Ketä oikeasti kiinnostaa joku Sport2000 etenkään niillä ensimmäisen vaiheen teknisillä säännöillä?:yuck: Jos haluan nähdä 2-litraisia per(h/s)eautoja niin voin mennä ilmaiseksi vaikka Linnatuuleen katselemaan kun ne sujahtelevat alta pitkin moottoritietä...Mikä ero on tämän päivän rata sm touhuilla verrattuna vaikkapa niihin kolmeen vuoteen 96-99 kun Risto Laine veti Sport 2000 touria? Se, että niitä tehtiin 100 prosenttisesti yleisölle! Ja yleisö kiitti, ainakin niin kauan kun sport 2000 luokan säännöt avattiin jolloin alkoi alamäki. Niin en väitä etteikö myös tänä päivänä olisi yritystä mutta ekaksi pitäisi olla yleisö ja sitten muut. Myöhemmin kirjoitan miten itse hoitaisin asiat, mutta toisaalta tänne on niin helppo aina kirjoitella kaikkea...
Olet oikeilla jäljillä. Alkuaikoina tuonne S2000 turneelle saatiin yleisöä tehokkaalla markkinoinnilla. Mutta, jos tuote yskii (ei ole tarpeeksi nopea, tehokas, äänekäs jne), niin menestys ei ole pysyvää. Ja uskon, että tuo Sport2000:n nostaminen ykkösluokaksi, ärsytti todella monia. Huttusen touhussa hyvää on se, että kaikki luokat ovat tasa-arvoisia.Ketä oikeasti kiinnostaa joku Sport2000 etenkään niillä ensimmäisen vaiheen teknisillä säännöillä?:yuck: Jos haluan nähdä 2-litraisia per(h/s)eautoja niin voin mennä ilmaiseksi vaikka Linnatuuleen katselemaan kun ne sujahtelevat alta pitkin moottoritietä...
GT3 luokassa on ideaa, mutta autojen määrän kasvattamiseksi voisi hyväksyä myös muita kuin FIA-luokituksen omaavia GT-autoja mukaan.
Silti: olen joskus puolipiloillani sanonut, että parasta mitä kotimaiselle rata-autoilulle voisi tapahtua. olisi se, että Fykkösistä putoasi kaikki Suomalaiset pois. Vrt: Ruotsi. Toivon silti, että suosio kotomaahan tuli jollakin muulla tavalla :thumbup:
Tänään tuli motor forumilta kooste RoP:ista. Oli aika villin näköistä menoa paikoitellen.. Sunnuntaina Erkkilä pamautti Legendsillä jarrujen petettyä suoraan keula edellä ulkokurvin betoniin ja joutui käymään tarkistuksessa lasaretissa. Ja Rinne ajoi metsään kun lähti ulkokurvin rotvallin reunasta tangentin suuntaan. :dunno:Katselin Niemisen Tonin InCar videosta tuota ROP:n rataa ja kyllähän tuo oli kauheata katsottavaa. Pomppuinen ja kapea betoniränni, joka sopisi paljon paremmin johonkin asvalttisprinttiin mutta ei tosiaan rata-autoiluun. Seinäjoen ratakin on vähän tai vähän enemmän hanurista, mutta se on lähes loistava tuohon Borgån kyhäelmään verrattuna. Pahinta on se, että sille ilmeisesti puuhataan SM-statusta lähivuosina kun se on niin "katsojaystävällinen".... Ehkä siellä voisi jotakuinkin turvallisesti ajaa Legendoilla ja Mini Tonnareilla mutta siihen se sitten jääkin.
Oulun seudulle Yli-Kiiminkiin on suunnitteilla suuren mittakaavan moottoriurheilukeskus, johon olisi tulossa kansainväliset säännökset täyttävä moottorirata.Suomeen tarvittaisiin noin about 2 uutta täysimittaista moottoriurheilukeskusta, joissa siis olisi yhtenä osana kunnon täysimittainen moottorirata. Toinen voisi olla jossain Oulun seudulla (sopivan lähellä kaupunkia) ja toinen vaikka Kouvolassa nyk. Tykkimäen RC-radan liepeillä. Kouvolaan olisi myös Tsadista kohtuullinen matka.
Oli kyllä mukana vielä alustavissa suunnitelmissa. Missä vaiheessa lie sitten muuttuneet?No, kuuleman mukaan Seinäjoen Vauhtiajot eikä myöskään alunperin osakilpailuksi suunniteltu Race of Porvoo, ole mukana ensivuoden rata-SM -kalenterissa... Se missä Rata-SM:ää loppujen lopuksi ajetaan, on vähän kysymysmerkki, koska kisat ollaan viemässä "korpiradoilta" lähemmäksi yleisöä... Saas nähdä
Rata-SM:n porukat ovat varmaan lukeneet tätä toikkia...Oli kyllä mukana vielä alustavissa suunnitelmissa. Missä vaiheessa lie sitten muuttuneet?