Ovatko forumistit ajelleet Ykkösellä?

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
ettelbruck sanoi:
Aivan.

Radalla ajaminen on sairaan hauskaa, laitteesta riippumatta.
Niin on. Ja uskoisin että monikaan ei pysty viemään noita laitteita limitelle noilla kierroksilla. Eli kyllä niissä potku riittää mieidän tarkoitukseen.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Eivät kyllä ole.
No ainakin noilla sivuilla painoksi ilmoitetaan 520 kg autoille, joiden sääntöjenmukainen painominimi on 600 kg.

*lamppu*

Pahus, en tietenkään muistanut ottaa huomioon sitä, että tuo 600 kg on kuljettaja mukaan luettuna.
 

Piggyback

Well-known member
Liittynyt
28.5.2005
Viestit
149
Sijainti
Seinäjoki
Sue_me sanoi:
Tossa yksi esimerkki F1 tsäänsseistä tuolta pienen meren takaa. Käytettävissä oleva kalusto lienee pitkälle samaa kun tuossa Speedpassionin touhussa

http://www.rajamakiracing.com/bilar.html
Katos vielä uudestaan mitä tuossa Zepin postaaman kuvan Jaguarin ponttoonissa lukee: Rajamäki Racing Experience. Eli yks ja sama.

Ja mitä noihin autoihin tulee, niin lienee melko lailla yhdentekevää onko niissä ykkösen kone vai kolmetonnisen. Mä en ainakaan usko, että kukaan sisäkartingista tai vastaavasta tuollaisen puikkoihin ekaa kertaa hypättyään sanoo varikolle tullessaan kaipaavansa lisää tehoa selän taakse. :D
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Astraali sanoi:
Tarkoitin lähinnä sitä että eikö tuollaisen mainostaminen "aitona F1-autona" ole harhaanjohtavaa mainontaa?
Kyllähän se on harhaanjohtavaa mainontaa. Toki jos tavallinen pulliainen laitetaan "täysverisen riisumattoman" auton puikkoihin niin eihän se taida osata edes kytkintä lähdössä käyttää. Jarrutkin voivat olla hieman hätäiset. Muistaakseni Tommi Mäkinenkin joka nyt on jollain tavalla rattimies ei onnistunut ihan hyvin ykkösen ratissa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Piggyback sanoi:
Ja mitä noihin autoihin tulee, niin lienee melko lailla yhdentekevää onko niissä ykkösen kone vai kolmetonnisen. Mä en ainakaan usko, että kukaan sisäkartingista tai vastaavasta tuollaisen puikkoihin ekaa kertaa hypättyään sanoo varikolle tullessaan kaipaavansa lisää tehoa selän taakse. :D
Mulle piisas jo Lievestuoreen ulkoradan asiakaskäyttöön vuokrattavat nelarikartit. Usko loppui ennen ensimmäisen mutkan puoliväliä kun oli koko ajan kiristyvä vasen alamäkeen joten oli pakko nostaa. Henkilökunta kyllä sanoi että "sen voi vetää läppä tiskissä näillä vehkeillä". Itsestäni ei kyllä tuntunut aivan siltä...jostain syystä :doubtful:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
öö ruz sanoi:
Muistaakseni Tommi Mäkinenkin joka nyt on jollain tavalla rattimies ei onnistunut ihan hyvin ykkösen ratissa.
Vaikeaahan se oli Niki Laudallakin, jonka mukaan silloista formulaa olisi apinakin osannut ajaa. ;)
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Jos haaveena on ajaa F1 autoa ja noissa ei ole sitä konetta ja täydellistä tekniikkaa, runkoa ja renkaita, niin toive ei toteudu, eikä voi sanoa ajaneensa aitoa F1 autoa. Tosin onhan se pirun vaikeaa firman toteuttaa aivan täydellisellä F1 autolla ajamista. Maksaisi varmaan pikkasen enemmän.

Toki noilla pääsee ihan tarpeeks lujaa ja vauhti riittää meille tavallisille tallaajille. Pelkkä mikroautolla ajaminenkin on jo pirun hienoa puuhaa. Kyllä noi kovia vehkeitä on.
 

kuttero

Haisulinäätä
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
170
Minä olen ainakin aikeissa jonain päivänä ajaa Fykkösellä ja sen varmasti myös teen (Mikäli Kemoran radalle tulevaisuudessa vielä ajella voi) ;)
 
Viimeksi muokattu:
Ylös