Paras rata tietokonepeleissä(F1)

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Markus Sytelä sanoi:
Off-topiciksi menee, mutta kertokaapa mulle, kuinka helvetissä parannan kierrosaikojani GP kakkosessa? Ajolinjat löytyy, paljoa en kaasua nostele, tiimikaverin lyön, mutta silti ei isku riitä paalupaikkoihin, voitotkin on huikeiden starttien ja täydellisen ajon takana. Useimmilla radoilla puuttuu vähintään sekunti, eikä mulla oel aavistustakaan mistä sen kaivaisin. Samoja sektoriaikoja tykittelen koko ajan, ja sitten kun menee yliyrittämiseksi, niin huomaa että plussaa rupeaa näyttelemään, ja pitää pitää vähän taukoa.
Jotkut ei vaan ole luonnonlahjakkuuksia kaikilla alustoilla, itseni mukaanlukien... Itse ace-tasolla jään poikkeuksetta 2sekuntia nopeimpien vauhdista ratillakin pyörittäessäni :frown:

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Markus Sytelä sanoi:
Off-topiciksi menee, mutta kertokaapa mulle, kuinka helvetissä parannan kierrosaikojani GP kakkosessa? Ajolinjat löytyy, paljoa en kaasua nostele, tiimikaverin lyön, mutta silti ei isku riitä paalupaikkoihin, voitotkin on huikeiden starttien ja täydellisen ajon takana. Useimmilla radoilla puuttuu vähintään sekunti, eikä mulla oel aavistustakaan mistä sen kaivaisin. Samoja sektoriaikoja tykittelen koko ajan, ja sitten kun menee yliyrittämiseksi, niin huomaa että plussaa rupeaa näyttelemään, ja pitää pitää vähän taukoa.
Mites noi säädöt?

pikkumies

Member
F1 2002:ssa A1-Ring, Melbourne ja Monza. Hieman ärsyttää kun joillain radoilla (Imola, Monaco, Unkari) ei nopeus riitä millään, eikä kehitystä tunnu tapahtuvan ensinkään. A1-Ringillä ja Barcelonassa taas olen joskus aivan ylivoimainen.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Markus Sytelä sanoi:
Mulla on sellanen editori millä esim. laitetaan uudet autot ym. Sillä editorilla voi lisätä pelaajan auton heppoja. Silleen ainakin pärjää! Lisäksi kun laskee aavistuksen tietsikan autojen heppoja niin eiköhän ala paalut viimeistään irrota. GP2 editor taisi olla ohjelman nimi. Kaikki GP2-materiaali vaan on tainnut hävitä netistä, ei tahdo löytää enää...

Jeeves

Well-known member
Teemu Puumala sanoi:
Mulla on sellanen editori millä esim. laitetaan uudet autot ym. Sillä editorilla voi lisätä pelaajan auton heppoja. Silleen ainakin pärjää! Lisäksi kun laskee aavistuksen tietsikan autojen heppoja niin eiköhän ala paalut viimeistään irrota. GP2 editor taisi olla ohjelman nimi. Kaikki GP2-materiaali vaan on tainnut hävitä netistä, ei tahdo löytää enää...
No ei nyt ihan kaikki.. :wink:

Apa_02

Well-known member
Offtopicia lykkää:

Oletteko millään saaneet toimimaan legendaarista GP2 XP-ympäristössä?

Dj Ankka

Ruma kuin rusina
Sijainti
Vantaa
Apa_02 sanoi:
Offtopicia lykkää:

Oletteko millään saaneet toimimaan legendaarista GP2 XP-ympäristössä?
Kyllä tuon saa toimimaan XP:ssä. Valitse pikakuvakkeen ominaisuudet ja aja "compatibility" moodiissa (esim 98)

Täältä saat varmaan kaikki tarvittavat vastaukset kysymyksiisi.

