Briatoren tähdet on sammutettu
Turun Sanomat, Monza
HEIKKI KULTA
Renaultin boheemi tallipäällikkö Flavio Briatore voi vain haikailla uusien tähtien syntymistä.
- Totuus on, että Michael Schumacher ei ole minulle mikään tähti. Fernando Alonso ei ole minulle mikään tähti. Ehkä edes Kimi Räikkönen ei ole minulle tähti, Briatore huokaisi.
- Minulle tähtiä ovat sellaiset kuljettajat kuin Ayrton Senna, Jacques Villeneuve ja jopa Juan Pablo Montoya. Sellaiset kuljettajat, jotka herättävä intohimoja katsojissa.
- Muistan palaverit 14-15 sitten, kun joku venytteli hikoillen ja puhui samalla insinööreille, joku itki, joku piti hauskaa. Nyt palaverit ovat haudanhiljaisia. On kuin olisimme laboratoriossa tekemässä kemiallisia kokeita.
- Ennen F1-tasolle tulivat 28-30-vuotiaat miehet, suuret persoonat, jotka halusivat näyttää persoonallisilta. Nyt mukaan tulevat 22-24 -vuotiaat pojat, jotka persoonallisuuden sijaan ovat kuin yliohjattuja robotteja. He tuntuvat tyytyväisiltä, kun ovat päässeet F1-tasolle, Briatore kaipaili.
Briatore on luvannut jatkaa Renaultin tallipäällikkönä vielä vuoden 2008. Silloin tallin kilpakuljettajina ajavat Kovalainen ja Nelson Piquet junior. Brasilialaislähteiden mukaan Giancarlo Fisichellan yksivuotinen sopimus jää viimeiseksi Renaultilla.
Julkaistu 9.9.2006 1:39:03
Aika paljon totta tässä lausunnossa.:ahem: