Peugeotin asfalttikuski

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Peugeotin afalttikuski

Näyttää vahvaakin vahvemmin siltä, että Freddy Loix ei aja enää merkkipisteistä yhtään missään. Rovis ei varmaan asfaltilla, joten kysymys kuuluukin: kuka on Peugeotin uusi asfalttispesialisti?
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
829
Sijainti
JKL
Olikos Puras tai joku, joka kurvaili sitikalla aika hyvin. Siinä ois hyvä vaihtoehto.
 

Ouninpohja

Well-known member
Liittynyt
14.11.2003
Viestit
111
Katsokaa rovanpera.com.

Sieltä on muutama linkki eteenpäin. Niiden perusteella homma menee tämän hetkisen tilanteen mukaan niin, että Rovis ajaa sorakisat Peugeotin kakkoskuskina. Loixille on luvattu, että hän ajaa tänä vuonna yhteensä kymmenen kisaa.

Luultavasti homma menee niin, että Loixille annetaan kakkosauto ensimmäiseen asvalttiralliin. Jos homma menee siellä huonosti, ei Loixille anneta enää kakkosautoa missään kisassa. Mutta nuo 10 rallia hän ajanee (mahdollisesti kolmosautolla = 206).

Jee jee, pääasia on, että Rovis is back!
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Nyt tälläistä maikkarilla.

Belgialainen Freddy Loix palaa Peugeotin rallitalliin MM-sarjan Saksan, Korsikan ja Espanjan osakilpailuihin, jotka ajetaan asvaltilla.

Loix aloitti kauden Peugeotin kakkoskuljettajana, mutta Harri Rovanperä otti hänen paikkansa kauden toisen rallin jälkeen. Rovanperä on sora-alustan erikoismies, joten hän antaa paikkansa belgialaisen asvalttiralleihin.

Marcus Grönholm jatkaa Peugeotin ykköskuskina, ja Rovanperä ajaa loppukauden kaikki sorarallit.

(MTV3)
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
World Rally Newsin mukaan Peugeot saattaa kauden jälkimmäisellä puoliskolla ajattaa myös kolmatta 307:aa. Kuskina olisi mahdollisesti ainakin Daniel Carlsson.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Carlsson olisi mielenkiintoista nähdä 307:n puikoissa Jyskälässä. Jyväskylä lienee parhaita ralleja Carlssonille. Marcuksen ja Roviksen vauhtiin ei varmaankaan vielä olisi asiaa Suomen mm-rallissa uudella autolla, mutta esim. Tuohino ja muut tiimien kakkoskuskit olisivat realistisia päänahkoja - tai miksei Loebkin, jos viime vuonsi antaa yhtään suuntaa (voi olla, ettei anna).

Henk. koht. näkisin Carlssonin selvästi yhtenä lahjakkaimmista tulevaisuuden lupauksista.
----------------

Tämä nyt ei koske varsinaisesti threadin aihetta, mutta foorumilla ei näköjään ole pantu vieläkään merkille, että eilen myös varmistui Janne Tuohinon ajaminen uutukaisella Focuksella. Kun Focukseen tulee piakkoin uusi tehokkaampi moottori, niin auton pitäisi muuten hyvien nopeiden rallien ominaisuuksien puolesta olla valmis haastamaan vahvasti ainakin Subarun ja Citroenin autot.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No kyllähän tuo Tuohinon tehdasauto Jyskälässä on ollut jollain tasolla selviö jo pitkään. Ainaki Ruotsin MM:n jälkeen.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
511
Sijainti
Peraehikiae
Tuohinon tehdaskalusto.

Mistäs sait vahvistuksen sille että Jannella olisi tehtaan auto käytettävissä jyskälässä?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Re: Tuohinon tehdaskalusto.

kik sanoi:
Mistäs sait vahvistuksen sille että Jannella olisi tehtaan auto käytettävissä jyskälässä?
http://www.rallyforum.com/forums/showthread.php?threadid=90575

Pieni arvoitus vain on, miksi worldrallylta ei nyt löydy mitään tietoa jannea koskien ja tuo nimimerkki xausin linkki johtaa johonkin Grönholm-juttuun. :confused: Kumma kun muistelisin itsekin nähneeni jutun jossain muuallakin kuin rallyfoorumilla. Ja tuskin ko. kirjoittaja, joka on paikan asiallisimpia, on tekemässä myöhästynyttä aprillipilaa keksimällä jutun ja laittamalla väärän linkin. :confused: :p
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
511
Sijainti
Peraehikiae
Varmistusta.

Löytyihän tuolta juttua Jannen tehdasautosta jyskälään. Tuossapa copypastea:

Ford to rely on local knowledge
15 Jun, 15:39

Email this article
Printer friendly page

Ford has confirmed that Janne Tuohino will return to the works team for his home round of the World Championship, the Neste Rally Finland.

