Pöhkis ja Knoukka!

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Komppaan.

Syy : Laatu :thumbdown:thumbdown
Täällä Audin suomiomistajien ketjussa voi käydä toteamassa uusimman korimallin A6-A7 korkean laadun. Pistin tähän viimeisen sivun viat kun ei enempää mahdu. :D

Vaikka tuossa ylempänä tuli kehuttua, että ei ole ollut kummempia ongelmia, niin tuon ulinan olen kyllä kuullut. Olisikohan ollut tammikuussa, kun tuollaista ulinaa esiintyi muutamana peräkkäisenä päivänä. En tiedä poistiko juuri se ulinan, mutta kokeilin tehdä "jarrutusharjoituksia" ja ulinaa ei ole sen jälkeen enää esiintynyt. Hyvin tuo kuvauksesi natsaa, mutta minulla tuo ääni kuului myös moottorijarrutuksessa ja ääni muuttui vedon muutosten myötä. Jos kyseessä on tosiaan kardaani ja tukilaakeri, niin täytynee raportoida asia seuraavan huollon yhteydessä, ennen kuin takuu menee umpeen. Saa tuon sitten toivottavasti helpommin korjautettua takuuseen, jos ulina palaa ensi talvena takuuajan jälkeen.
Minun audi A7:sta on vaihdettu kardaani jo kolme kertaa, kilometrejä takana 40tkm, joka vaihdon jälkeen on ääni loppunut, muuta palannut taas 10tkm jälkeen. Olen kyllä pettynyt Audin nyky laatuun, kun miettii auton hintaa.
Onko kenelläkään muulla ilmennyt tällaista ongelmaa: Kun pakkasta reippaammin eli -10 ja enempi niin lähdettäessä liikkeelle aamulla auton oltua yön pakkasessa tulee jostakin uliseva/ujeltava ääni. Tuota on vaikeaa paikantaa tarkasti, mistä ääni tulee. Ääni kuuluu vain kun veto on päällä ja kierrokset 1300-1800. Voimakkain ääni on 1400 kierroksen paikkeilla. Vaihteella ei ole merkitystä. Ääni postuu parin kilometrin ajon jälkeen ja on muutenkin melko vaimea. Vapaalla samoilla kierroksilla ääntä ei tule, myös moottorijarrutuksessa ääni poistuu välittömästi. Auto A6 2011 180kW quattro s-tronic, kilometrejä kohta 60 tkm.
Tunnistan omasta autostani vastaavan ilmiön, olen siitä autotallissani tainnut mainitakin. Pakkasta tosin ei tarvitse olla noin paljon, lämpimämpikin ilma riittää.
EDIT: Niin ja kilometrejä on reilusti vähemmän, tänään paukahtaa 20tkm rikki.
Täytyy sanoa että pahaa tekee kun lukee näitä juttuja uudempien Audien ongelmista, itsellä tällä hetkellä edellisen mallin -09 A6 ja tähtäimessä seuraavaksi tuo uudempi mutta näinköhän siihen kannattaa lähteä.. Autoa kun tarvitsee päivittäin niin ei olisi oikein aikaa pajallakaan seisotella.

Pitäisiköhän aloittaa uusi thread nykyaudien laadusta, itselläni aiemmin kaksi B8 A4:sta ja hieman petyin laatuvaikutelmaan, teknisesti toimivat hyvin mutta molemmista piti maalata etulokasuojat uudelleen, sisustan laatu hälyäänien osalta ei yltänyt B7:n vastaavaan jne..
On muilla vastaava , kuskin penkki ei lukitu kunnolla paikalleen, vaan esim tiukemmissa jarrutuksissa heilahtelee.

Toinen surkee lämmistyslaite, oli joskus 2001 mallinen S60, jossa automaatti ilmastointia voi aina pitää 22 asteessa. Audissa joutuu säätämään 20 - 28 välillä jos haluu sopivan lämpötilan.
Minulla ei kuulemma kolise, huollossa näin sanoivat. Itse kyllä sen kuulen ja puolen pystyy hyvin paikantamaan. Onpahan rekisteröity huoltohistoriaan.

Tänään tuli audista varsinainen valodisko. Lähdin duunin tallista ja ensin tuli Air Suspension System Failure...max speed 60km/h. Ja kaupan päälle Headlight leveling system failure tms ja molemmat vilkku ruudussa. No ei kun virrat pois, hetki odottelua ja uusi yritys. Ei kun sama. No, lähdin ajoon ja samalla liikkumisturvan numero esiin. Kamala jumpura olikin ajaa. Ehdottivat hinuria paikalle, ei saatana...jonnekin sivutielle mentävä piiloon ;) No sanoin ajavani sen kotiin, kun en pysty ja ehdi nyt odottamaan hinuria. Ehdotin jopa ajavani sen AC:iin, mutta sitten ei saa sijaisautoa...johan on turva. Hakekoon paskan hinurilla himasta sitten, ja ajan taksilla hakemaan sijaisauton, jos tämä nyt sitten kätevämpää on. Starttasin vielä kerran ja ei, sama homma. Kurvasin tytön leikkipuistosta kyytiin ja kirosin kotteron alimpaan helvettiin. Ja tadaa, tämän jälkeen viat hävisivät. Noituminen kai auttoi. On tämä yksi Windows... Saisko kojetauluun CRTL+ALT+DEL nappulat. Nyt sitten odotellaan tuleeko tästäkin nyt joku ongelma, en itse oikein tykkää satunnaisista jutuista. Taitaa tulla taas käynti AC:iin.
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Viikon quote-enkka Knoukalle :thumbup:
Ja piti jättää vikan sivun pikkuviat pois. Ja kuten näkyy kyseessä ei ole vikakokemuksia vaan kokemuksia uusimmasta A6 -mallista. Kolinaa, sähkövikoja, ulinaa, ilmajousituksen sekoilua, ohjauksen temppuilua, vesivuotoja tavaratilaan jne...

