Ammattiliitot siellä pitää saavutetuista eduista kiinni kuten täälläkin. Tietyt alat ja tehtaathan on siellä aika hyvin järjestäytyneitä. Toihan sai alkunsa suuren alihankkijan delphin hiljattaisesta nurin menosta joka johdon näkemyksen mukaan tapahtui siksi, että liitot ja työntekijät eivät joustaneet. Tossa tapauksessa ei olis ollut kyse mistään euron joustosta, vaan keskimääräisen 60 taalan tuntikustannusrasitteen painamisesta 20 taalan hujakoille. Mä luulen, ettei edes jaska pomppis riemusta jos pomo käväsis ilmottamassa, että sun kokonaispalkkas putos nyt yhteen kolmasosaan, tai edes puoleen entisestä. Kohtuu kehnosti tuntuu tolle johtoportaallekin savutetuista eduista luopuminen maistuvan. Noi ei loppupelissä tuu kenellekään halvaks, yhteiskuntarauhallakin on oma hintansa joka näkyy myös noissa tuotoissa, ilman sitä niille saattaa käydä huonosti. Tossakin tapauksessa kyse firman kaatumisesta ei ole siinä, ettei duunarit luovu eduistaan, vaan siitä, että tehdään autoja joita ei ihmiset halua kilvan ostaa saati niistä maksaa. Liksat kun pudotetaan puoleen, niin toi maksuhalu ei ainakaan nouse.