Portugalin MM-ralli 2021

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16081
Sijainti
Tampereen lenkki
Unohtu vielä mainita: lauantain päätteeksi Adamo sanoi Dirtfishin haastattelussa että Sordon pitää voittaa, tulos tai ulos. Ja sitten heti aamun ekalla Sordo ajeli ihan rauhallista kyytiä kun Evans veti ihan murhaavat pohjat. Olisko tämä ollut psykologista peliä, yrittää saada Evans yliyrittämään? On se Adamo kyllä....
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
374
Unohtu vielä mainita: lauantain päätteeksi Adamo sanoi Dirtfishin haastattelussa että Sordon pitää voittaa, tulos tai ulos. Ja sitten heti aamun ekalla Sordo ajeli ihan rauhallista kyytiä kun Evans veti ihan murhaavat pohjat. Olisko tämä ollut psykologista peliä, yrittää saada Evans yliyrittämään? On se Adamo kyllä....
Erinomainen spekulaatio muuten!
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Unohtu vielä mainita: lauantain päätteeksi Adamo sanoi Dirtfishin haastattelussa että Sordon pitää voittaa, tulos tai ulos. Ja sitten heti aamun ekalla Sordo ajeli ihan rauhallista kyytiä kun Evans veti ihan murhaavat pohjat. Olisko tämä ollut psykologista peliä, yrittää saada Evans yliyrittämään? On se Adamo kyllä....
Nohnoh Adamohan sanoi all-livessä olevansa pelkkä yksinkertainen italialainen siirtolainen, ei hän keksisi mitään vaikeita strategiajuttuja. Liittyi siis Neuvillen myöhästymiseen EK11:llä kun Thierry starttasi Toyota-kuskien jälkeen.

:LOL:
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
- Koko kisan ajan Hyundait oli nopeampia kuin Toyotat. Testasivat jo ennen Kroatiaa kuivassa kelissä, Toyotat märässä, tämäkö ratkaisi?
Ja ennen Sardiniaa ei ilmeisesti ole testejä. Varsinkin Kalle olisi hyötynyt kunnon testeistä kuivissa olosuhteissa, mutta nyt joutuu jatkamaan siitä mihin Portugalissa jäi. Toivottavasti keksivät jotain säätöihin Portugalin perusteella.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Rovaniemellä parasta oli se, että nähtiin Esapekan ajohommien jatkuvan ylipäänsä eikä "rallieläkkeen" ylivoima vielä vienyt mielenkiintoa. Siinä sivussa vielä mukavan letkeetä kommentia Lapilta Lapissa. Jos nyt ollaan kuitenkin ihan rehellisiä niin suomalainen kuski dominoimassa suomalaisella maaperällä ei ole mikään samanlainen ihme kuin vaikkapa nähdä hyvä biisi Suomelta Euroviisufinaalissa. Tarvitaan lisänäyttöjä ulkomaan kisoista ja nyt niitä todella saatiin Portugalista. Lappi on nyt kahdessa hyvin erilaisessa paikassa osoittanut olevansa kykeneväinen tuloksen tekoon. Rovaniemellä ylivoimaista vauhdin huumaa tykittämällä 8/10 pätkäpohjaa, Portugalissa hyvä varma vauhti yhdistettynä kykyyn pysyä poissa ongelmista ja lopulta jälleen selvä voitto ylivoimaisella marginaalilla. En lähde arvailemaan kuinka pitkälle tämä riittää tulevaisuuden suhteen, mutta toistaiseksi nähdyn perusteella EP voi ainakin katsoa itseään peiliin pää pystyssä.
Esupilla oli elämänsä tilaisuus TGR:lla mutta se ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Joiltain osin syynä oli varmaan kokemattomuus ja joiltain osin henkilökemialliset reaktiot Esupin ja herra päällikkö Mäkisen akselilla. Mäkinen suolasi ainakin pariin kertaan Esuppia siitä, että tämä "nukkui" 2/3 rallista ja heräsi tykittämään kärkiaikoja vasta sitten viimeisenä ajopäivänä, kun kokonaistilanne oli jo menetetty. Ja kun vielä Otto-poika tuli talliin, niin siinä viimeinen sysäys vaihtaa maisemaa. Vahinko vain että Sitruuna ei sopinut käteen alkuunkaan ja kun autoa vihdoin sai vähän paremmaksi, niin PSA veti töpselin seinästä. Wilsonin Fordilla ei 2020 olisi pärjännyt edes itse Maximum Attack. Auto oli susi eikä tallilla ollut halua ajattaa testejä edes nimeksikään. Jatkossa on sitten paljon kiinni Latvalasta ja Linströmmistä aukeaako ovi TGR:lle toistamiseen. Hyundaille ei mahdu ja Wilsonin autoilla ei voitoista ajeta (eikä ajeta muutoinkaan jos ei ole tuoda isoa kassillista euroja myötäjäisinä).
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Jatkossa on sitten paljon kiinni Latvalasta ja Linströmmistä aukeaako ovi TGR:lle toistamiseen. Hyundaille ei mahdu ja Wilsonin autoilla ei voitoista ajeta (eikä ajeta muutoinkaan jos ei ole tuoda isoa kassillista euroja myötäjäisinä).
Onneksi Esapekka ei vaikuta ajattelevan samalla tavalla. Pääasia on se, että Esapekka itse ei selvästi ollut halukas lopettamaan tuollaiseen vuoteen kuin 2020. Tässä vaiheessa uraa.

