Osallistujia ilmaantui seitsemän, joten valitaan niistä ensin TOP3, josta tehdään erillinen äänestys voittajan kesken. Tämä äänestys päättyy ensi tiistaina 7. elokuuta klo 17.55, jonka jälkeen kolmelle parhaalle järjestetään uusi finaaliäänestys.
Tässä semifinaalissa saat antaa ääniä pollaamalla ja voit antaa äänesi myös useammalle radalle. Ainoastaan polliin annetut äänet lasketaan!
Tässä osallistujat:
1. Jason Voorhees - Finlandiaring
Rata on n. 6,8-7,0 km pitkä, 12 m leveä (pitkissä kaarteissa 15 m), siinä on 21 mutkaa (9 oikealla, 12 vasemalle, laskujeni mukaan) ja rataa kierretään vastapäivään. Realistisia ohituspaikkoja radalta löytyy muutamia, mutta en valitettavasti päässyt ympyöimään niitä, koska käyttämäni GIMP Image Editor ei tallennuksen jälkeen enää antanut siihen mahdollisuutta (kai löydät ne itsekin). Radalla olevat kolme pitkää suoraa ajetaan kaasu pohjassa.
2. WebSlave - Imatrack
http://www.sunpoint.net/~webslave/imatrack/
3. Finlandica - THE FLYING FINLAND MEMORIAL CIRCUIT
4. Esci - Neste Oil Ring
5. Milkman - Valiorengas
6. Erno (Gessle) - Circuit de Saimaa
7. Bleu - Ocean Park
Radan nimi on Ocean Park ja se on 4,5 kilometriä pitkä. Rataa kierretään myötäpäivään. Rata sijaitsee nimensä mukaan aivan valtameren rannalla jaalueella tuulee usein erittäin kovaa. Lisäksi sateet ovat alueella yleisiä. Musta osuus on luonnollisesti rataa, turva-alueet joko nurmikkoa (vihreä),hiekkaa (ruskea) tai asfalttia (harmaa). Sininen on merta, tummansininenvarikkorakennus ja punaiset katsomoita. Harmaat viivat radan ulkopuolella ovatkaiteita. Lähtöruudukko näkyy varmasti kuvassa, paalupaikka on radan oikeallapuolella. Lähtö- ja maaliviiva ovat hieman eri kohdassa, kuten monillaF1-radoilla.
Sitten varsinaisen rataesittely:
Ensimmäinen mutka (Alfa Romeo) on vasemmalle, muistuttaa Hockenheimin radanykkösmutkaa, tosin toiseen suuntaan. Kakkonen (Maserati) on tiukka,kakkosvaihteen mutka. Tarjoaa myös kohtuullisen ohituspaikan. Sen jälkeenkaarretaan loivasti oikealle ennen noin ysikymppistä Mercedes-mutkaa. Lyhytsuora ja edessä on Cooper-mutka. Sen jälkeen jatketaan BRM-shikaanin läpikallistettuun ja todella pitkään oikealle kaartuvaan Lotus-mutkaan, jokaajetaan kaasu pohjassa. Kallistuksien ansiosta eri linjat ovat mahdollisia jaMatra-shikaaniin avautuu erinomainen ohituspaikka. Sen jälkeen palataankallistetulle osuudelle ja pitkään oikealle kaartuvaan Tyrrell-mutkaan. Tämänkaasu pohjassa ajettavan mutkan jälkeen on tiukka Brabham-mutka ennen kovaakiihdytystä. Pienen kinkin jälkeen on vasen Ligier-mutka ja ollaan taaspääsuoralla. Ligier-mutkakin on hyvä ohituspaikka. Korkeuseroja ei hirveästi ole. Pääsuora on kaksi metriä merenpinnan yläpuolella.Alfa Romeo- ja Maserati mutkien välillä rata nousee kolme metriä ja laskee alasCooper-mutkasta BRM-shikaaniin neljä metriä, eli ensimmäinen kallistettu osuus,samoin kuin Matra-shikaani on metrin korkeudessa. Shikaanista jatketaanylämäkeen. Brabham-mutka on kuuden metrin korkeudessa. Siitä rata nousee vielämetrin seuraavalla suoralla ennen kuin kääntyy alamäkeen kohti Ligier-mutkaa.
