Palomuuri!!!

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Miksiköhän tuo palomuuri ilmoittaa aina silloin tällöin, tai koko ajan nyt, että "somebody is scanning your computer",

esim:

Somebody is scanning your computer.
Your computer's TCP ports:
21210, 25750, 30161, 33119 and 40055 have been scanned from 194.109.21.230.

Enkä itse pysty tekemään mitään estääkseni! :mad_old:

Kiitos!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Stig Helmer sanoi:
Miksiköhän tuo palomuuri ilmoittaa aina silloin tällöin, tai koko ajan nyt, että "somebody is scanning your computer",

esim:

Somebody is scanning your computer.
Your computer's TCP ports:
21210, 25750, 30161, 33119 and 40055 have been scanned from 194.109.21.230.

Enkä itse pysty tekemään mitään estääkseni! :mad_old:

Kiitos!
Jos lukisit tuon mun postauksen agobot-toikista...se jossa kerron lehtorille miten Zonen kanssa kannattaa menetellä.
 

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Re: Re: Palomuuri!!!

Runar ja Kyllikki sanoi:
Jos lukisit tuon mun postauksen agobot-toikista...se jossa kerron lehtorille miten Zonen kanssa kannattaa menetellä.
Luin sen, kyllä, ja mikäli ymmärsin oikein (tietokonesanasto huonosti hallussa), niin ei pitäisi olla mitään vaarallista?

Vai tarkoitatko, että pitäisi vaihtaa Sygaten sijasta ZoneAlarmiin? Silläkö pystyisi estämään tuon? Nimittäin vaikka laittaisin 'block all', niin se ei pysäytä tuota scannaamista (jota en taas ymmärrä, mitä se on, mutta kuulostaa näin tumpelon korvaan vähän pelottavalta)
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Re: Palomuuri!!!

Stig Helmer sanoi:
Luin sen, kyllä, ja mikäli ymmärsin oikein (tietokonesanasto huonosti hallussa), niin ei pitäisi olla mitään vaarallista?

Vai tarkoitatko, että pitäisi vaihtaa Sygaten sijasta ZoneAlarmiin? Silläkö pystyisi estämään tuon? Nimittäin vaikka laittaisin 'block all', niin se ei pysäytä tuota scannaamista (jota en taas ymmärrä, mitä se on, mutta kuulostaa näin tumpelon korvaan vähän pelottavalta)
Estäähän se. Sehän ilmoittaa nimenomaan havainneensa ja estäneensä skannauksen. Joka ei todennäköisesti ole edes mitään oikeaa skannausta koskapa skannajana on proxyscan.xs4all.nl
Käytät siis IRCiä ja tuo skannaa ettei koneesi ole avoin proxy. Siitä tuo tulee.
 

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Okei! Selvä homma!

Kiitos, Runar & Kyllikki! Apusi on ollut korvaamatonta, ts. vähän ilettää pyytää apua kun et edes rahaa ole pyytänyt!
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Stig Helmer sanoi:
En käytä IRC:iä!
Njoo, tuo sama kone tuossa skannaavassa osoitteessa tekee muutakin skannausta kuin pelkkää IRCiin liittyvää. Oletin vain ilman muuta, että kyseessä on se nykypäivänä ilmeisin vaihtoehto. Muita mitä tuo skannaa läpi on Spamcopin listoille laitettavat avoimet proxyt, jota kautta voitaisiin lähettää spämmiä.
Eli se on meille kaikille hyödyllisellä asialla.
 
Liittynyt
21.2.2003
Viestit
785
Sijainti
Lapinlahti
Stig Helmer sanoi:
Miksiköhän tuo palomuuri ilmoittaa aina silloin tällöin, tai koko ajan nyt, että "somebody is scanning your computer",

esim:

Somebody is scanning your computer.
Your computer's TCP ports:
21210, 25750, 30161, 33119 and 40055 have been scanned from 194.109.21.230.

