PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

Ria

Jäässä
Ramppia veikkaisin minäkin, vaikken ehkä skeitti-.

Knoukka

Well-known member
Ei tuu valmista. Kaksi pätkää veneranturin kiskojahan siinä. Kolme ja kelkka tulee kokonaisuudessaan.

Örfil

Guest
Näin arvelinkin. Laitan tuon 50 000 e takaisin piirongin laatikkoon ;)

Knoukka

Well-known member
Vaihdetaan toimivaan Sandvikin sahaan :ahem:
Pappa on muuten tuota sahaa viilannut tuon verran mitä sahantera on alalaidasta irti. Piilukirveitä, pislaakityökaluja ja muutakin on pirtissä nyt tallesa. Mahtavia työvälineitä, isän enon takomia. Oli maan taitavimpia alasinseppiä.

Sepästä tuli mieleen kun mun moposta katkesi kahdesta kohtaa tehopakari. Sellanen joka kiertää sieltä yläkautta. No ajoin pajalla että korjaatko seppä putken. Seppä pyöritteli putkea hetken ja pisti hitsipilliin tulen. Mä että mitä vittua: eihän se ees mittaile mitään. Että sutta tulee. No muutama minuutti ja seppä anto putken mulle. Heti sovittamaan. Oli just eikä melkein, millin sadasosalleen. Mittasi silmällä.

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
Minä puolestani olen ollut aina Nikonisti. Nykyisellä putkikokoelmalla* ei merkkiä vaihdeta. Enkä kyllä vaihtaisi muutenkaan.

*) Nykyiseen putkikokoelmaan on em. postauksen jälkeen hankittu 2 putkea lisää.
Meillä on kahden vuoden harrastamisen aikana kertynyt tuommoinen putkikokoelma:

Canon EF-S 18-55mm IS ("Kit" = runkotulppa)
Canon EF 50mm f/1.8 II
Canon EF-S 10-22/3.5-4.5 USM
Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM, Canon*

*Tilattu, mutta toistaiseksi saapumatta (vois tulla jo, kun eilen oli Saksasta postitettu).

Eli hyvin voi vielä kalustoa syyttää...

Örfil

Guest
Terassirojekti alkaa lähestyä kliimaksia: anturapalkit on nyt kaikki valettu, tänään ei lähtenyt sormia eikä muitakaan ruumiinjäseniä eli varsin onnistunut työpäivä :ahem: Kuvassa myös apurakennusmestari, joka kuopi osan montuista.

Ens viikolla alkaa terassin kehikon pystytys (saa kuivua viikon nuo jalat). Suunnittelen ja teen samaan aikaan, joku hahmotelma on jo mielessä kuinka tuon teen.

Ps. tuosta tulee 7.5 m leveä ja 3.5 m syvä ja katteen teen valokatteesta, jotta rakenne säilyy keveänä. Ainoa murheen aihe on että kuinka saan kaavittua talvella lumet tuosta päältä. Kaatoa teen runsaasti, mutta jos talvet on kuten pari edellistä, kaadot ei paljoa auta. Tarttee varmaan kehitellä joku työkalu tuota varten.

Viimeksi muokattu:

Renngeist

Soldiers of Antisthenes
Sijainti
Syylien välissä
Rupesin sitten loman kunniaks vähän kunnostamaan huonekaluja. Ensimmäinen kapistus oli tuollainen pienehkö pöytä, sanoisinko 50-luvulta. Hionta ja lakkaus, siistiä jälkeä tuli:
Näytä liitetiedosto 15851

Sitten tuli laitettua veljeltä saatu tv-taso, mallia 30€ sotka. Hionta, petsaus ja lakkaus, tuli vähän arvokkaamman näköiseksi...
Näytä liitetiedosto 15852
Näytä liitetiedosto 15853
Näytä liitetiedosto 15854

Petsi on samaa väriä kuin tuossa itsetekemässäni tuolissa. Sekoitus taitaa olla jotain 95% mahonkia, 5% eebenpuuta.

Thunder

Vihan aiheuttaja
Olisit knoukka tehnyt teräksestä tai alumiinista, miksi ruostuneesta metallista tekisi?