Poliisi pamputtaa taas ja 106 muuta tarinaa viranomaisten voimankäytöstä

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Onnetontaah! Kirjoitin "...kympin keksiarvon..." ja toleranssisiiven perhana vielä lainasi sen, että varmaan jää jälkipolvien ihailtavaksi.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Juuri näin. Ja minulle puolestaan (varsinkaan) tulematta jääneet viralliset lausunnot eivät ole uskonto ja Ainoa Oikea Totuus.
Kappas. Jossain ollaan samaakin mieltä.
Seuraavaksi voidaan vääntää siintä kummat on yleensä uskottavampia, muturahit vai viralliset lausunnot..

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Tossa monille rakkaassa itänaapurissa taisi olla ja lienee vieläkin sellainen systeemi, että viranomaisilla on oikeus selvittää asiat arvostelulta, paskalehdiltä ja julkiselta keskustelulta piilossa kunnes (jos ja kun) asianosaiset viranomaiset ovat valmiita objektiivisen totuutensa asioiden kulusta kiitollisille kansalaisille ilmoittamaan.
Erikoistahan tässä on se, että tässäkin asiassa kaikkein kovimmat ryssittelijät ja muut isäm maan puollustajat ovat tällaista virallisen totuuden autuutta kovimpaan ääneen julistamassa.

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Nonii! Kyllä tästä vielä jarna saadaan kehitettyä. Kannattanee sitten vaan pitää mielessä, että tosiaan Ilta-Pierun nettisivun antaman informaation varassa mennään.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Erikoistahan tässä on se, että tässäkin asiassa kaikkein kovimmat ryssittelijät ja muut isäm maan puollustajat ovat tällaista virallisen totuuden autuutta kovimpaan ääneen julistamassa.
No ei oikeastaan. Noissa jutuissa tuppaa olemaan vain toisen osapuolen kanta, eikä toinen osapuoli voi kommentoida oikeastaan suuntaan tai toiseen tutkinnan keskeneräisyyden vuoksi. Lisäksi noissa jutuissa tuppaa ip-lehti toimimaan puhtaasti äidin tai milloin kenenkin äänitorvena, osoittamatta jutun teossa mitään kritiikkiä tai edes pykimystä selvän kokonaiskuvan antamiseen.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
No ei oikeastaan. Noissa jutuissa tuppaa olemaan vain toisen osapuolen kanta, eikä toinen osapuoli voi kommentoida oikeastaan suuntaan tai toiseen tutkinnan keskeneräisyyden vuoksi. Lisäksi noissa jutuissa tuppaa ip-lehti toimimaan puhtaasti äidin tai milloin kenenkin äänitorvena, osoittamatta jutun teossa mitään kritiikkiä tai edes pykimystä selvän kokonaiskuvan antamiseen.
Tuohon boldattuun kohtaan ei mulla oikeastaan kovin eriävää mielipidettä ole koskaan ollutkaan.

Olen tässä nyt yrittänyt julistaa, että jos toi iltapäivälehti on ainoa tietolähde, niin kovin vaikeaa on muilta kanteilta asiaa arvioida. Arvailla toki voi, ja sitten käännellä asia omaa uskomustaan tukevaksi.
Sitä en sitten tiedä, mikä tässä on niin monimutkaista, tai miten sen saa väännettyä joksikin muuksi.
Ei mulle iltapäivälehdet mitään totuuden torvea edusta, eikä se tässä käsittääkseni mikään pointti olekaan. Kyllä mullekin viranomaislähde sopisi, mutta kun sitä ei nyt ole. Pakko siis paasata lehtijutun perusteella tai sitten olla vaan hissukseen ja ootella, josko joskus tulis virallinen lausunto asiasta, josta sitä ei todennäköisesti tule.

DW

2009-2016
Lisäksi noissa jutuissa tuppaa ip-lehti toimimaan puhtaasti äidin tai milloin kenenkin äänitorvena, osoittamatta jutun teossa mitään kritiikkiä tai edes pykimystä selvän kokonaiskuvan antamiseen.
Tämä tapaus on siitä ihmeellinen, ettei paskalehtikään onnistunut tarpeeksi värittämään tätä juttua "sorrettujen" hyväksi.

