Poliisi pamputtaa taas ja 106 muuta tarinaa viranomaisten voimankäytöstä

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
On se muuten jännä, miten ihmiset kiinnittävät jutuissa eri asioihin huomiota. Minusta tuossa uutisessa oli otsikon kanssa lievää ristiriitaa siinä, että poliisi juoksemalla tavoitti polkupyörällä pakenevan rosvon. Se ei äkikseltään vaikuta kovin hurjalta toiminnalta. :rolleyes:
Jostain ip-lehdestä? Muistaakseni Kainuussa on jotain hurjempaakin sattunut tässä viime kuukausina. Liekkö harhaa, mutta aika paljon henkirikoksia ym. törkeetä väkivaltaa on jääny mieleen.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Jostain ip-lehdestä? Muistaakseni Kainuussa on jotain hurjempaakin sattunut tässä viime kuukausina. Liekkö harhaa, mutta aika paljon henkirikoksia ym. törkeetä väkivaltaa on jääny mieleen.
Tommonen osui silmään eilispäivältä:

Päivitetty 11.8.2012 17:02, julkaistu 11.8.2012 17:01
Veli pahoinpiteli siskonsa

Veli pahoinpiteli siskonsa perjantain ja lauantain välisenä yönä Kajaanin Linnankadulla sijaitsevassa ravintolassa.

Vuonna 1977 syntyneelle miehelle ja hänen vuonna 1981 syntyneelle siskolle tuli puoli kolmen aikaan yöllä riita, jonka päätteeksi veli löi siskonsa päätä ravintolatiskiin ja ravintolan lattiaan.

Nainen vietiin ravintolasta sairaalaan.

Miestä epäillään pahoinpitelystä.

http://www.kainuunsanomat.fi/Kainuu/1194761071815/artikkeli/veli+pahoinpiteli+siskonsa.html
Semmosta sisarusrakkautta.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Jostain ip-lehdestä? Muistaakseni Kainuussa on jotain hurjempaakin sattunut tässä viime kuukausina. Liekkö harhaa, mutta aika paljon henkirikoksia ym. törkeetä väkivaltaa on jääny mieleen.
Kainuun Sanomista. Oikeassapa olet, että paljon on sattunut.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26848
On se muuten jännä, miten ihmiset kiinnittävät jutuissa eri asioihin huomiota. Minusta tuossa uutisessa oli otsikon kanssa lievää ristiriitaa siinä, että poliisi juoksemalla tavoitti polkupyörällä pakenevan rosvon. Se ei äkikseltään vaikuta kovin hurjalta toiminnalta. :rolleyes:
Niinpä. Jos juoksemalla on pyöräilijä kiinni saatu ja nurmikolle tönäisty niin en mä sitä väkivallaksi sanoisi enkä ainakaan pampulla päähän lyömiseen vertaisi.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Niinpä. Jos juoksemalla on pyöräilijä kiinni saatu ja nurmikolle tönäisty niin en mä sitä väkivallaksi sanoisi enkä ainakaan pampulla päähän lyömiseen vertaisi.
Ois vaan heittäny sen pampun etupyörän pinnojen väliin, niin väkivalta ois kohdistunut rikosvälineeseen eikä itse kriminaaliin. :thumbup:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24213
Sijainti
lappeen Ranta
Ois vaan heittäny sen pampun etupyörän pinnojen väliin, niin väkivalta ois kohdistunut rikosvälineeseen eikä itse kriminaaliin. :thumbup:
Varmaan siitäkin joku olisi jotain valittanut, että noin niinkun yleisesti ottaen pitäisi kyllä poliisin käyttää paljon hellävaraisempia otteita. Paitsi jos mun polkupyörän joku vie, niin sitten vähintään elinkautinen tai kuolemantuomio!
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Mikäpä olisi hauskempaa, kuin olkinuken pieksäminen. :ahem:
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
"Kuolleen hevosen potkiminen" on varsin nautittavaa ainakin.
Mätänevää lehmän raatoa olen potkinut, mutta kuolleesta hevosesta ei oo kokemusta. Oli se ihan kivaa lehmääkin, mutta kengän uppoaminen sisälmyksiin ei sit enää ollu.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24213
Sijainti
lappeen Ranta
Mätänevää lehmän raatoa olen potkinut, mutta kuolleesta hevosesta ei oo kokemusta. Oli se ihan kivaa lehmääkin, mutta kengän uppoaminen sisälmyksiin ei sit enää ollu.
Hähhää. Et tajunnut potkia paljain jaloin!
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Hähhää. Et tajunnut potkia paljain jaloin!
Juu en viittiny avojaloin, kun kaatopaikkojen yleinen tila ei noihin aikoihin kannustanut ilman kenkiä liikkumiseen. Mielenkiintoisia paikkoja olivat poikasille.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
No voi kyynel, kun oikein nurmikolle on joutunu pyörällä kaatumaan. Riskejä kannattaa miettiä siinä vaiheessa, kun pöllii pyörän ja lähtee ajamaan poliisia karkuun.

Mikä olis sinun mielestä oikea tapa pidättää tommonen pyörävaras?
Kop. Opettajille kanssa pikkasen oikeuksia pitää kuria koulussa. Nyt ei saa ottaa edes vaarallista esinettä oppilaalta. Ihmekään että 'haista vittua' joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät.:nope:
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24213
Sijainti
lappeen Ranta
Kop. Opettajille kanssa pikkasen oikeuksia pitää kuria koulussa. Nyt ei saa ottaa edes vaarallista esinettä oppilaalta. Ihmekään että 'haista vittua' joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät.:nope:
Tota ei kyllä oikein pysty tajuamaan. Siis että ei edes asetta saa oppilaalta pois ottaa, ettei tälle tule jotain traumaa tms. Sitten jos oppilas jotain toista oppilasta sillä keklulla vahingoittaa, niin syyttävä sormi osoittanee ensimmäiseksi sitä opettajaa kuitenkin, kun "ei tehnyt mitään".
 

markoj

Custom User
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
38925
Kop. Opettajille kanssa pikkasen oikeuksia pitää kuria koulussa. Nyt ei saa ottaa edes vaarallista esinettä oppilaalta. Ihmekään että 'haista vittua' joutuvat kuuntelemaan päivät pitkät.:nope:
Siis mitähän tämä niinku käytännössä tarkoittaa? Missä tilanteessa, mikä esine ja miten niin ei saa ottaa pois?`Haistavittua ne sai ihan varmasti kuunnella jo meidän kouluaikoina, kun sitä itsekin harrastin.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Siis mitähän tämä niinku käytännössä tarkoittaa? Missä tilanteessa, mikä esine ja miten niin ei saa ottaa pois?`Haistavittua ne sai ihan varmasti kuunnella jo meidän kouluaikoina, kun sitä itsekin harrastin.
Mitään henkilökohtaista esinettä ei opettaja saa 'lapselta' ottaa.

Itse en ole 'haista vituttanut' opettajaa koskaan. En voisi edes kuvitella tekeväni niin.
 
Ylös