PuuhaPete ketju (nikkarointia, viilausta ja höyläystä yms. äijä-sälää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PuoliPöhkö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olipa tämä kaukana.

Onko kellään kokemusta puun kosteuden mittaamiseen tarkoitetuista elektroniikkakapineista. Riittästkö peruspenan puoliharrastekäyttöön muutaman kynpin kapine vai onko pakko ostaa muutaman satasen ammattilaisvehjes?

Olen samanlaista vehjestä itsekin kaipaillut.

Odotappas hetki, laitan yhdelle kaverille tekstaria josko tietäisi jotain. On alan ammattilainen.

Palaan asiaan.

Tarkennus: tarkoitatko rakenteista mittaamiseen vai pelkästään puun?

Pöhkis varmaan tietää myös asiasta vähän paljon, joten odotan itsekin kommenttia sieltä.

No perkele, ei se tiennyt. On käyttänyt vain ns. ammattivehjeksiä.

PÖHKIIS, APUUN!!!!

Puun kosteuden mittaamista. Puuseppäpuuhapeteilyyn. Ei rakenteiden. En tiedä onko noihin eri vehkeet.

Ok! Itse olen kaivannut mittalaitetta rakenteiden kosteusmittaukseen, seurantatarkoituksessa. Saattaa hyvinkin sama vehjes toimia kummassakin.

Jos löydät lisätietoa, pistäppä tänne - kiinnostaa kovasti!

En muista onko täällä ollu juttua noista Lidl:n työkaluista. Ovatten mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan kovin hyviä. Usein saksalaista tekoa ja hinta on halvimman kiinalaisen tasoa. Viimeks ostin räikkälenkkisarjan 9,90 hintaan (8-17mm). Saksassa tehtyä ja vaikuttaa ihan tasokkaalta. Ei ainakaan kättelyssä hajonnu ja melko tiheä räikkäkin.

Taas pitäs etsiä semmosia nippeleitä, joiden oikeasta nimestä ei oo mitään hajua... :mad:

En muista onko täällä ollu juttua noista Lidl:n työkaluista. Ovatten mielestäni hinta-/laatusuhteeltaan kovin hyviä. Usein saksalaista tekoa ja hinta on halvimman kiinalaisen tasoa. Viimeks ostin räikkälenkkisarjan 9,90 hintaan (8-17mm). Saksassa tehtyä ja vaikuttaa ihan tasokkaalta. Ei ainakaan kättelyssä hajonnu ja melko tiheä räikkäkin.
Finnwatch kaipaa Lidlille läpinäkyvyyttä. Tuli vaan Mieleen.

Ok! Itse olen kaivannut mittalaitetta rakenteiden kosteusmittaukseen, seurantatarkoituksessa. Saattaa hyvinkin sama vehjes toimia kummassakin.

Jos löydät lisätietoa, pistäppä tänne - kiinnostaa kovasti!

Mulla on ollu vähän sama hakusessa. Esim tommosia jos rasbin perään liittelis. Ja samalla tavalla lämpötila.

http://youtu.be/IHTnU1T8ETk

Eihän nuo varmaan ubertarkkoja ole, mutta trendin saisi.