Enkä itse pysty tekemään mitään estääkseni! :mad_old:

Kiitos!
ztonealarmilla on "aukkoja" josta idioottikin pääsee läpi..... maksa parempi muuri tai osta fyysinen palomuuri
 

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Ööhh... tässä on nyt tullut vähän ristiriitaista infoa!

Vrt. Runar ja Kyllikki ja Mossi Superstar!
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Mulla on kyllä tullut jotain häikkää läpi tuosta Zonestakin lasten tietokoneella:confused:

Jotain mömmöä, joka estää nettiin pääsyä?
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
312T4 sanoi:
Mulla on kyllä tullut jotain häikkää läpi tuosta Zonestakin lasten tietokoneella:confused:

Jotain mömmöä, joka estää nettiin pääsyä?
Ei ZoneAlarm kaikelta pelasta, jos netinkäyttäjä ite antaa luvan ohjelmille. Tai menee kaikkein oudoimmille sivuille Explorerilla...
Ett silleen!!!!!!!!
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
jaska sanoi:
Ei ZoneAlarm kaikelta pelasta, jos netinkäyttäjä ite antaa luvan ohjelmille. Tai menee kaikkein oudoimmille sivuille Explorerilla...
Ett silleen!!!!!!!!
Ssen koneen nettiä käytetään aika vähän; Kaikki mömmöt pitää ekana poistaa AD.lla tai spyspotilla, niin sitten pääsee...

Joku hemmetin NETBIOS yritää koko ajan läpäistä palomuuria lasten konella???

Tällä konella F-secure on toiminut hyvin!:thumbup:
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
312T4 sanoi:
Ssen koneen nettiä käytetään aika vähän; Kaikki mömmöt pitää ekana poistaa AD.lla tai spyspotilla, niin sitten pääsee...

Joku hemmetin NETBIOS yritää koko ajan läpäistä palomuuria lasten konella???

Tällä konella F-secure on toiminut hyvin!:thumbup:
Jos käytössäsi on XP niin seuraava kannattaa tarkistaa:

Käynnistä->ohjauspaneeli->verkko- ja internet yhteydet->verkkoyhteydet->lähiverkkoyhteydet->muuta tämän yhteyden asetuksia->internet protokolla->lisäasetukset->WINS- välilehti->poista käytöstä NetBIOS TCP/IP:n päältä.

En tiedä olisiko tästä apua mutta kannattaa tarkistaa kyseinen kohta.
 

Stig Helmer

Banned
Liittynyt
5.3.2004
Viestit
4457
Mitäs nämä ovat, joista palomuuri koko ajan ilmoittaa?

NT Ydin & järjestelmä
LSA Shell (Export Version)
LEXPPS.exe
Application Layer Gateway Service
NDIS User mode I/O Driver

Pitäisikö nuo blockata (kuten olen tähän asti tehnyt), vai mitä?

Kiitos.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
McMike sanoi:
Jos käytössäsi on XP niin seuraava kannattaa tarkistaa:

Käynnistä->ohjauspaneeli->verkko- ja internet yhteydet->verkkoyhteydet->lähiverkkoyhteydet->muuta tämän yhteyden asetuksia->internet protokolla->lisäasetukset->WINS- välilehti->poista käytöstä NetBIOS TCP/IP:n päältä.

En tiedä olisiko tästä apua mutta kannattaa tarkistaa kyseinen kohta.
Kiitos Mike, mutta kun siinä lasten koneella on hemmetin 98 second edition, niin ongelmia piisaa!!! Voiskohan siihen asentaa tämän koneen XP:n ? Mulla on se XP:n levyke, mutta voikohan sitä asentaa toiseen koneeseen???
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
312T4 sanoi:
Kiitos Mike, mutta kun siinä lasten koneella on hemmetin 98 second edition, niin ongelmia piisaa!!! Voiskohan siihen asentaa tämän koneen XP:n ? Mulla on se XP:n levyke, mutta voikohan sitä asentaa toiseen koneeseen???
XP Home Edition vaatii Microsoftilta aktivoinnin noin 30 päivän kuluessa asennuksesta. En tiedä, toimisiko XP Home Edition yli sen 30 päivää ilman aktivointia, ehkä saattaa toimia, ehkä ei, mutta ainakaan päivityksiä siihen ei voi hakea ilman aktivointia.

