R.I.P. Michael Jackson

• Viestiketjun aloittaja 72
  • Aloituspäivämäärä

WebSlave

Trackman
Tarkoitat varmaan leffaa vuodelta 1961?
Eiköhän niitä tanssikohtauksia ollut jo Broadway-versiossa. Tiedä sitten näkikö MJ tanssikohtaukset teatterissa, leffassa vai molemmissa.

Erityisesti Beat It:n videon sanotaan olevan velkaa West Side Storyn "The Rumble"-kappaleelle. Ja onhan siinä samanlainen jengien välinen yhteenotto.

---

Kuuntelin juuri pläjäyksen albumeilta pudonneita harvinaisuuksia ja duettoja eri artistien kanssa. Jacksonhan teki varsinkin Thriller-menestyksen jälkeen paljonkin duettoja ja muuta yhteistyötä muiden muusikoiden kanssa. Mainitaan nyt tässä muutama (varmaan YouTubesta löytyisi, jos joku haluaa kuunnella):

The Girl Is Mine (with Paul McCartney, albumilta Thriller)
Say Say Say (with Paul McCartney, jälkimmäisen albumilta Pipes of Peace)
Somebody's Watching Me (with Rockwell, jälkimmäisen samannimiseltä albumilta)
Tell Me I'm Not Dreaming (with Jermaine Jackson, jälkimmäisen albumilta Dynamite)
State of Shock (with Mick Jagger, alunperin piti tehdä F. Mercuryn kanssa)
There Must Be More to Life Than This (with F. Mercury, jäi demovaiheeseen)
Just Good Friends (with Stevie Wonder, albumilta Bad)
Get It (with Stevie Wonder, jälkimmäisen albumilta Characters)
Whatzupwitu? (with Eddie Murphy, jälkimmäisen albumilta Love's Alright)
Why? ja I Need You (with 3T, jälkimmäisen albumilta Brotherhood)

Rockwell oli Michaelin lapsuudenystävä ja hänen siskonsa meni naimisiin Jermaine Jacksonin kanssa. 3T taas oli Titon kolmen pojan bändi.

72

Well-known member
Tätä ihmettelen

Kello 11.30 paikallista aikaa Jackson sai Postin mukaan annoksen Demerol-kipulääkettä ja pian sen jälkeen lyyhistyi olohuoneen lattialle.

Turvamies ja lääkäri yrittivät elvyttää Jacksonia. Pian turvamies soitti Jacksonin Joseph-isälle Las Vegasiin ja kertoi, mitä oli tapahtunut. Isä huusi puhelimeen, että heidän täytyy hälyttää apua.

Tippy soitti hätänumeroon. Los Angelesin pelastuslaitoksen mukaan puhelu saapui kello 12.21.
-niin, katsokaa noita kellonaikoja. Miksi ei voitu heti soittaa apua???? Tai sitten tuo "pian" on suhteellinen käsitys, kipulääkkeen saamisesta lyyhistymiseen. Ja ensin soitettiin muualle, josta saatiin ohje kutsua apua.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
En yleensä tapaa surkutella julkkisten poismenoja, mutta tämä on erityistapaus. En tätäkään aktiivisesti surkuttele, mutta tämä nosti jonkinlaisia tuntemuksia pintaan. Ensimmäistä kertaa elämässäni tiedotusvälineissä ilmoitettu viihdetaiteilijan menehtyminen kirjaimellisesti pysäytti ja olo tyhjeni toviksi.

Olin nassikkana todella kova Jackson-fani. Hänen lisäkseen en ole eläessäni fanittanut ketään muuta kuin Mika Häkkistä, joskaan Häkkistäkään en ikinä samalla antaumuksella. Huoneen seinät olivat aikoinaan täynnä MJ:n kuvia, julisteita ja lehtijuttuja. Suureksi onnekseni olin myös todistamassa miehen esiintymistä Helsingissä 1997. Noilta ajoilta on jäljellä myös jonkinlaista taitoa yksintanssiin, pitihän sitä kaverien kanssa yrittää hioa omat muuvinsa yhtä koviksi kuin esikuvallakin.

