Persmulkku - Teetkö ilmaisia ylitöitä?

Mikäel Lilius?

• Äänestäjiä yhteensä
    36

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
No perkelettäkö sä raadat? Mikä motivoi tekemään esim. 20% enemmän duunia kuin muut tai mikä on välttämätöntä ja tavoitteiden mukaista?
Jos ajatellaan tätä asiaa molemmin puolin oikeudenmukaisesti, tulisi homman toimia siten, että kuukausipalkkansa voi tienata "normaalina työaikana", yli menevästä tuloksesta (eli hyvästä työstä) saa kannustinpalkkion.
Jos mulla ei olisi tulospalkkiota kannustimena en varmasti tekisi pätkääkään ylitöitä.
Peruspalkka on suhteellisen ok ja saan olla oman työni herra. Ei kukaan mulle kerro miten mä teen työni tai missä mun pitää olla ens viikolla. Kokonaisvastuu voi olla myös aika tyydyttävää, varsinkin kun kuitenkin tähän asti hommat ovat sujuneet aika kivasti ja tulokset ovat olleet hyviä.

Maanantaina sain asiakaskyselyn vastaukset ja ihan hyvältähän nuo vaikuttivat, paitsi yhden asiakkaan kohdalta.:eek:

jjv

Arschloch
Joskus jää joku homma niin pahasti kesken, että tulee jäätyä korkeintaan tunniksi hommiin työajan jälkeen. Rahana en ole niitä ottanut sen jälkeen, kun mut vakinaistettiin vuosia sitten, vaan lähden sitten yleensä perjantaina aikaisemmin kotio. Eli en mielestäni tee ylitöitä. Virallista työajan liukumaa meillä ei ole, kun on kellokortti.

Mulla on yks työkaveri, joka raataa aina aivan hullun lailla, vaikkei meillä ole mitään tulospalkkiota/urakkapalkkaa. Sen lisäksi hänellä jää välillä kahvitauko pitämättä tai työaika venyy vartin-parikymmentä minuuttia. Hän ei pidä niitä vapaana eikä merkkaa ylitöitä, koska 30min on pienin ylityöaikamäärä. "Ei mulla kotonakaan mitään tekemistä ole/juon sitten enemmän kahvia toisella tauolla". Toisaalta omapa on asiansa, mut toisaalta jos me kaikki otettais hänestä mallia niin hommat loppuis kesken ja osa porukasta sais potkut. Pitäis varmaan laittaa sille pallo jalkaan ja hätistää kotiinsa puoli neljältä.

Aikaisemmassa työpaikassani tehtiin kolmivuorotyötä. Siinä oli se hyvä puoli et oli ihan sama kuinka paljon hommat jäi kesken työajan loppuessa, joku tuli aina jatkamaan. Niitten toisten vuorojen jätkien kanssa ei aina sit oltukkaan niin hyvissä väleissä, kun ne ikävimmät hommat tahtoi aina jäädä seuraavalle vuorolle...

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Peruspalkka on suhteellisen ok ja saan olla oman työni herra. Ei kukaan mulle kerro miten mä teen työni tai missä mun pitää olla ens viikolla. Kokonaisvastuu voi olla myös aika tyydyttävää, varsinkin kun kuitenkin tähän asti hommat ovat sujuneet aika kivasti ja tulokset ovat olleet hyviä.

Maanantaina sain asiakaskyselyn vastaukset ja ihan hyvältähän nuo vaikuttivat, paitsi yhden asiakkaan kohdalta.:eek:
Kai sä laitat sen iggeen?;)

Archie

Well-known member
Toivottavasti pian teen ylitöitä. Otin nimittäin loparit ja päätin perustaa oman firman.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Toivottavasti pian teen ylitöitä. Otin nimittäin loparit ja päätin perustaa oman firman.
Taitoa, ahkeruutta ja menestystä! :thumbup:
Onnella ei ole paljoakaan tekemistä menestyvän yrittämisen kanssa.
No, ehkä satunnaisesti. Sanoisin onnea kuitenkin positiiviseksi sattumaksi. (törmäät esim. uuteen merkityksekkääksi osoittautuvaan kontaktiin sattumalta)