Yleensä onnistuvat.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Jopas oli laitettu toikille otsikko - ja minun nimiini?! :rolleyes:
Toisaalta sopii esimerkiksi siitä, että sisältö on ihan muuta kuin otsikko.

AJ

Well-known member
Sijainti
Toinen Maailma
Tarina kertoo, että eräs näyttelijä yllätti pyörävarkaan itse teosta. Varas lähti sotkemaan fillarilla karkuun, mutta näyttelijä juoksi perään ja sai napattua varkaan kiinni. Vasta tällöin varas näki pyörän omistajan ja säikähti, kun tajusi, että itse Teräsmies nappasi hänet kiinni.

Rauha "Teräsmiehen" muistolle.

WebSlave

Trackman
Tämä tapaus on siitä ihmeellinen, ettei paskalehtikään onnistunut tarpeeksi värittämään tätä juttua "sorrettujen" hyväksi.
Jep. Ainakaan minun sympatiani ei ollut alaikäisten, kortittomien, laittomalla pyörillä julkisilla teillä liikkeellä olleiden ja paikalta paenneen puolella. Ilman heidän rikkeitään koko episodia ei olisi tapahtunut.

markoj

Custom User
Jopas oli laitettu toikille otsikko - ja minun nimiini?! :rolleyes:
Toisaalta sopii esimerkiksi siitä, että sisältö on ihan muuta kuin otsikko.
Laitetaan sit otsikon mukaista sisältöäkin.

Poliisi kiistää väitteet kiinniotettujen salaisesta kurittamisesta
11.8.2012 9:00 | 88 |

Helsingin poliisilaitos kiistää helsinkiläispoliisin Nyt-liitteessä esittämät väitteet kiinniotettujen kurittamisesta. Poliisilaitos ilmoitti perjantaina käynnistävänsä selvityksen asiasta.

"Sanoudumme totaalisesti irti haastattelun väitteistä. Alamme välittömästi selvittää, mistä tässä on kyse ja kuka haastattelun on antanut", sanoo Helsingin poliisikomentaja Jukka Riikonen.

"Tässä aletaan puhua henkilön sopivuudesta poliisiksi."

Kymmenisen vuotta Helsingissä partioinut poliisi kertoi Nyt-liitteessä, että poliisipartiot ovat kurittaneet kiinniotettuja.

"Periaate on, että sitä saa mitä tilaa. Vaikka olisit aggressiivinen, mutta ymmärrät niellä tappiosi, niin ei me turhaan kuriteta ja nöyryytetä ihmisiä. Mutta jos ei ymmärrä ja suu käy...", nimettömänä esiintyvä poliisi totesi.

Hänen mukaansa kuritukset tapahtuvat usein sellaisissa paikoissa, joissa ei ole yleisöä eikä kameroita.

"Ei me silloin aleta kamppailla, kun 25 ihmistä tuijottaa. Mutta sitten myöhemmin, kun ollaan maijassa ja asiakas ei ota uskoakseen, niin sitä saa mitä tilaa. Joskus on ikkunasta laitettu OC:ta [paprikasumutetta] tai ammuttu etälamauttimella."

Poliisikomentaja Riikosen on vaikea uskoa, että haastattelun olisi antanut Helsingin poliisilaitoksen työntekijä.

"Väitteet ovat täysin käsittämättömiä. Ihan fiktiota."

Myös Poliisihallitus epäilee kuritusväitteiden todenperäisyyttä. Poliisijohtaja Robin Lardotin mukaan tapaukset paljastuisivat kanteluiden ansiosta.

Lisää aiheesta lauantain Helsingin Sanomissa
http://www.hs.fi/kotimaa/Poliisi+kiistää+väitteet+kiinniotettujen+salaisesta+kurittamisesta/a1305591516821

Kiistetään kovasti joka suunnasta ja aletaan ensimmäiseksi etsimään vuotajaa, jonka henkilöllisyys tässä tietysti on tärkein asia.