Noiden perseilleen menneiden kokemusten jälkeen olisikin ollut helpompaa jättää lajin seuraaminen siihen, että soittaa kerran vuodessa Ylen ralli-iltaan ja kysyy B-ryhmän kiihtyvyydestä nollasta sataan. Ja itse asiassa toi olisi ollut varsin ok, jos Lappi olisi aivan totaalisen kyllästynyt rallin ajamiseen ja haluaisi tehdä jotain muuta elämässään. Vaikkapa trollailla F1-foorumilla. Lappi ei kuitenkaan vaikuta kyllästyneeltä ja luovuttaneelta. Aikaisemmin asiat meni miten meni ja niitä on oma aikansa surkuteltu. Lapille on avautunut uusi mahdollisuus, josta hän on tähän mennessä repinyt aika lailla 100% irti sen mitä revittävissä on ollut. Noh, yksi piste jäi häpeällisesti ottamatta Rovaniemellä. EP itse on asettanut tavoitteekseen paluun pääluokkaan. Paluu ei melkoisella varmuudella tapahtuisi kotisohvalla odottelemalla. Luultavasti olisi ollut vaikeampaa elää itsensä kanssa, jos asiat olisi vain jättänyt viime vuoden kaltaiselle tolalle. Ajohaluja mieheltä selvästi edelleen löytyy.

Vaikka kyse ei olisi pelkästään Lapin omista ambitioista niin kuluttajana itselleni WRC on muutakin kuin vain pääluokka ja siihen liittyvät asiat. Senkin takia annan lisäpisteet Esapekalle: Hänen läsnäolo WRC2:ssa on lisännyt ainakin omalta osaltani entisestään tuon luokan mielenkiintoa. Lisäksi persoonallisuutta ja viihdyttävyyttä ei koskaan ole liikaa minkään lajin ympärillä ja näitä asioita Lappi on taas omalta osaltaan tuonut, ainakin näin Suomesta käsin katsottuna. Edellisellä sivulla tuo nimimerkki deloreanin viesti oli hyvä esimerkki siihen liittyen. Voihan tuon kuitata sillä, että helppo se on voittajana hassutella, mutta kyllähän paljon nähdään urheilussa tapauksia, jossa hyvinäkään hetkillä ei saada juuri mitään irti.

Urheilussa yksi parhaista asioista on myös kehityskaaret ja tarinat. Esimerkkinä Tänakin nousu huipulle romahduksen jälkeen ja kävihän Elfyn Evanskin hakemassa vauhtia porrasta alempaa. Itse toivoisin tälle Lapin rallitarinalle paljon mielekkäämpää loppua kuin sen, mitä tuo kaikkinensa hyvin surullinen vuosi 2020 oli tarjota. Ilman tätä paluuta R5-auton rattiin ei käytännössä olisi toivoa nähdä hienon persoonaan palaavan takaisin ralliautoilun kuninkuusluokkaan pitkähkön toimettomuuden jälkeen. Tämä R5-autoilu kun on nyt käytännössä paras väylä siihen mahdolliseen paluuseen. Ja vaikka se paluu ei tapahtuisi niin jotain on sentään yrittänyt tehdä asian tilaa parantaakseen.

