Puupää
Señor Member
Johan on hienoja :thumbup:
Nonni! Olis kantsinut antaa jonkun ammattilaisen tehdä toi homma. Ja sä vielä kehut tota jälkee, vaikka laatat ei oo edes tasaisissa riveissä.Molempien suihkujen taakse tommoinen slaissi nurkkaan. Huom!!! hammastettuna tehty seinälaatoitus.
Ja sä kuvittelet että mä olisin itse laatoittanut ton seinän?Nonni! Olis kantsinut antaa jonkun ammattilaisen tehdä toi homma. Ja sä vielä kehut tota jälkee, vaikka laatat ei oo edes tasaisissa riveissä.
Osmolla tai Liberonilla!Täytyis jotenkin viimeistellä puuvalmis tupapöytä. Kyselisin Runskilta, mutkun se ei kuitenkaan viitti laiskuuttaan vastata. Eli millä aineella kannattaisi tuollainen mäntyinen pöytälevy (ja muut osat myös) viimeistellä?
Täytyypä varmuudeksi lukaista tämä ketju alusta alkaen läpi, jos se aiempi keskustelu aiheesta pöydän viimeistely olikin juuri tässä toikissa...
Sä siis tarkoitat, että sä oot MAKSANUT tosta?Ja sä kuvittelet että mä olisin itse laatoittanut ton seinän?
Kiitos nyt kumminkin!:ahem:
Huonekalulakkaa nuihin useimmiten pannaan, helppo ja kestävä. Öljytä ja petsatakkin voi mutta kesto ei varmasti ole yhtä hyvä.Täytyis jotenkin viimeistellä puuvalmis tupapöytä. Kyselisin Runskilta, mutkun se ei kuitenkaan viitti laiskuuttaan vastata. Eli millä aineella kannattaisi tuollainen mäntyinen pöytälevy (ja muut osat myös) viimeistellä?
Täytyypä varmuudeksi lukaista tämä ketju alusta alkaen läpi, jos se aiempi keskustelu aiheesta pöydän viimeistely olikin juuri tässä toikissa...
Voe pekele, kirjoitin elämää pidempää selostusta, ruutu päivittyi itsekseen(?!) ja kaikki työ hävisi.Eli millä aineella kannattaisi tuollainen mäntyinen pöytälevy (ja muut osat myös) viimeistellä?
Tuolla Runski kertoi öljynneensä pöydän Danish Oililla : http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?p=1076269&highlight=p%F6yd%E4n#post1076269Runski kehuskeli jotain muuta kuin perinteistä lakkaa tai tuollaista vastaavaa öljyä, mutten pienellä etsimisellä löytänyt. Ihan mielenkiinnosta olisin voinut lukea tuon selonteon uudestaan.
Ei muuten pelkkä CRC auttanut pitkälle. Jouduin ottamaan molemmat motit auki uusiksi ja pistin aseöljyä laakereihin (tämä siis jotakuinkin seuraavalla viikolla kuin tuo quotettu kommentti). Toimii tällä kertaa edelleenkin.Elixairin ilmanpuhdistimen propelli ei pyörinyt. (Sama vika kuin aiemmin. Aiemmin se korjautettiin huollossa ja saatiin toimimaton moottori varaosana. Faija sitten korjasi senkin.) Otin siis homman työn alle ja purin laitteen atomeiksi. Etsin myös vanhan varaosan ja siinä oli se sama vika (höh, piti olla korjattu). Otin moottorin auki ja ruiskautin CRC:tä akselin päähän ja johan se rupes pyörimään helpommin manuaalisesti pyörittämällä. Motti kiinni ja laite kasaan.
Mainittakoon, että mekaanisen keräimen edessä oli parin millin pölykerros (osoituksena, että se tosiaankin toimii) ja sähkökenno oli aivan pirun likainen. En tällä kertaa pessyt kennoa, putsasin vaan sifonetilla ne osat, mitkä oli eniten likaiset. Ja ilmanpuhdistin päälle ja toimi laakista. Vietiin vuorkalaisille, koska siellä oli tuolle ilmanpuhdistimelle oikea tarve.