PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

Örfil

Guest
Olipa tämä kaukana.

Onko kellään kokemusta puun kosteuden mittaamiseen tarkoitetuista elektroniikkakapineista. Riittästkö peruspenan puoliharrastekäyttöön muutaman kynpin kapine vai onko pakko ostaa muutaman satasen ammattilaisvehjes?
Olen samanlaista vehjestä itsekin kaipaillut.

Odotappas hetki, laitan yhdelle kaverille tekstaria josko tietäisi jotain. On alan ammattilainen.

Palaan asiaan.

Örfil

Guest
Tarkennus: tarkoitatko rakenteista mittaamiseen vai pelkästään puun?

Pöhkis varmaan tietää myös asiasta vähän paljon, joten odotan itsekin kommenttia sieltä.

Örfil

Guest
No perkele, ei se tiennyt. On käyttänyt vain ns. ammattivehjeksiä.

PÖHKIIS, APUUN!!!!

markoj

Custom User
Puun kosteuden mittaamista. Puuseppäpuuhapeteilyyn. Ei rakenteiden. En tiedä onko noihin eri vehkeet.

Örfil

Guest
Ok! Itse olen kaivannut mittalaitetta rakenteiden kosteusmittaukseen, seurantatarkoituksessa. Saattaa hyvinkin sama vehjes toimia kummassakin.

Jos löydät lisätietoa, pistäppä tänne - kiinnostaa kovasti!

markoj

Custom User
En muista onko täällä ollu juttua noista Lidl:n työkaluista. Ovatten mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan kovin hyviä. Usein saksalaista tekoa ja hinta on halvimman kiinalaisen tasoa. Viimeks ostin räikkälenkkisarjan 9,90 hintaan (8-17mm). Saksassa tehtyä ja vaikuttaa ihan tasokkaalta. Ei ainakaan kättelyssä hajonnu ja melko tiheä räikkäkin.

markoj

Custom User
Taas pitäs etsiä semmosia nippeleitä, joiden oikeasta nimestä ei oo mitään hajua... :mad:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
En muista onko täällä ollu juttua noista Lidl:n työkaluista. Ovatten mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan kovin hyviä. Usein saksalaista tekoa ja hinta on halvimman kiinalaisen tasoa. Viimeks ostin räikkälenkkisarjan 9,90 hintaan (8-17mm). Saksassa tehtyä ja vaikuttaa ihan tasokkaalta. Ei ainakaan kättelyssä hajonnu ja melko tiheä räikkäkin.
Finnwatch kaipaa Lidlille läpinäkyvyyttä. Tuli vaan Mieleen.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Aikookohan toi jirkomaa rakentaa Microsoftin tekoälyllä toimivan natsirobotin?

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
No sitten ei kovin suurta kokoa tuolle kierteelle tarvita. Lienee 10mm ihan riittävä.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Ok! Itse olen kaivannut mittalaitetta rakenteiden kosteusmittaukseen, seurantatarkoituksessa. Saattaa hyvinkin sama vehjes toimia kummassakin.

Jos löydät lisätietoa, pistäppä tänne - kiinnostaa kovasti!
Mulla on ollu vähän sama hakusessa. Esim tommosia jos rasbin perään liittelis. Ja samalla tavalla lämpötila.

http://youtu.be/IHTnU1T8ETk

Eihän nuo varmaan ubertarkkoja ole, mutta trendin saisi.