Presidentti 2006

Äänestän presidentiksi

• Niinistöä

Äänet: 52 42,6%
  • Halosta

Äänet: 31 25,4%
  • Vanhasta

Äänet: 24 19,7%
  • Jotakuta muuta, ketä?

Äänet: 15 12,3%

• Äänestäjiä yhteensä
    122

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Willer sanoi:
Jos Niinistö aikoo oikeasti voittaa vaalit, niin pakko on yrittää kalastella työväen äänet. Olen yllättynyt siitä röyhkeydestä tai rohkeudesta, jolla se on tehty - suorin sanoin.
Ei se kauheesti mainostanut sitä työttömyysturvan puolittamista nytten, kuten teki valtionvarainministerinä.

Off-Topic

Well-known member
Koskas se sen puolitti? Demareilla loistavaa pelisilmää kun haukkuivat maatalouden päivää ennen suokustan presidenttikampanjan alotusta; niiden on pakko puolustauta ja leimautuvat samalla jyväjemmareiks. Likaista peliä! Kosto on oleva hirmuinen, siellä Mauri punoo nyt juonia!!! Sossut on keskittynyt vaan vähättelemään muiden ideoita ja ehdotuksia, esittämättä ainootakaan omaa. Sekin saattaa riittää, tai sitten ei. Varmaan paremmin kuitenkin kun niidne omien ideoiden esittely. :D

markoj

Custom User
VR sanoi:
Hesarin mukaan mainostoimisto (Bob Helsinki) ei olisi suostunut mihinkään ns. normaaliin kampanjaan.
Ai mainostoimistotko noi päättää Niinistön tai Kokoomuksen sijasta :frank:

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Sitä sun vissiin pitää kysyä niiltä.

Archie

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Ei se kauheesti mainostanut sitä työttömyysturvan puolittamista nytten, kuten teki valtionvarainministerinä.
Ei kait se tyhmä ole. Lama-aikoina vaati kanttia olla valtiovarainministeri, ja mielestäni Niinistö onnistui hommassaan hyvin. Sitä paitsi näiden poliitikkojen peliä pitää osata lukea, esim. jos Niinistö vaati työttömyysturvan puolittamista, niin hän tiesi, että paras tulos johon voidaan päästä on esim. pienet leikkaukset. Jos hän olisi heti alkuun vaatinut pieniä leikkauksia, niin työttömyysturvaa olisi tod.näk. alettu nostamaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Willer sanoi:
Ei kait se tyhmä ole. Lama-aikoina vaati kanttia olla valtiovarainministeri, ja mielestäni Niinistö onnistui hommassaan hyvin. Sitä paitsi näiden poliitikkojen peliä pitää osata lukea, esim. jos Niinistö vaati työttömyysturvan puolittamista, niin hän tiesi, että paras tulos johon voidaan päästä on esim. pienet leikkaukset. Jos hän olisi heti alkuun vaatinut pieniä leikkauksia, niin työttömyysturvaa olisi tod.näk. alettu nostamaan.
Mikäs lama-ajanministeri Niinistö oli Lipposen hallituksessa? Oli kaikkea muuta kuin lama silloin. ;)

Archie

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Mikäs lama-ajanministeri Niinistö oli Lipposen hallituksessa? Oli kaikkea muuta kuin lama silloin. ;)
Eikös se aloittanut 1996? Tais olla lamakauden loppupuolta, onko siis Saulin ansiota että lama loppui? :wink:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Willer sanoi:
Eikös se aloittanut 1996? Tais olla lamakauden loppupuolta, onko siis Saulin ansiota että lama loppui? :wink:
Jaa, mä olen elänyt koko ajan Suomessa ja lama-aikaan valtionvarainministerinä oli Iiro Viinanen jonka kuolleen ruumiin yli devalvoitiin vuonna -90 vai -91.

Niinistön aikana oli korkeasuhdanne jolloin Suomi jopa lyhensi ulkomaista velkaa. Siitä huolimatta olisi hän halunut puolittaa työttömyysturvan. :nope:

Ei oo SAK tai Metalli sitä unohtanut ;)

Archie

Well-known member
Moe Szyslak sanoi:
Jaa, mä olen elänyt koko ajan Suomessa ja lama-aikaan valtionvarainministerinä oli Iiro Viinanen ..
Juu olet oikeassa, tilastollisesti lama taisi olla ohi jo vuonna 1996. Tosin silloin joensuussa asuneena ei sitä huomannut vielä vuosiin..

