Hirmuinen on eittämättä jätkien vauhti, itselläin on VIELÄKIN kittauksissa sanomista, mutta enimmäkseen nyt on osien yhteensovittelua edessä. Eittämättä toi kuplan satsi (revell) ei ole aivan huippulaadukas, puskurien sovitukset kusee nyt ainakin, sisustaa en ole vielä edes koeattanut nippuun.
Sen verran voisin toki puolustella äärettömän hidasta tahtiani että aina on ollut jokin kampe loppu (kitti, liima, hiomapaperi, viila, nyt ei ole enää terävää veistä jne), ja työt ikävästi haittaa myös edistymistä. Lisäksi sitten puskurilinjan muutoksessa tekemäni pari erhettä söi aikaa muutaman päivän.
Vaikka sarjassa on aika mageet vanteet ja renkaat, niin jarruja ei kuplassa ole lain. Vanteen takana näkyy yhdestä osasta tehty vastakappale, joka tumpataan toiselta puolelta kumin sisään, tätä on
vähän muotoiltu jarrulevyn näköiseksi. Ongelma on että se on yhtenäinen osa, eli jarrulevy on kiinni vanteen kehässä - joskin hieman syvemmältä. Osa on ainakin näin paksua muovia, joten en ala sitä kairaamaan irti (menisipä vituiksi kuitenkin), joten ajattelin maalata syvennyksen mustaksi, ja toivoa ettei se näy liikaa sieltä, ja vetää vaalealla harmaalla jarrulevyn alueen, porata siihen jäähdytysreiät ja tehdä kehikko-tangosta siihen jarrusatulat - punaiset, tottakai!
Tuostahan muodostuu toki toinen ongelma nopsasti, koska jarrusatulan kokoisten osien tekeminen kera huonohkojen työkalujen osoittautui eilen melko haastavaksi. Muoviin pitää saada 90-asteen pykälä, ja pienennettyä sitä muutoinkin, että yksi nurkka uppoaa jarrulevyn ja vanteen kehän syvennykseen. Mihinkäänhän se ei sieltä näy, mutta mukavampi fiilis kun tekee kunnolliset. Tunnissa tein kaksi kappaletta, joista toinen on niin huono että toivon ettei sitä tarvitsisi käyttää, eka onnistui ihan riittävän hyvin. Pääasiahan niistä olisi saada samankokoiset, ja vaikka kaksi vähän isompaa, kaksi pienempää. Tein käsivehkein, mutta kunhan jaksaisi, niin voisi kokeilla dremelilläkin.
Niin ja vakiopuskurista ajattelin alkaa kokeilla tehdä "aurinkolippaa", siis sellaista mitä näki vielä kahekskytluvulla henkilöautoissa. Mitat ja muoto olisi ihan jees, mutta epätasaisuuksien (sumarien paikat, ilmanottoaukot) vuoksi joutuu vaihteeksi sekoittelemaan kitin ja hiomaan....
Väriyhdistelmiä otetaan mielenkiinnolla vastaan, tämänhetken ajatus olisi vetää kaksivärimaalaus siten että kyljet on toisella värillä ja lokasuojat, tuulilasin kehys ja konepelti sekä lonsterin kansi ja puskurit toisella. Muodot ja saumat mahdollistaa luontevasti kaksivärimaalauksen, mutta värit on vielä hakusassa - avopuoliso halajaisi (koko-)sinistä autoa, kun on sellaisen joskus omistanut, mutta ei nyt ainakaan yksväristä ole hinku tehdä. Alkuperäinen ajatus oli tehdä musta auto punaisin kyljin (jolla teemalla sisusta on maalattu jo :jaska: ), mutta nyt olen ehkä kallistumassa tummanpunaiseen autoon kera mustien kylkien. Tai mustaan autoon kera sinisten. Tai... Tai.... Tai.... :thumbfh: Saati että olisin päättänyt vielä että kokeilenko ohennella (Revellin) maaleja vai vedänkö "paljaalla". Ostin jo hiekkapaperit kyllä maali- ja lakkapinnan hiontaa varten, pahaa pelkään että tuudittaudun siihen että vetelen maalit suoraan pöntöstä pensselillä, ja vaihteeksi hieman hioskelen sitten koria...... :mad_old:
Jokatapauksessa tavoite siitä että kupla olisi nipussa ennen lauantai-aamuyön reissuunlähtöä on nyt haudattu, ja syvälle. Reissunjälkeen olisi neljä päivää vapaata, jolloin olisi ajatus ottaa ihan uusi tahti päälle, saas nyt nähdä... Projektikuvia olen muutaman ottanut, mutta en ole edes siirtänyt niitä kamerasta mihinkään - nettiin nyt kaikkein vähiten. Tosin eipä tuossa kertaalleen pohjamaalatussa ja noin tuhanteen kertaan kitatussa korissa kauheasti ole näkemistäkään. (Tosin onhan siitä katto jo silvottu huitsulan hiiteen. Vuos, pari sitten...
)