"Nero" on kulunut ilmaisu. Joka toisesta kuolleesta julkisuuden henkilöstä käytetään tuota nimitystä. Siksipä en pidä sopivana kutsua Michael Jacksonia neroksi. Se olisi hänestä paha alisana. Tällaisia kuolemallaan lähes koko maailman pysäyttäviä tähtiä ei ole enää jäljellä kuin kourallinen, eikä heitä nykyajan muuttuneista musiikinkulutustottumuksista johtuen enää synny. Tässä joukossa ei mielestäni kukaan ole nero, vaan yksinkertaisesti paras sarallaan.

Itselleni Michael Jackson on kevyesti kaikkien aikojen kovin showmies, tanssija, laulaja ja säveltäjä.

Sijainti
Oslo
Eiköhän niitä tanssikohtauksia ollut jo Broadway-versiossa. Tiedä sitten näkikö MJ tanssikohtaukset teatterissa, leffassa vai molemmissa.

Erityisesti Beat It:n videon sanotaan olevan velkaa West Side Storyn "The Rumble"-kappaleelle. Ja onhan siinä samanlainen jengien välinen yhteenotto.
Tuli tuo ajatus vain mieleen syystä että West Side Storyn elokuvaversiossa leikkaus on potkua antavan kekseliästä - en ole itse nähnyt teoksesta yhtään teatteriversiota mutta veikkaan että samanlaisia efektejä on vaikeampi saada toteutettua lavalla.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Mä en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota fanikulttuuria. Kyllähän mulla nassikkana oli monenmoisia julisteita seinillä, ja tykkäsin monistakin bändeistä ja solisteista, mutta varsinaisesta fanittamisesta en puhuisi.
Sen takia mää en oikein pysty käsittämään, että Jacksonin fanit on nyt alkaneet päättämään päiviään. 12 idolinsa poismenon johdosta masentunutta, epätoivoista fania on fanisivujen mukaan tappaneet itsensä.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Jotain miehen statuksesta kertoo myös tuo fanien käyttäytyminen ja sanat, joilla Jacksonia kuvaillaan. Kaukana ei Jumaluudesta sanamuotojen kanssa enää olla. Jackson oli joillekin kuin uskonto.

WebSlave

Trackman
Mä en oikein koskaan ole ymmärtänyt tuota fanikulttuuria. Kyllähän mulla nassikkana oli monenmoisia julisteita seinillä, ja tykkäsin monistakin bändeistä ja solisteista, mutta varsinaisesta fanittamisesta en puhuisi.
No, se on vaikea määritellä missä fanittamisen "raja" menee. Se, että kerää koko tuotannon ja jäljittelee tanssiliikkeitä riittää ainakin minulle. Kritiikitöntä palvomista se ei vaadi.
Dominic sanoi:
Jotain miehen statuksesta kertoo myös tuo fanien käyttäytyminen ja sanat, joilla Jacksonia kuvaillaan. Kaukana ei Jumaluudesta sanamuotojen kanssa enää olla. Jackson oli joillekin kuin uskonto.
Niin, joillakin se menee kritiikittömän palvomisen puolelle. Täysin syytön ei Jacksonkaan tähän ole, sillä hän kyllä loi itsestään jonkinlaista messiaanisen maailmanpelastahahmon kuvaa.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Sen takia mää en oikein pysty käsittämään, että Jacksonin fanit on nyt alkaneet päättämään päiviään. 12 idolinsa poismenon johdosta masentunutta, epätoivoista fania on fanisivujen mukaan tappaneet itsensä.
Ei pyhä sylvi sentään. Huh heijaa.

Torres

Well-known member
Eiks joltain kanavalta tullut joskus joku dokkari, missä oli näitä friikkejä, ku halus olla ja näyttää Jacksonilta? Sen verran pakkomielteistä sakkia siinä pätkässä oli, että en yhtään ihmettele, jos ovat menneet perässä. Pitäähän sitä esikuvaa matkia loppuun saakka. Lääkkeet naamaan ja menoksi.