XP Professionalin voi asentaa toiseen koneeseen, jos siihen on XP:n Product Key, eikä Professional versiota ole aktivoitu. Yleensä Professional versio ei vaadi aktivointia, eikä sitä kannatakaan aktivoida. Professionalin päivityksetkin voi tehdä Microsoftin sivulta ilman aktivointia.

XP Corporation versio ei vaadi aktivointia ja senkin voi asentaa toiselle koneelle, kunhan vaan on CD-key olemassa. Muuta ei tarvita ja Corporation version voi myös päivittää Microsoftilta ilman mitään sen kummempia aktivointeja. Corporation versio on ns. yritysversio, jollainen on käytössä useimmissa yrityksissä ja myös esim. koulutuspalvelukeskuksilla.

Kannattaa katsoa asennettavan koneen ominaisuudet ja varmistaa, riittääkö koneen kapasiteetti XP:n pyörittämiseen.

http://www.microsoft.com/finland/products/windowsxp/pro/howtobuy/upgrading/matrix.asp

-sivuilta löytyy ohjeita XP:n asennuksesta sekä tuotetietoa eri XP versioista.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/directory/worldwide/fi/windows/xp/default.asp

-sivuilla on tuotetietoa XP:n ominaisuuksista ja versioista.

Toivottavasti näistä on apua.
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Kiitos jälleen MIke, mutten saa product keytä sopimaan tuohon toiseen koneeseen??? On niin pienellä nuo numerot! Pitää kattoa ne suurennuslasilla:D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Re: Re: Palomuuri!!!

Mossi Superstar sanoi:
ztonealarmilla on "aukkoja" josta idioottikin pääsee läpi..... maksa parempi muuri tai osta fyysinen palomuuri
Joo. Tosta olen moneen paikkaan laittanut vedonlyönnin ja viskipullon palkinnoksi. Yhtään ei ole vielä mennyt.
Tarjoan samaa sulle. Laitan nyt ZoneAlarmin tähän koneeseen. Koneen IP-osoite on 62.121.49.195 ja poistan kaikki muut suojaukset paitsi ZoneAlarmin kolmeksi vuorokaudeksi alkaen tästä hetkestä. Todista mulle, että siellä on aukkoja, joista idioottikin pääsee läpi. Jos idioottikin pääsee, niin sulle se lienee sitten todella helppoa?
Jos et kolmen vuorokauden sisällä toimita vedenpitävää todistetta että olet päässyt koneelleni ZoneAlarmin läpi, katson, että lätiset lämpimiksesi sfnetin ryhmistä luettua essonbaari-"tietoa".
Tee vaikka niin, että postaa tänne jotain nimissäni ja lähetä minulle itselleni meili minun omalta koneeltani. Kerro myös, montako yhteystietoa osoitteistostani löytyy sekä oleellisimmat seikat koneen kokoonpanosta.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Haluuko joku lyödä helevetin huono vedon? Lyön viskipullon vetoja, että kyseinen "Idioottikin pääsee ZoneAlarmista läpi"-tyyppi joko ei palaa asiaan enää ollenkaan tai sitten ilmoittaa epäonnistumisestaan?
Tähän haasteeseen on meinaan ottaneet osaa sellasetkin tyypit jotka ihan oikeesti tietää toisten koneille tunkeutumisesta jotain ja on jäänyt tekemättä niiltäkin.
 

Archie

Well-known member
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
13050
Veikkaan että R&K voittaa vedon, idiootit kun eivät usein osaa kirjautua edes omalle koneelleen...
 
Ylös