Rallissa asiat ottavat välillä täyskäännöksen hyvinkin pienessä ajassa. Välillä hyvään, välillä huonompaan suuntaan. Kuitenkin tällä hetkellä kaikki aikaisemmat kommellukset huomioiden Lapilla on ilahduttavan laadukas tekemisen taso päällä. Siitä minä nautin. Kommenteista ja olemuksesta päätellen moottoriurheilu kiinnostaa ja perheasiatkin taitaa olla kunnossa. Viime vuonna ei ymmärrettävästi aina välittynyt sellainen fiilis tuon moottoriurheilun osalta.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onneksi Esapekka ei vaikuta ajattelevan samalla tavalla. Pääasia on se, että Esapekka itse ei selvästi ollut halukas lopettamaan tuollaiseen vuoteen kuin 2020. Tässä vaiheessa uraa.
Blaa blaa... Polkee Esuppi volkkariaan ihan miten tahansa, niin loppupeleissä asiat eivät ole hänen itsensä päätettävissä. JML ja Linströmmi päättävät kokolailla itsenäisesti kuka saa sen oletettavasti puolikkaan ohjelman Toyotan WRC:lla ensi kaudella. Tämän hetkisen tiedon valossa se ei sittenkään taida olla Katsutaja vaan TGR ajattaa neljää autoa lähtökohtaisesti koko kauden. Mutta sitä ei lopullisesti tiedetä millaisen ohjelman Ogier ajaa ensi vuonna. Kaikki nollasta täyteen sarjaan on vielä mahdollista.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3615
Sijainti
JKL
Pitäsi varmaan perustaa 2022 pekulointi-ketju... Mutta Esuppiin sen verran että WRC paikkaan hänellä on tällä hetkellä kolme erilaista mahdollisuutta. Eka Fordille ykköskuskiksi. Toinen mahdollinen on Toyotalle jos Evans lähtee Fordin ykköskuskiksi. Luulen että Fordin ykkösvaihtoehto tällä hetkellä on Evans ja koittavat saada hänet kaikin mahdollisin keinoin... Ja kolmas on sitten Toyotalle keikkakuskiksi ajamaan ne kisat mitä Ogier ei aja... Luulen että Taka ajaa ensikauden vielä samalla tavalla kun tämäkin... Eli koko kauden neljättä autoa...
Ja kun puhutaan Malcolmin rahoista niin täytyy muistaa että ne on eri asia kun MSportin rahat...
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3401
Sijainti
Lahti
Entäpäs se Mitsubishin uumoiltu paluu? Siitä ei taida tietää vanha Erkkikään, mitä aikovat?
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Entäpäs se Mitsubishin uumoiltu paluu? Siitä ei taida tietää vanha Erkkikään, mitä aikovat?
Eikä taida tietää edes Vanhasen Erkkikään, kun nyt rallista puhutaan. Mutta olishan se kova juttu, jos Mitsu liittyisi vielä ralliin mukaan. Aika näyttää.