Vesku

Maatalousneuvos
KnowHow sanoi:
No Niin...istön kampanja tuupattiin sitten liikkeelle. Ja vituiksi menee. Oikeistolainen ja entinen valtionvarainministeri yrittää kalastella ääniä vasemmistolaisilla teemoilla. Kampanja ja kampanjoitava ei sovi samaan kuvaan lainkaan. Herrojen herra kahden tonnin liituraidassa ja suuhun laitetaan tennilän eskon sanat. Ei mee läpi.

Oon kyllä pettyny. Taitaa jäädä oikea vaalikeskustelu Haloskan ja Vanhasen kontille. Eli sitä ei synny. Mä veikkaan, että korkeinta profiilia vaalikampanjassaan tulee vetämään Hautala. Ja ehkä Soini. Ne on molemmat sentään alojensa asiantuntijoita, vaikka pieniä tekijöitä itse vaaleissa ovatkin.
Veikkaisin, että Niinistön (lehti)mainokset ovat "vaihtuvia" eli sieltä tulee 4-5-6 mainoksen sarja, jossa on loppusloganina "tietyn porukan" presidentti.
Eli jos muutama kk tuota toitotetaan, niin ei kyllä tosiaan "mee läpi"... Aloitus oli raflaavin, jotta asiasta puhuttaisiin ja ihmeteltäisiin. Varmasti mainostoimisto on miettinyt tarkalleen, miten toimitaan.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Oletteko tutustuneet Niinistön CV:hen täällä ? Jotenkin tökkää tyylillisesti silmään tuo leskeksijäämisen sanamuoto. No, mitäpä tuosta. Kenestä muusta voi jäädä leskeksi kuin puolisosta?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Tasavallan mittainen presidentti

Ehdokkaat alkavat profiloitua ja saada 'mittasuhteita'. Niinistö on työväen presidentti ja Vanhanen tasavallan mittainen presidentti.

Keskusta: Vanhasesta "tasavallan mittainen presidentti"

Keskusta aloitti lauantaina prosessin pääministeri Matti Vanhasen nimittämiseksi puolueen presidenttiehdokkaaksi.
Helsingissä kokoontunut puoluevaltuuskunta teki asiasta aamupäivällä esityksen puoluekokoukselle, jonka on määrä alkaa kello 13.

Puoluevaltuuskunta käsitteli nimitystä lyhyesti ja mutkattomasti.
Puoluesihteeri Eero Lankia ehdotti, että puoluevaltuuskunta esittäisi Vanhasta. Ehdotus hyväksyttiin keskusteluitta.
Puoluevaltuuskunnan kannanotossa Vanhasta kehutaan "tasavallan mittaiseksi presidentiksi".
Mikähän on Tarzan slogan... vai onko se jo julkaistu?

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Miksi?

Europarlamentaarikko ja edellinen pääministeri Anneli Jäätteenmäki sekä Crises Management Initiativen toiminnanjohtaja Pauliina Arola lähtevät vetämään Matti Vanhasen presidenttiverkostoa. Asia julkistettiin lauantaina Helsingissä Keskustan ylimääräisen puoluekokouksen alkumetreillä.
Jahas. Ne vaalit on sitten käyty. :eek: Kisa on sitten Niinistön ja Halosen välinen.

Knoukka

Well-known member
Olga sanoi:
Oletteko tutustuneet Niinistön CV:hen täällä ? Jotenkin tökkää tyylillisesti silmään tuo leskeksijäämisen sanamuoto. No, mitäpä tuosta. Kenestä muusta voi jäädä leskeksi kuin puolisosta?
Ainakin mä olen tuon sanamuoden lukenut monesti ennenkin. Vaikuttaa mun mielestäni hyvältä, selvemmältä ja kunnioittavammalta ilmaisulta kuin ilman viittausta edesmenneeseen puolisoon. Niitähän kun voi olla jossain tapauksessa useampiakin- ja osa vielä hengissä.

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
Ok. Tottakai on hyvä, oikein ja arvostavaa, että puoliso mainitaan. Tuosta puolisorivistä vain tulee minulla mielikuva, että 'puoliso jäi puolisostaan leskeksi'. Jos tuo on vakiintunut tapa ilmaista se, että on jäänyt leskeksi, niin ok. Minulle ei vain tuollainen ilmaisu ollut tuttu.

Ja sitten asiassa eteenpäin.