Paras rata tietokonepeleissä(F1)

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Niin millä radalla ajelette mieluiten tietokonepeleissä? Itselläni on ollut vain GP2. Niistä oikeista radoista Spassa, Malesiassa, Monzassa, vanhalla Hockenheimillä, Suzukassa on hienoa päästellä menemään. Aiemmin kisakalenteriin kuuluneista radoista 1950-luvulla mukana ollut Sveitsin Bremgarten on aika mielenkiintoinen. Hirveitä mäkiä mutta kaasua nostamatta saa ajettua melkein koko kiekan yhtä mutkaa lukuunottamatta. Siinäkin piti sitten jo kakkoselle asti pudottaa mutta oli se vietävän nopea rata, jotai 285km/h hujakoilla kun laskin niin oli keskinopeus parhaimmalla minkä ajoin. Eipä ihme että se kisa pudotettiin kalenterista eikä rataa ole 50-luvun jälkeen kalenterissa näkynyt. Radan peliä varten väsännyt kaveri oli nimittäin grafiikan laatinut kuten se oli 50-luvulla. Eli radan reuna. Silmämääräisesti arvioiden pari metriä siitä ja alkoi sankka metsikkö. Kyllä tuli varmasti kuskilla "äitiä ikävä" oikeassa kisassa kun auto lähti käsistä. Muistaakseni muuten kisa pudotettiinkin kalenterista jonkin kuolemantapauksen takia ja Sveitsissä kiellettiin ainakin F1-kisat. Olenko oikeassa? Korjatkaa joku jos olen väärässä. Sitten GP2:een sai myös kuvitteellisia ratoja, niistäkin moni oli tosi hienoja.
 
Viimeksi muokattu:

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
Oho, täällä taisi olla foorumi myös tietokoneille... tais tulla topikki väärään paikkaan. Sori, moka.
 

Laareni120

Banned
Liittynyt
11.6.2005
Viestit
766
Sijainti
Karjalohja
GP4:ssa on todella megee kurvailla Monacossa, Kanadassa, Nürrellä, Silverstonessa, Spassa ja Barcelonassa sekä Monzassa ja Suzukassa :thumbup: :ahem:
 

Pasi73

Well-known member
Liittynyt
30.3.2002
Viestit
1495
Sijainti
Ilmajoki
GPL:stä myös löytyy tuo Bremgarten 1954 ja onhan se nopea... mutta kyllä siinä saa nostella jonkun verran kaasua ainakin GPL:n fysiikoilla.. ajelin viime kesänä siinä 13. best ever -ajan.. nyt kyllä menis ehkä kovempaa jos jaksais vain ottaa sen työn alle... en taida jaksaa. :D

GPL:ssä mun suosikit on Spa ja Nyrre... lisäksi Mosport ja Glen, niissäkin on mukavasti haastetta.
 

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
minulle tuo paras rata tulee olemaan ainakin noissa gp sarjan peleissä Magny-Cours.

Pari kertaa oon tehny ajan kulukseni niin että vaikka jollain semi-pro tasolla lähden vikasta ruudusta ja quick racena ajan ja yritän voittaa. Pari kertaa oon päässy palkintopallille mutta kolareita on tullu hieman liikaa.

Kaverit ei ees uskalla ajaa mua vastaan Magnyssa kun oon muka harjotellu sitä liikaa.

Mitähän muita ratoja...

Vanha Hocke oli siisti ja Monza ja Spa tottakai. Ei oikeestaan huonoja ratoja taida olla. Mutta Magny-Cours on mulle se ykkönen!
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
F1challenge liigassa ku oon vääntäny, ni parhaat radat on ollu: Malesia, silverstone, uus hocke(vanhaki on kiva), spa, kiina, japani ja brasilia :)
 

SaTeK

Well-known member
Liittynyt
17.7.2005
Viestit
113
Sijainti
LL
Monessa pelissä mielestäni paras rata on ollut Imola. myös Nürburgring on ihan mukava rata ajella.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Ite oon pelannu lähinnä pleikkarilla ja kaikissa kokeilemissani peleissä ohittaminen on ollut liian helppoa. Siksipä suosikkiradoiksi on noussu sellaset, missä on ollu vaikeeta ohittaa... eli lähinnä Suzuka, Hungaroring ja Monaco.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
GP2:sta tullut väännettyä aika tavalla aikanaan (GP legendsissä pysyn juuri ja juuri menossa mukana Monzassa).

Itse pelissä olleista radoista: Monaco, Spa, Interlagos ja Imola
Kopsatuista: Elkhart lake
 

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Vanha spa gpl:ssä on aivan mahtava. Todella upea rata! :thumbup: Melkeinpä vois taas kaivaa jossain vaiheessa ton gpl:n naftaliinista ja koittaa miten vielä kulkee... :dunno:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu Puumala sanoi:
Aiemmin kisakalenteriin kuuluneista radoista 1950-luvulla mukana ollut Sveitsin Bremgarten on aika mielenkiintoinen. Hirveitä mäkiä mutta kaasua nostamatta saa ajettua melkein koko kiekan yhtä mutkaa lukuunottamatta. Siinäkin piti sitten jo kakkoselle asti pudottaa mutta oli se vietävän nopea rata, jotai 285km/h hujakoilla kun laskin niin oli keskinopeus parhaimmalla minkä ajoin. Eipä ihme että se kisa pudotettiin kalenterista eikä rataa ole 50-luvun jälkeen kalenterissa näkynyt.
--
Muistaakseni muuten kisa pudotettiinkin kalenterista jonkin kuolemantapauksen takia ja Sveitsissä kiellettiin ainakin F1-kisat. Olenko oikeassa? Korjatkaa joku jos olen väärässä.
Väittäisin, että kyllä moni muukin 50-luvun rata oli ihan yhtä hurja kuin tuo, eikä se radan pudottamiseen kalenterista johtanut. Olet kuitenkin sikäli oikeassa, että rata katosi sarjasta onnettomuuden takia - Le Mansissa 1955 80 katsojaa sai surmansa ja toinen mokoma loukkaantui auton syöksyttyä katsomoon, minkä jälkeen autokilpailut ovat olleet Sveitsissä kiellettyjä mäkikilpailuja lukuunottamatta.