Lapin tilanne näyttää kyllä ihan hyvältä. Voi olla, että tämä välivuosi oli lopulta vain hyvä juttu. Nyt Volkkarilla hän on osoittanut, kuinka kova kuski onkaan, eikä WRC-tiimiin oikein ketään muutakaan kannattaisi nostaa hänen sijastaan, ainakin jos puhtaasti nopeutta katsotaan ja unohdetaan raha. Näiden Volkkarisuoritusten jälkeen EP saattaa näyttää tallipäälliköiden silmissä mielenkiintoisemmalta nimeltä, kuin jos olisi jatkanut tämän kauden vielä M-Sportilla jämäsijoista ajaen ehkä vähän turhautuneena koko touhuun. Ei sieltä olisi välttämättä päässyt loikkaamaan Toyotalle. Nyt sen sijaan pidän erittäin mahdollisena, että Toyota kutsuu kaudella 2022. Luulen, että JML ja kumppanit pitävät Esuppia mieluisimpana vaihtoehtona tiimiin Ogierin tilalle, tai lähinnä niihin kisoihin, joita Ogier ei aja. Mikkelsen alkaa olla jo vähän hiipunut tähti.
M-Sport ei välttämättä onnistu ketään huippunimeä nappaamaan tiimiinsä ja luulen, että siellä ajelee Loeb osan kaudesta. Ihan jo pelkästään imagosyistä hänet halutaan talliin, mutta toisaalta myös tuomaan kokemusta auton kehittämisestä. Sordo voisi olla aika hyvä veto M-Sportilta, jos hänellä olisi intoa ajaa Loebin kanssa kisat puoliksi, mutta onko enää mielenkiintoa.
Mikkelsen olisi ihan perusvarma valinta M-Sportille, mutta tuskin häneltä mitään suuria urotekoja voi odottaa. Ja Suninen/Fourmaux on varmasti listalla myös mukana.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Vaikka kyse ei olisi pelkästään Lapin omista ambitioista niin kuluttajana itselleni WRC on muutakin kuin vain pääluokka ja siihen liittyvät asiat. Senkin takia annan lisäpisteet Esapekalle: Hänen läsnäolo WRC2:ssa on lisännyt ainakin omalta osaltani entisestään tuon luokan mielenkiintoa.
Täytyy tarttua tähän sen verran, että wrc2/ wrc3 elää kyllä todellista kulta-aikaa. Taso on niin kova ja laaja, että tätä luokkaa on melkein yhtä mielenkiintoista seurata kuin WRC:tä. Tästä tuli joku ihme visio mieleen, että olis itse asiassa hienoa nähdä joku Autoglym-rallin tyylinen testikisa, joka olisi tarkoitettu pelkästään WRC2/WRC3- luokan kuljettajille. Katsojan roolissa olis äärettömän mielenkiintoinen kisa seurata, jos paras kattaus kuskeja ja autoja olis mukana. Näkeehän nämä toki MM-ralleissakin, mutta ne tahtoo jäädä vähän WRC-luokan varjoon. Ihan oma kisa, jossa WRC2/WRC3-luokka olis kunnolla jalustalle nostettuna olis vaan jotenkin hienoa. Lähtölista vois parhaassa tapauksessa olla esim. seuraavanlainen:

1 Esapekka Lappi VW Polo
2 Andreas Mikkelsen Skoda Fabia
3 Teemu Suninen Ford Fiesta
4 Mads Östberg Citroen C3
5 Oliver Solberg Hyundai i20
6 Marco Bulacia Wilkinson Skoda Fabia
7 Nikolai Gryazin VW Polo
8 Jari Huttunen Hyundai i20
9 Eric Camilli Citroen C3
10 Ole Christian Veiby Hyundai i20
11 Kajetan Kajetanovicz. Skoda Fabia
12 Martin Prokop Ford Fiesta
13 Pontus Tidemand Skoda Fabia
14 Egon Kaur VW Polo
15 Emil Lindholm Skoda Fabia
16 Eyvind Brynildsen Skoda Fabia
17 Nicolas Ciamin Citroen C3
18 Jan Solans Citroen C3
19 Chris Ingram Skoda Fabia
20 Yohan Rossel Citroen C3
21 Teemu Asunmaa Skoda Fabia

ja tähän jatkoksi vielä pitkä rivi mm. kotimaan SM-sarjan nimiä R5-kalustolla..

