Örfil
Guest
Nyt ymmärrän mistä taannoinen Presta -kohu johtui. Venttiilihän on ihan persiistä! Jos sen keksijä vielä eläisi, tarjoaisin auliisti Pihkalan-Fagerholmin -hoitoa kasvojen alueelle, ihan vaan kiitokseksi.
Keskiviikkona kävin ajamassa testilenkin fillarilla ja tietenkin halusin laittaa paineet desimaalin tarkkuudella kohdalleen. Tallissa on kompura ja paineilmapistooli, jossa on digitaalinäyttö. Tarkkuudeltaan se on oikein hyvä, ei mikään halpisromu (mittatarkkuus todettu kahden muun mittarin kanssa yhteneväksi).
Vartin ähellyksen jälkeen lopputulos oli se, että takarengas oli tyhjä ja ilmaa oli kaikkialla muualla, paitsi sisäkumissa. Ja minun vain piti tarkistaa paineet, saatana!
Venttiiliadapterin hankin kaukonäköisesti jo pyörän oston yhteydessä, mutta se on aivan paska. Vuotaa kuin seula ja paineita ei pysty tarkistamaan.
Vanhassa fillarissa oli Schrader -venttiili, ja siihen oli todella helppo laittaa paineet aivan pilkulleen kohdilleen.
Sain kuin sainkin lopulta ähellettyä summanmutikassa paineita takarenkaaseen ja todennäköisesti ne ovat nyt jossain 5-7 barin paikkeilla.
Verkkokaupassa myydään jotain parempaa adapteria, mutta voiko sillä vain täyttää ja paineen tsekkaus ei edelleenkään onnistu, jää nähtävästi.
Jos tähän tarkistus/täyttöpulmaan on jollain hyvää ratkaisukeinoa tarjota, muuta kuin venttiilireiän poraus vanteessa ja Schraderin hankinta, niin kiitos jo etukäteen.
Nykyisellään tilanne on kestämätön
Keskiviikkona kävin ajamassa testilenkin fillarilla ja tietenkin halusin laittaa paineet desimaalin tarkkuudella kohdalleen. Tallissa on kompura ja paineilmapistooli, jossa on digitaalinäyttö. Tarkkuudeltaan se on oikein hyvä, ei mikään halpisromu (mittatarkkuus todettu kahden muun mittarin kanssa yhteneväksi).
Vartin ähellyksen jälkeen lopputulos oli se, että takarengas oli tyhjä ja ilmaa oli kaikkialla muualla, paitsi sisäkumissa. Ja minun vain piti tarkistaa paineet, saatana!
Venttiiliadapterin hankin kaukonäköisesti jo pyörän oston yhteydessä, mutta se on aivan paska. Vuotaa kuin seula ja paineita ei pysty tarkistamaan.
Vanhassa fillarissa oli Schrader -venttiili, ja siihen oli todella helppo laittaa paineet aivan pilkulleen kohdilleen.
Sain kuin sainkin lopulta ähellettyä summanmutikassa paineita takarenkaaseen ja todennäköisesti ne ovat nyt jossain 5-7 barin paikkeilla.
Verkkokaupassa myydään jotain parempaa adapteria, mutta voiko sillä vain täyttää ja paineen tsekkaus ei edelleenkään onnistu, jää nähtävästi.
Jos tähän tarkistus/täyttöpulmaan on jollain hyvää ratkaisukeinoa tarjota, muuta kuin venttiilireiän poraus vanteessa ja Schraderin hankinta, niin kiitos jo etukäteen.
Nykyisellään tilanne on kestämätön