Otin vain esille sen, että merkkiuskollisuus voi joskus muuttua merkkiuskovaisuudeksi, jolloin oman merkin viat on "yksilöllisiä poikkeuksia" ja muiden merkkien tyyppivikoja ja osoituksia huonosta laadusta.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Otin vain esille sen, että merkkiuskollisuus voi joskus muuttua merkkiuskovaisuudeksi, jolloin oman merkin viat on "yksilöllisiä poikkeuksia" ja muiden merkkien tyyppivikoja ja osoituksia huonosta laadusta.
Pyh. Ihan yhtälailla Audejakin saa huoltaa ja remppailla. Onhan tuo omakin ollut pajalla.
Tosin hintakin vähän eri kuin Rangella.
Ja huoltojenkin/korjauksienkin hinnat vähän erit kuin Lantikoilla. :D
 

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
Pyh. Ihan yhtälailla Audejakin saa huoltaa ja remppailla. Onhan tuo omakin ollut pajalla.
Tosin hintakin vähän eri kuin Rangella.
Ja huoltojenkin/korjauksienkin hinnat vähän erit kuin Lantikoilla. :D
Tarkoitinkin siis sitä, että uuden Audin ostaisit koska "laatu", mutta uutta Lantikkaa et *koska laatu*.

Onko muuten missään huolto- ja korjaushintojen vertailua, missä on verrattu myös ei-merkkiliikkeitä? Samat takuu yms ehdothan pätee niihinkin nykyään- enkä *koska merkkiliikehuhut* usko että osaamisessa ja palvelussakaan on eroa.
 

Örfil

Guest
Mulla on ollut Audi kohta 2 v, isoin pulma on ollut öljyjen vaihto, kun joutuu odottamaan 30 min ja juomaan paskaa kahvia.

Paras auto tähän saakka. Ei kilinöitä, kolinoita ja 110 000 km:n jälkeen kuin uusi. Ja lähtee kuin fan ;)

Lisäksi sopivan kokoinen auto, koska ajelen pääasiassa yksikseni. Ei ole tarvetta raahata +2500 kg metallia ympärillä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Mulla on ollut Audi kohta 2 v, isoin pulma on ollut öljyjen vaihto, kun joutuu odottamaan 30 min ja juomaan paskaa kahvia.

Paras auto tähän saakka. Ei kilinöitä, kolinoita ja 110 000 km:n jälkeen kuin uusi. Ja lähtee kuin fan ;)

Lisäksi sopivan kokoinen auto, koska ajelen pääasiassa yksikseni. Ei ole tarvetta raahata +2500 kg metallia ympärillä.
Niin noi vanhat golffithan taisi olla aika luotettavia.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Nyt tarvitset luotettavan perheauton!

Vaimo ja muksu menee kortsukoiden edelle :ahem:

Aiotko laittaa muuten tyttären nimiehdotuksen tänne pollattavaksi?
Hyvinhän tuo luotettava ollut ja kyytiinkin mahtuu rompetta ihan hyvin. Pollia ei tulene, kun nimi jo tiedossa.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Päälinja näyttää olevan se, että mitä "premiumimpaan" ja kookkaampaan suuntaan siirrytään, sitä vikaherkempiä autot ovat.

Kaikkein luotettavimmat autot ovat valmistajiensa pientä halppismallistoa.

TOP 10:
1 Vauxhall Agila 6.00
2 Mitsubishi Lancer 7.00
3 Citroen C1 14.00
4 Toyota Yaris 14.00
5 Toyota Aygo 16.00
6 Suzuki Alto 16.00
7 Volvo S40 17.00
8 Mazda MX-5 17.00
9 Honda HR-V 19.00
10 Honda Jazz 19.00

WORSE 10:
1 Audi RS6 999.99
2 BMW M5 691.00
3 Porsche 911 996 595.00
4 Mercedes-Benz V-Class 574.00
5 Mercedes-Benz SL 530.00
6 Mercedes-Benz CL 518.00
7 Audi A6 Allroad 483.00
8 Bentley Continental GT 466.00
9 Landrover Range Rover 432.00
10 Mercedes-Benz S-Class 422.00


Audi RS6 on siis 167 kertaa vikaherkempi tuolla indeksiluvulla mitaten kuin Vauxhall Agila.
 
Ylös