The 29-year-old from Leppavirta has been a safe bet to stand in for Francois Duval since beating Carlos Sainz to take fourth place on the Swedish Rally in February. The specialised nature of the Rally Finland, along with Duval’s patchy record, make him more likely to score manufacturers’ championship points. Markko Martin remains very much the lead driver.

Duval will take part in the rally in a third works Focus to gain experience and is scheduled to drive the second official car on all other rallies this season. BP Ford team boss Malcolm Wilson said that Tuohino was unlikely to drive a works car again this year, although he could get a current car if he wins the Focus Challenge and chooses the concluding round, the Rally Australia, as his prize drive.

© Copyright worldrallynews.com 2000-2004
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Peugeot Sport has also revealed that long-serving test driver Sebastian Lindholm will drive a third works 307 WRC on the Rally Finland in August. He will be navigated by Tomi Tuominen.
Lähde: WRN

Vähän ihmetyttää tuo valinta. :confused:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Faustus sanoi:
Lähde: WRN

Vähän ihmetyttää tuo valinta. :confused:
Ei oikeastaan yllätä minua niinkään. Basti on varmaan tärkeimpiä testaajia ja ehkäpä auton kehityksen kannalta on hyödyllistä kuulla Bastin 'kisatuntuma' auton taipumuksista. Autoon voidaan tehdä hienosäätöä kisankin aikana. Lisäksi kyse voi olla kiitoksesta vuosien testityön jälkeen. Voi myös olla, että Bastin testiajat ovat olleet niin vahvoja, että Peugeot yksinkertaisesti haluaa nähdä hänen vauhtinsa itse kisassa.

Olisi aika metkaa, jos Basti hommaisi vanhoilla päivillään jonkinsorttisen sopparin tehdastiimin kanssa. :p

Viime vuonna Jyväskylässä Lindholm oli yllättävän hidas. Häviten esim. Focus-Tuohinolle. Kotimaisissa ralleissa vauhti on kuitenkin ollut kohdallaan. Eikös Bastilla ole historian varrella ne kotimaankisat aina olleet pikkusen vahvempia?
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Niinpä. Kokemusta löytyy, mutta epäilen, että vauhti ei tule riittämään juuri kahdeksatta sijaa korkeammalle. Olisi luullut Peugeot'n luottavan pikemminkin Carlssoniin, joka on ollut todennäköisesti alkukauden paras yksityiskuski MM-sarjassa.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Faustus sanoi:
Niinpä. Kokemusta löytyy, mutta epäilen, että vauhti ei tule riittämään juuri kahdeksatta sijaa korkeammalle. Olisi luullut Peugeot'n luottavan pikemminkin Carlssoniin, joka on ollut todennäköisesti alkukauden paras yksityiskuski MM-sarjassa.
Veikkaan, että jos se ei vallan testiajeluksi mene, niin Basti taistelee viidennestä/kuudennesta sijasta Tuohinon kanssa.
--------------------------------

Oliko se nyt ruutulippu, missä tiedettiin, että Pykälistö olisi mukana Citroen tehdastiimin suomen testeissä. Kuulostaa ihan hyvälle. Se voisi jopa tarkoittaa sitä, että autoon saadaan tehdaspalikoita oikein kunnolla. Jos taas auton asetukset ovat viime vuoden puoliväliä edeltävältä ajalta, niin Juuson on vaikea kamppailla esim. Tuohinoa vastaan. Viime vuoden lopulla Citikka oli jo varsin hyvässä iskussa. Rallyforumilla nimimerkki xaus kirjoitti oikean tuntuisesti:

"I think the Kronos-tuned Xsara is not an A-class car. This is still a private team and a private car. Tuohino gets full works support in latest machinery. That is lot better than a private car.

I don't think Janne really needs to be on the podium in Finland. All he needs is to keep all the second drivers behind him. Beating Rovanperä and Sainz will be his job. I think Duval and Hirvonen will be behind him anyway. Juuso has different goals. He will fight with other top privateers like Henning Solberg and Daniel Carlsson. I don't think Juuso could be anywhere near the podium in the private Xsara."
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Mitsun vetäytymisestä tuli vain mieleen, että vapautuisikohan Panizzi ajamaan Peugeotille asvalttiralleja loppukaudella? Vai ovatko tallit, niin mustasukkaisia toisilleen, että tällainen käytännössä helposti toteutettava järjestely torpedoitaisiin?
 

Faustus

Well-known member
Liittynyt
31.3.2000
Viestit
6745
Re: Varmistusta.

BP Ford team boss Malcolm Wilson said that Tuohino was unlikely to drive a works car again this year, although he could get a current car if he wins the Focus Challenge and chooses the concluding round, the Rally Australia, as his prize drive.

© Copyright worldrallynews.com 2000-2004
Ei voittanut Janne Focus Challenge'iä, vaan Warmbold!? Käsittämätöntä, ei voi ymmärtää. :confused::eek!::rolleyes:

Lähde: wrc.com
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jälkiviisaasta näkökulmasta aika huvittavia nuo puheet tuolla yläpuolella Peugeotin asvaltti-iskusta. :eek: :D
 
Ylös