Kuvitelkaa itsenne johonkin kesäiselle penkalle istumaan kivelle tämännäköinen lähtöluettelo käteenne ja odottamaan koska ensimmäisen auton ääni alkaa kantautua metsän takaa. Kyllähän tästäkin kunnon ralli tulis. Noistakin nimistä suurin piirtein puolet olis ihan potentiaalisia voittajia ja myös kaikki automerkit.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16081
Sijainti
Tampereen lenkki
Uskokoon ken haluaa. Wilsonin ainainen kitinä rahatilanteesta on kuultu ja bluffiksi havaittu useampaan kertaan.
No, se jokajouluinen harmittelu että "ei varmaan päästä ensi kaudella MM-sarjaan" on ehkä bluffia, mutta viime vuonna varmaan oli koronan takia ahdinkoa, ja katseet suunnattu jo 2022 auton kehittämiseen.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16081
Sijainti
Tampereen lenkki
Esupilla oli elämänsä tilaisuus TGR:lla mutta se ei mennyt ihan niinkuin Strömsössä. Joiltain osin syynä oli varmaan kokemattomuus ja joiltain osin henkilökemialliset reaktiot Esupin ja herra päällikkö Mäkisen akselilla. Mäkinen suolasi ainakin pariin kertaan Esuppia siitä, että tämä "nukkui" 2/3 rallista ja heräsi tykittämään kärkiaikoja vasta sitten viimeisenä ajopäivänä, kun kokonaistilanne oli jo menetetty. Ja kun vielä Otto-poika tuli talliin, niin siinä viimeinen sysäys vaihtaa maisemaa. Vahinko vain että Sitruuna ei sopinut käteen alkuunkaan ja kun autoa vihdoin sai vähän paremmaksi, niin PSA veti töpselin seinästä.
Esupin vaihto Toyotalta Citroenille oli varmasti monen asian summa. Kesällä 2018 Citroenilla oli ikään kuin ykköskuskin paikka auki Meeken törppöiltyä, ja samaan aikaan ilmeisesti Lapilla ja osalla Toyotan tiimiä oli vähän sukset ristissä. Lappi oli myös Toyotalla selkeästi kolmoskuski, joten oli houkuttelevaa vaihtaa maisemaa ja nousta ykköskuskiksi. Sitähän ei voinut sitten tietää, että talliin tulee eräs maailmanmestari yksinoikeutetuksi ykköskuskiksi ja talli vielä lopettaa kesken. Mutta näitä aina käy, joskus on virhe jäädä talliin joka lopettaa, joskus virhe vaihtaa maisemaa.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16081
Sijainti
Tampereen lenkki
Onneksi Esapekka ei vaikuta ajattelevan samalla tavalla. Pääasia on se, että Esapekka itse ei selvästi ollut halukas lopettamaan tuollaiseen vuoteen kuin 2020. Tässä vaiheessa uraa.

Noiden perseilleen menneiden kokemusten jälkeen olisikin ollut helpompaa jättää lajin seuraaminen siihen, että soittaa kerran vuodessa Ylen ralli-iltaan ja kysyy B-ryhmän kiihtyvyydestä nollasta sataan. Ja itse asiassa toi olisi ollut varsin ok, jos Lappi olisi aivan totaalisen kyllästynyt rallin ajamiseen ja haluaisi tehdä jotain muuta elämässään. Vaikkapa trollailla F1-foorumilla. Lappi ei kuitenkaan vaikuta kyllästyneeltä ja luovuttaneelta. Aikaisemmin asiat meni miten meni ja niitä on oma aikansa surkuteltu. Lapille on avautunut uusi mahdollisuus, josta hän on tähän mennessä repinyt aika lailla 100% irti sen mitä revittävissä on ollut. Noh, yksi piste jäi häpeällisesti ottamatta Rovaniemellä. EP itse on asettanut tavoitteekseen paluun pääluokkaan. Paluu ei melkoisella varmuudella tapahtuisi kotisohvalla odottelemalla. Luultavasti olisi ollut vaikeampaa elää itsensä kanssa, jos asiat olisi vain jättänyt viime vuoden kaltaiselle tolalle. Ajohaluja mieheltä selvästi edelleen löytyy.

Vaikka kyse ei olisi pelkästään Lapin omista ambitioista niin kuluttajana itselleni WRC on muutakin kuin vain pääluokka ja siihen liittyvät asiat. Senkin takia annan lisäpisteet Esapekalle: Hänen läsnäolo WRC2:ssa on lisännyt ainakin omalta osaltani entisestään tuon luokan mielenkiintoa. Lisäksi persoonallisuutta ja viihdyttävyyttä ei koskaan ole liikaa minkään lajin ympärillä ja näitä asioita Lappi on taas omalta osaltaan tuonut, ainakin näin Suomesta käsin katsottuna. Edellisellä sivulla tuo nimimerkki deloreanin viesti oli hyvä esimerkki siihen liittyen. Voihan tuon kuitata sillä, että helppo se on voittajana hassutella, mutta kyllähän paljon nähdään urheilussa tapauksia, jossa hyvinäkään hetkillä ei saada juuri mitään irti.