Tässä semifinaalissa saat antaa ääniä pollaamalla ja voit antaa äänesi myös useammalle radalle. Ainoastaan polliin annetut äänet lasketaan!
Tässä osallistujat:
1. Jason Voorhees - Finlandiaring
Rata on n. 6,8-7,0 km pitkä, 12 m leveä (pitkissä kaarteissa 15 m), siinä on 21 mutkaa (9 oikealla, 12 vasemalle, laskujeni mukaan) ja rataa kierretään vastapäivään. Realistisia ohituspaikkoja radalta löytyy muutamia, mutta en valitettavasti päässyt ympyöimään niitä, koska käyttämäni GIMP Image Editor ei tallennuksen jälkeen enää antanut siihen mahdollisuutta (kai löydät ne itsekin). Radalla olevat kolme pitkää suoraa ajetaan kaasu pohjassa.
2. WebSlave - Imatrack
http://www.sunpoint.net/~webslave/imatrack/
3. Finlandica - THE FLYING FINLAND MEMORIAL CIRCUIT
4. Esci - Neste Oil Ring
5. Milkman - Valiorengas
6. Erno (Gessle) - Circuit de Saimaa
7. Bleu - Ocean Park
Radan nimi on Ocean Park ja se on 4,5 kilometriä pitkä. Rataa kierretään myötäpäivään. Rata sijaitsee nimensä mukaan aivan valtameren rannalla jaalueella tuulee usein erittäin kovaa. Lisäksi sateet ovat alueella yleisiä. Musta osuus on luonnollisesti rataa, turva-alueet joko nurmikkoa (vihreä),hiekkaa (ruskea) tai asfalttia (harmaa). Sininen on merta, tummansininenvarikkorakennus ja punaiset katsomoita. Harmaat viivat radan ulkopuolella ovatkaiteita. Lähtöruudukko näkyy varmasti kuvassa, paalupaikka on radan oikeallapuolella. Lähtö- ja maaliviiva ovat hieman eri kohdassa, kuten monillaF1-radoilla.
Sitten varsinaisen rataesittely:
Ensimmäinen mutka (Alfa Romeo) on vasemmalle, muistuttaa Hockenheimin radanykkösmutkaa, tosin toiseen suuntaan. Kakkonen (Maserati) on tiukka,kakkosvaihteen mutka. Tarjoaa myös kohtuullisen ohituspaikan. Sen jälkeenkaarretaan loivasti oikealle ennen noin ysikymppistä Mercedes-mutkaa. Lyhytsuora ja edessä on Cooper-mutka. Sen jälkeen jatketaan BRM-shikaanin läpikallistettuun ja todella pitkään oikealle kaartuvaan Lotus-mutkaan, jokaajetaan kaasu pohjassa. Kallistuksien ansiosta eri linjat ovat mahdollisia jaMatra-shikaaniin avautuu erinomainen ohituspaikka. Sen jälkeen palataankallistetulle osuudelle ja pitkään oikealle kaartuvaan Tyrrell-mutkaan. Tämänkaasu pohjassa ajettavan mutkan jälkeen on tiukka Brabham-mutka ennen kovaakiihdytystä. Pienen kinkin jälkeen on vasen Ligier-mutka ja ollaan taaspääsuoralla. Ligier-mutkakin on hyvä ohituspaikka. Korkeuseroja ei hirveästi ole. Pääsuora on kaksi metriä merenpinnan yläpuolella.Alfa Romeo- ja Maserati mutkien välillä rata nousee kolme metriä ja laskee alasCooper-mutkasta BRM-shikaaniin neljä metriä, eli ensimmäinen kallistettu osuus,samoin kuin Matra-shikaani on metrin korkeudessa. Shikaanista jatketaanylämäkeen. Brabham-mutka on kuuden metrin korkeudessa. Siitä rata nousee vielämetrin seuraavalla suoralla ennen kuin kääntyy alamäkeen kohti Ligier-mutkaa.
Viimeksi muokattu: