Presidentinvaalit 2024

Trullinkaasu7

Active member
Liittynyt
19.2.2023
Viestit
28
Suomen presidentinvaalit. Kuka on Saulin jälkeen seuraava presidentti Suomessa?

Itse nostan esiin Stubbin, Haaviston ja Mika Aaltolan. He keskustelevat hyvin.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
En ole alkanut kartoittamaan ehdokkaita. Annan halukkaiden ilmoittautua itse peliin, ennen kuin pohdin sopivinta ehdokasta.
 

Trullinjarru

Freedom
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
47
Arvaan siten, että Haavisto voittaa. Stubb tekee loistavan kampanjan, mutta jää kakkoseksi.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Tosi vaikea valita sopivaa ehdokasta. Tuskin ainakaan Stubb tai Haavisto, vaikka tuntuukin, että nämä ovat toisella kierroksella.
 

Trullinjarru

Freedom
Liittynyt
5.6.2019
Viestit
47
Tuo on totta, että näissä vaaleissa on valinnan vaikeutta. Mutta täytyy sitä harkita.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Täytin ensimmäistä kertaa vaalikoneen. Yllättävä tulos, ykkönen ja kakkonen Aaltola ja Hjallis 🤔 Kolmosta en muista.

Vikana Stubido ja tokavikana odotetusti inhokkini Li Andersson
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Minäkin täytin jokin aika sitten vaalikoneen. En muista enää tarkkoja tuloksia, mutta vasemmisto-oikeisto-akselilla lähimpänä oli Haavisto, ja konservatiivi-liberaali-akselilla Harkimo. Yhtään vasemmistokonservatiiviehdokasta (maltillista sellaista) näissäkään vaaleissa ei ole. Olisikohan ykkösenä ollut Halla-aho kaikesta huolimatta.
 

Saunatakki

Walk a Crooked Mile
Liittynyt
3.8.2014
Viestit
2175
Rehn - odotetusti - ollut tekemieni vaalikoneiden (Yle, Iltalehti...) kärkinimi.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Haavistoa tuli odotetusti.
Nämä uskonnollista puolta vähän korostavat (Essayah, Rehn ja Aaltola) sitten siellä loppupäässä.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Haavistoa tuli odotetusti.
Nämä uskonnollista puolta vähän korostavat (Essayah, Rehn ja Aaltola) sitten siellä loppupäässä.
Mä jätin vastaamatta esim. kysymykseen, pitääkö presidentin toivottaa siunausta uuden vuoden puheessa.

Kun en oikeasti osaa muodostaa tuosta mielipidettä. Hjallis oli vastannut tuohon kyllä.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Haavistoa tuli odotetusti.
Nämä uskonnollista puolta vähän korostavat (Essayah, Rehn ja Aaltola) sitten siellä loppupäässä.
Niin, en tiedä pitäisikö jatkossa vaaleissa äänestää enneminkin vasemmisto-oikeisto akselin mukaan kuin konservatiivi-liberalismi akselin. Jälkimmäistä pidän jokaisen yksityisasiana eikä se niinkään vaikuta hyvän elämän mahdollisuuksiin maassa. Vaikka Halla-aho puhuu eniten totta joissain asioissa, ei hän mielestäni ole minua lähellä arvoiltaan.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Niin, en tiedä pitäisikö jatkossa vaaleissa äänestää enneminkin vasemmisto-oikeisto akselin mukaan kuin konservatiivi-liberalismi akselin. Jälkimmäistä pidän jokaisen yksityisasiana eikä se niinkään vaikuta hyvän elämän mahdollisuuksiin maassa. Vaikka Halla-aho puhuu eniten totta joissain asioissa, ei hän mielestäni ole minua lähellä arvoiltaan.
Kyllähän tuo seksuaalivähemmistöjen asemaan suhtautuminen mulla rajaa heti nuo kolme uskovaista pois.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Kyllähän tuo seksuaalivähemmistöjen asemaan suhtautuminen mulla rajaa heti nuo kolme uskovaista pois.
Itse tapauskovaisena heteromiehenä pärjään kyllä uskonnottomassakin valtiossa, enkä näe, että uskonnon tarvitsee olla tiiviissä liitossa valtion kanssa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Itse tapauskovaisena heteromiehenä pärjään kyllä uskonnottomassakin valtiossa, enkä näe, että uskonnon tarvitsee olla tiiviissä liitossa valtion kanssa.
Mutta nuo uskikset ovat kovasti sen puolesta, että LGBTS-yhteisöltä rajataan oikeuksia.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
4566
Niin, kyllähän homoilla ja lesboillakin pitäisi olla oikeus pariutua ja lisääntyä keskenään.
Kaikilla on. Tässä maassa on kastruoitu vähän kaikenlaisista syistä. Ihan älykkyysosamäärästä alkaen.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
2635
Kaikilla on. Tässä maassa on kastruoitu vähän kaikenlaisista syistä. Ihan älykkyysosamäärästä alkaen.
Masennukseen määrätään ssri-lääkkeitä, joilla heikommalta ainekselta menee lisääntymishalut ja/tai kyky.
 

ikuinen kakkonen

Foorumin konkari
Liittynyt
5.11.2011
Viestit
1921
Sijainti
Vyborg
Tulee olemaan mielenkiintoista nyt kun tulee maahamme uusi presidentti 2024 presidenttivaaleissa ja Niinistön aika tulee päätökseensä. Sauli tulee jättämään suuret saappaat täytettäväksi seuraajalle!
Itse olen aika toistaiseksi jonkin verran seurannut vaaleja ja siihen liittyviä väittelyitä telkkarissa, voittajaa en uskalla ennustaa. Mutta veikkaan että tulee tasaväkinen presidenttivaali Stubbin ja Haaviston välillä ja muista ehdokkaista Halla-Aho,Urpilainen voivat yllättää myöskin.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4385
Sijainti
Salo
Puhtaalta pöydältä alkaa koko presidentti-instituutio. Kun 2018 ei ollut todellista haastajaa Niinistölle, sitä ei tavallaan toisella kaudella kovin paljoa mietittykään.
 
Ylös