Urheilussa yksi parhaista asioista on myös kehityskaaret ja tarinat. Esimerkkinä Tänakin nousu huipulle romahduksen jälkeen ja kävihän Elfyn Evanskin hakemassa vauhtia porrasta alempaa. Itse toivoisin tälle Lapin rallitarinalle paljon mielekkäämpää loppua kuin sen, mitä tuo kaikkinensa hyvin surullinen vuosi 2020 oli tarjota. Ilman tätä paluuta R5-auton rattiin ei käytännössä olisi toivoa nähdä hienon persoonaan palaavan takaisin ralliautoilun kuninkuusluokkaan pitkähkön toimettomuuden jälkeen. Tämä R5-autoilu kun on nyt käytännössä paras väylä siihen mahdolliseen paluuseen. Ja vaikka se paluu ei tapahtuisi niin jotain on sentään yrittänyt tehdä asian tilaa parantaakseen.

Rallissa asiat ottavat välillä täyskäännöksen hyvinkin pienessä ajassa. Välillä hyvään, välillä huonompaan suuntaan. Kuitenkin tällä hetkellä kaikki aikaisemmat kommellukset huomioiden Lapilla on ilahduttavan laadukas tekemisen taso päällä. Siitä minä nautin. Kommenteista ja olemuksesta päätellen moottoriurheilu kiinnostaa ja perheasiatkin taitaa olla kunnossa. Viime vuonna ei ymmärrettävästi aina välittynyt sellainen fiilis tuon moottoriurheilun osalta.
Olen tästä samaa mieltä, mutta tavallaan tuntuu siltä että eipä Esupilta olisi voinut muuta odottaakaan R5-auton ratissa, kun muistelee millaista se suorittaminen oli Skoda-aikoina. Vaikka tekisi mitä temppuja R5-autolla, niin se ei vielä takaa sitä että ne ajot pääluokassa sujuvat yhtä dominoivasti, tai että pääluokan auto osuu hanskaan yhtä hyvin. Tämän tietää myös Malcolm Wilson, kun miettii kenelle ensi kaudella palkkaa maksaa, vai maksaako kenellekään.
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
767
Olen tästä samaa mieltä, mutta tavallaan tuntuu siltä että eipä Esupilta olisi voinut muuta odottaakaan R5-auton ratissa, kun muistelee millaista se suorittaminen oli Skoda-aikoina. Vaikka tekisi mitä temppuja R5-autolla, niin se ei vielä takaa sitä että ne ajot pääluokassa sujuvat yhtä dominoivasti, tai että pääluokan auto osuu hanskaan yhtä hyvin. Tämän tietää myös Malcolm Wilson, kun miettii kenelle ensi kaudella palkkaa maksaa, vai maksaako kenellekään.
Mun mielestä tässä olisi saattannut olla kaksi huonompaakin skenaariota tarjolla: Päätyä ennemmin tai myöhemmin huonommalla kalustolla WRC2-sarjaan ja sitä myöten heikommalle suoritustasolle tai olla jopa ajamatta ollenkaan. Noissa tilanteissa koko tätä keskustelua ja spekulointia paluusta tuskin edes käytäisiin. Ainakin se tuntuisi vähemmän realistiselta. Siihen nähden missä tilanteessa EP oli joulukuussa 2020 tilanne näyttää juuri nyt valoisammalta. Hienot R5-suoritukset eivät tosiaan takaa automaattisesti yhtään mitään, siksi olenkin yrittänyt suhtautua tietyllä maltilla ensi vuoden suhteen, ja pyrkinyt korostamaan tuon rallimojon uudelleen löytämisen hienoutta. Uskoakseni mojon löytyminen olisi ollut hankalampaa pieksämäkeläisen omakotitalon olohuoneen rattipolkimien ääressä.

Sellainen mahdollisuus on myös tosiaan olemassa, että WRC-paluun sattuessa hommat menee syystä tai toisesta johtuen taas vituiksi. Kenties siinä vaiheessa on parempi alkaakin sijoittelemaan Lappia WRC-maailman ulkopuolelle. Joka tapauksessa näin ulkopuolisin silmin olen sitä mieltä, että kahdesta pahasta olisi parempi valita lopetus pääluokassa "huonon" vuoden 2022 kuin "huonon" vuoden 2020 jälkeen. Toivottavasti minkäänlainen loppu ei kuitenkaan ole tapahtumassa tässä seuraavan 18 kuukauden sisällä :)
 
Ylös