Apa_02

Well-known member
Kiitoksia, en minä tuommosia muistanut ollenkaan. Pitää ensi viikolla testata.

mrj-fin

Banned
Sijainti
Helsinki
F1 Challengen Turkin Otodromin rata on miellyttävin ajamani rata. Loistavasti korkeusvaihteluita mutkissa sekä pari pitkää suoraa joiden jälkeen puolinopea mutka. Ratagrafiikatkin on ihan eri sarjassa kuin noissa teidän valinnoissanne.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Jeeves sanoi:
Katos katos!! 2004 autotkin löytyy :ahem: :ahem: Tähän mennessä uusimmat autot millän tullut ajettua, vuodelta 2001! :wink: Kiitosta linkistä! Nyt vaan joutuu tehdä vaikeamman kautta.. Uudella koneella tikulle, yliopistolla tikulta levykkeelle.. Kun ei oikein tahdo pyöriä tässä läppärissä GP2 jostain syystä. Vai, mitäs luulette toimiiko jos käynnistää apuohjelmien komentorivin kautta gp2:n? Sillä lailla mulla ainakin useat dos-pelit toimii, ei tarvi edes dosboxia :)

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Teemu Puumala sanoi:
Katos katos!! 2004 autotkin löytyy :ahem: :ahem: Tähän mennessä uusimmat autot millän tullut ajettua, vuodelta 2001! :wink: Kiitosta linkistä! Nyt vaan joutuu tehdä vaikeamman kautta.. Uudella koneella tikulle, yliopistolla tikulta levykkeelle.. Kun ei oikein tahdo pyöriä tässä läppärissä GP2 jostain syystä. Vai, mitäs luulette toimiiko jos käynnistää apuohjelmien komentorivin kautta gp2:n? Sillä lailla mulla ainakin useat dos-pelit toimii, ei tarvi edes dosboxia :)
Eikö teidän yliopistolla ole internet-yhteyttä? :doubtful:

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Bobakki sanoi:
Eikö teidän yliopistolla ole internet-yhteyttä? :doubtful:
Öö.. mitähän oikein möhlin sanomisissani.. Siis että onhan yliopistolla netti, tottamooses.. Meinaan että levykkeelle/tikulle yliopistolla.. En tiedä minkä ihmeen takia sanoin että uudella koneella (meinaan porukoiden tuliterää konetta) tikulle. :D Kun vaan on se peli meidän vanhalla koneella.. Pitääpäs kotona käydessä napata mukaan tuo GP2:n romppu jos sais toimimaan komentorivin kautta :)

poko

Well-known member
Monza jostain syystä ollut peleissä oma henk. koht. suosikkini. Myös Hungaroring listan kärkipaikoilla. Kaikkia Tilken luomuksia on taas aivan kamala ajaa.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
Sellainen pikku ongelma, ei elämän laatua haittaa mutta.. No, kun asentelin noita uusia autoja, mm. tästä Jeevesin antamasta linkistä löytämiäni niin auton keulissa oli numeron kohdalla joku ihmeellinen musta kolo.. Joka auto näytti kuin olisi lähtenyt keulasta se osa irti kun jarrut pettää.
Jeeves sanoi:

ctz

Active member
Joo kyllähän tuo F1GP:n Phoenix on legendaarinen. Se oli myös ainoa rata, jossa auton sai lentämään kaiteen yli hyppäämällä oikeasta kanttarista. En ainakaan muilta radoilta muista vastaavaa.

Muita suosikkeja samasta pelistä olivat Estoril ja Mexico City.

Sue_me

Well-known member
GPL:
Nürburgring Nordschleife
Spa-Francorchamps (Pitkä versio)
Sachsenring (helkkarin nopea vanha maantierata, DDR)
Dessauer Rennstrecke ("")
Avus (pitkä versio ovaalimutkalla)
Roskilde Ring (Tanska)
Pacific Raceway (Oregon, USA)
Brno (Vanha maantierata, Tsekkoslovakia)
Cadwell Park
Eltsu
Clermont Ferrand (Maantierata, Ranska)
Montlhéry (yhdistetty ovaali-maantierata, Pariisi)

GP4:
Nürburgring
Sepang
Suzuka

Mukana on siis GPL addon ratoja mutta F1:llähän niillä siinä ajetaan :wink:

Chip^

Well-known member
Suzuka on kaikissa autopeleissä lempparini :)