Ei hyvää päivää, mitä porukkaa. Jos oli artisti itse mielisairas, niin fanien joukosta löytyy aina ne pahimmat ylilyönnit.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Tuossa vielä linkkiä, töissä kirjoittelin aiemmin, eikä puhelimella linkittely onnistu.

Jackson-fanien itsemurha-aalto: Jo 12 tappanut itsensä
30.06.2009 12:54

Epätoivoiset idolinsa poismenosta masentuneet Jackson-fanit ovat tehneet jopa itsemurhia. Fanikerhon mukaan kuolleita on nyt jo 12.

Asiasta kertoo brittiläinen Skynews, joka on haastattellut Jacksonin fanikerhon ylläpitäjä Gary Tayloria joka vetää MJJcommunity.com-sivustoa.

– Useat ovat ulkomailta mutta mukana on myös yksi britti, 14 000 fanin yhteisöä johtaja Taylor kertoo Skynewsille.

– Tämä on vakavaa ja Michael ei itse koskaan haluaisi tällaista.

Michaelin ystävä pastori Jesse Jackson on nauhoittanut Youtubeen viestin faneille jossa hän kehoittaa heitä pidättäytymään itsetuhoisesta toiminnasta.

Sue_me

Well-known member
R.I.P.

Rauha miehen sielulle. Saapa nähdä millaisella rynnäköllä korppikotkat syöksyvät haaskalle...ensimmäisiä ennusmerkkejä jo näkyvissä pikkuhiljaa. Yksityiselämän ongelmat ovat varjostaneet uraa jo reilut 20 vuotta ja saapa nähdä mitä roskaa/totuuksiakin miehestä vielä kuuleekaan.

Itselleni artistin Dangerous -albumi osui lapsuuden taittumiseen nuoruuden puolelle. Se vain jotenkin tuntuu aina kotoiselta kun kuulee kappaleita siltä levyltä tai näkee sen musavideoita. Tulee mieleen ajat kun itselle kaikki oli vielä helppoa, eikä mitään vastoinkäymisiä ollut näköpiirissä.

Luonnollisesti miehen muukin tuotanto Thriller -albumista lähtien on ollut tehokuuntelussa levyjen julkaisusta alkaen. MJ oli musiikillinen nero ja tanssijana ehkä paras jonka maa on päällään kantanut.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Kieltämättä. Ehkä snadia uupumusta havaittavissa. Tai sitten ei, vaikea sanoa.

Aikamoista settiä joka tapauksessa vain päivää ennen kuolemaa.

Lisäksi on huomionarvoista, miten naamaltaan noinkin rujon näköiseksi mennyt henkilö pystyi edelleen olemaan maailman coolein jätkä lavalla.
Kannattaa muistaa että kaveri oli kuitenkin jo yli 50 vuotias. Aivan nuoruuden vetreydellä noita ei välttis pysty enää vetämään.

Sue_me

Well-known member
Kannattaa muistaa että kaveri oli kuitenkin jo yli 50 vuotias. Aivan nuoruuden vetreydellä noita ei välttis pysty enää vetämään.
Kaiken kaikkiaankin Jacksonin terveys on ollut vissiin kohtalaisen heikko viime vuosina.

Lisäksi mies oli toipumassa syöpähoidoista joten ylipäätään se, että näki miehen lavalla kikkailemassa, lähenteli jonkin sortin ihmettä.

WebSlave

Trackman
Hyvin veti kyllä.
Juu ei. Mutten odottanutkaan miehen terveydentilan huomioiden. Ja olihan kyseessä treenit, joten saattoi säästelläkin itseään.

Ikään ei voi yksistään vedota, kun vertaa mitä samanikäiset Madonna ja Prince vetävät lavalla. Puhumattakaan 66-vuotiaasta Mick Jaggerista.

Miss Piggy

Schufosa
R.I.P. Michael Jackson. :( En ole koskaan ollut hänen suuri ihailijansa, mutta muutaman koskettavan biisin mies on kyllä tehnyt. Earth Song ja Little Susie näistä ne päällimmäiset mulle.