Itseasiassa radan keinokastelu voisi olla hyvinkin mielenkiintoinen lisä kisoihin. Tehdään sitä testeissäkin, tosin sillon käytettäneen tankkiautoja? No, sadekelin kisa kuivalla säällä olisi hauska katsojille ja tasainen keli varmasti ihan ok talleillekin. Tuskin tuollaista koskaan kyllä tehdään, mutta ihan hauska ideana.
arzipuppy sanoi:
Eikö jossain ollut juttua, että Slicksit tekisivät pikkuhiljaa paluuta?
Edit: tästä löysin ainakin yhden pohdiskelevan, löytyy varmaan muitakin, ja keskustelua varmasti foorumimme sisältä.
Superedit: LINKKI
http://www.f1network.net/main/s176/st79957.htm
On muuten harvinaisen huono juttu jossa sekoitetaan asioita ja käsitteitä aika paljon. Ihan selvyyden vuoksi;
-Urarenkaat vs. samanlevyiset sliksit: Urarenkaat pitävät vähemmin ja vastus on hiukan pienempi.
-Urarenkaat vs. sliksit joissa samanlevyinen pitopinta: Urarenkaat hidastavat suoralla suuremman ilmanvastuksen kautta, suunnilleen sama pito. Tämä on urarenkaiden hyvänä puolena: Ilmanvastus hidastaa suoralla, mutta pitoa ei silti ole liikaa.
-F1:sissä pyritään aina hiomaan kaikki osa-alueet kuntoon. On aika naurettava väite että pitävämmillä renkailla aerodynamiikkaa ei kehitettäisi.
-Renkaiden pitoa pitää nykyisellään jo rajoittaa kuskien turvallisuuden vuosi.
Nykyään tietysti voitaisiin tehdä nykyisten renkaiden levyiset sliksit jotka olisivat pidoltaan urarenkaiden tasolla. Ehkäpä ne jonkun silmiin näyttävät paremmilta, eipä siitä oikein muuta hyötyä ole.