa puhutaan, niin soon kato taas vähän toinen asia.

Noh, ehkä tästä asennusjutusta ei varvii vääntää sen enempää, kuten ei sun ammatitaidostakaan. Kaikkihan huomaa, että joka wintoosakysymykseen tulee jonkinlainen vastaus ja useimmiten aika hyvä (näin kolleganäkökulmasta katsottuna :eek: :frank: , vaikka oma työkuvaus on varmaan hieman erilainen). Jotta pitäkööt sinut siellä oostriassa jos eivät parempaa käyttöä keksi. :eek: ;)