Ja kyllähän kilpa-ajopeleissä se ainoa oikea rata on alkuperäisen F1GP:n avausrata Phoenix, jota tuli kyllä sahattua vähän liiankin kanssa.
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
Bobakki sanoi:
Ja kyllähän kilpa-ajopeleissä se ainoa oikea rata on alkuperäisen F1GP:n avausrata Phoenix, jota tuli kyllä sahattua vähän liiankin kanssa.
Sitä oli mukava ajaa vahingoittumattomalla autolla. Startissa pystyi helposti nouseen "muutaman" sijan ku ei tarvinut jarruttaa mutkaan
 

sandman72

Asshole
Liittynyt
21.11.2000
Viestit
252
Sijainti
Arctic Roast Duck Society
Jaa-a, GP2-4 ja GPL ovat tuttuja, niiden radoista mieleen ovat jääneet ainakin Suzuka, Spa kaikissa muodoissaan, Interlagos ja Zandvoort. Melbourneakin on tullut sahattua jonkin verran, lähinnä sateella. Monzaa on tietty tullut sahattua GPL:ssä, kun ne avoimet serverit yleensä pyörittää (ainakin) sitä. Rouenkin on omalla tavallaan kiva, vaikka en sitä osaakaan.
Suzuka ja Zandvoort ovat varmaan eniten mieleeni.
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Kyllä Spa kaikissa muodoissaan on ehkä se ykkönen. Muita mieleenpainuneita ovat tietty vanha Nürre sekä netistä ladattu Reims GP2:ssa. Elkhart Lake on kanssa aika muikea.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
VJR sanoi:
Sitä oli mukava ajaa vahingoittumattomalla autolla. Startissa pystyi helposti nouseen "muutaman" sijan ku ei tarvinut jarruttaa mutkaan
Oma suosikkini oli laittaa takasiipi nolliin ja mahdollisimman iso etusiipi ja ajella sitten. Sai vähän enemmän haastetta kun Ace-tasokin muuttui suht nopsaan tylsäksi sillä radalla, ja sai hienoja ripleitä :rolleyes:
 

E. Tuhero

Well-known member
Liittynyt
30.10.2000
Viestit
1911
Sijainti
Tampere
Vaikea kysymys.. GP2 ajalta suosikki oli suzuka, se oli vaan niin hieno rata ajaa.. myöhemmissä peleissä se ei taas ole ollut sen kummoisempi kuin muutkaan. Nyt F1Challengea muutaman kuukauden pelanneena on Spa noussut suosikiksi, siinä tuntuu olevan kaikenlaista mutkaa joka suuntaa, ilman että yksinään niistä tuntuisi turhalta tai keinotekoiselta.

GPLlästä tuttu nyrre on nimensä mukaisesti green hell.. rata jossa pelkkä hotläppäyskin jännittää kuin kisaa ajaisi. Puhtaan kierroksen ajo on tuolla jotain aivan muuta kuin nykyradoilla. Vaikeudesta johtuen en sano tuota suosikki radaksi, mutta ainakin ainutlaatuisin se on.
 

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4515
Sijainti
Kokkola
GP2:ssa oli ihan hyviä sitten muutkin radat kun pari suomalaista teki sairaan hyviä päivityksiä mm.grafiikkaan. Kanttareistakin tekivät matalampia, alkuperäisessä oli surkea grafiikka ja monella radalla turhan korkeat kanttarit. Kaikkein tylsimmilläkin radoilla oli ihan mukavaa päästellä kun pojat paransivat ratojen ilmeitä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Todellisessa elämässä kuljettajat pitävät yleensä paljon Spasta ja Suzukasta. Itselleni ei Spa yleensä tietokonepeleissä kolahda. Radan tylsyys johtunee oikeiden G-voimien puutteesta ja siitä ettei maha käänny näyttöpäätteen ääressä ympäri kun ajaa EauRougen. Suzuka sen sijaan on hauska ajaa simulaattoreilla. Monza on pirullinen, kun pitäisi pienillä siivillä yrittää luovia mutkien läpi.

Muuten olen ylipäätään aika kaikkiruokainen. Kaikkia ratoja on mielenkiintoista ajaa jos ne on tarpeeksi hyvin mallinnettu.
 

Wilpuri

Senile Member
Liittynyt
28.6.1999
Viestit
9041
Sijainti
hki
Grand Prix Legendsissä originaaliradoista suosikkeja Watkins Glen, Zandvoort ja ilmeisesti aika monen antisuosikki Kyalami. Spa ja Monza eivät ratoina välttämättä erikoisia, mutta ihmisvastustajia vastaan mukavia. Nyrreä en koskaan oppinut riittävästi jotta olisin oikeasti siitä alkanut pitämään.
 
Ylös