Radansuunnittelukisan semifinaaliäänestys

Äänestä semifinaalin parhaimmat radat

  • 1. Jason Voorhees - Finlandiaring

    Äänet: 4 5,6%
  • 2. WebSlave - Imatrack

    Äänet: 55 77,5%
  • 3. Finlandica - THE FLYING FINLAND MEMORIAL CIRCUIT

    Äänet: 11 15,5%
  • 4. Esci - Neste Oil Ring

    Äänet: 18 25,4%
  • 5. Milkman - Valiorengas

    Äänet: 10 14,1%
  • 6. Erno - Circuit de Saimaa

    Äänet: 13 18,3%
  • 7. Bleu - Ocean Park

    Äänet: 16 22,5%

  • Äänestäjiä yhteensä
    71
  • Äänestys suljettu. .

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Deep Throat sanoi:
tosin "The bow" kaartuvalla suoralla pitäisi varmaan olla turva-alue ulkoreunalla?
No, se ajetaan käytännössä suorana, joten turva-alueelle on yhtä paljon tarvetta kuin suoralla. Sieltä puuttuu kyllä huoltotie. Kaikkia detaljeja ei kuvaan ole merkitty, kuten sivullani totean.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Ristus, Webslave! :eek:

Jos mie oon joskus multimiljardööri ja alan puuhailemaan rataa, niin otan yhteyttä. :thumbup:
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
WebSlavelta erinomaista työtä, vielä kun tohon saisi ympättyä Istanbulin tai Number Onen muuta maanpintaa alemmalle tasolle, haettaisiin vähän jotain Ahveniston tyylistä "hornan kattilaa"...Pisteet kakkoselle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sammypiru sanoi:
WebSlavelta erinomaista työtä, vielä kun tohon saisi ympättyä Istanbulin tai Number Onen muuta maanpintaa alemmalle tasolle, haettaisiin vähän jotain Ahveniston tyylistä "hornan kattilaa"...Pisteet kakkoselle.
Itse asiassa salliihan tuo vaaleinkin väri noin viiden metrin korkeuserot. En ole asiaa sen kummemmin ajatellut, kuin että stadion-osuuden käyttäminen suoranopeustesteissä periaatteessa edellyttää tasaista aluetta tulosten vertailukelpoisuuden takia. Muutoin voisi Number Onen tai Sakhir 1:n tiputtaakin vähän alemmas Nürren ykkösmutkan tapaan.

Yhdessä vaiheessa mietiskelin vaihtoehtoa sijoittaa molemmat pitkät suorat katsomoiden etupuolelle siten, että lähempi kakkossuora olisi hieman alempana kuin ykkössuora, joka olisi hieman alempana kuin varikko, sallien paremman näkyvyyden kullekin. Käytännössä siitä kuitenkin olisi tullut turvallisuuden kannalta kompromissi, ja pääkatsomo olisi silti jäänyt liian kauas ruudukosta ja varikosta. (Tässä ideassa suorat olivat kyllä vielä lähempänä toisiaan ja päissä vain tiukat hiusneulat - eikä lopputulos miellyttänyt minua esteettisestikään).
 
Viimeksi muokattu:

Vilperi

Välimallin jätkä
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4593
Sijainti
Tampere
Propsit Webslavelle ehdottomasti!!:eek!: :thumbup: Aivan käsittämättömän upea profiili jonka rinnalla kyllä kalpenee suurin osa nykyformularadoista. Helvetti että haluaisin nähdä kun tuolla ajettaisiin kilpaa!:ahem:
 

Kapteeni Koo

Well-known member
Liittynyt
15.6.2007
Viestit
125
ei muuta ku joku tekee rFactoriin voittajaradan ja sitten siellähän voitaisiin ajaa simukisoja.
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Minusta vähän tuntuu, että toista äänestyskierrosta ei tarvita. Vai onko vastalauseita?
 

wallu13

Well-known member
Liittynyt
18.8.2006
Viestit
93
Dominic sanoi:
Minusta vähän tuntuu, että toista äänestyskierrosta ei tarvita. Vai onko vastalauseita?
Ei tarvita, eiköhän meillä ole jo voittaja selvillä.

Kyllä ootte helvetin hätäisiä en ehtinyt äänestää tässä ollenkaan. No, eipä niin väliksi sillä rata numero kaksi on ainoa kovimmatkin kriteerit täyttävä rata. Helvetin hyvin tehty WebSlave!
 

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Jo tämä kilpailu todistaa sen, että vaihteeksi ratoja voisi tehdä joku muukin kuin hoviarkkitehti Tilke. Kun suomalaiselta F1-forumilta löytyy tälläistä skilliä, mitä tuo kakkonen edustaa niin Tilke vaihtoon! Webslave tilalle!
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kiitokset kaikesta ylistyksestä. :)

Eihän tuo missään nimessä mikään täydellinen profiili ole tuokaan, vaikka pienin hiomisin voisi toimiakin. Arvaan kyllä, että simuloituna kuskit tuskastuisivat radan hiusneuloihin ja muihin hitaisiin osuuksiin. Tosin radan nautittavuus kuskille ei ollut suunnittelun lähtökohtakaan, vaan saada aikaan rata, joka palvelisi useita eri päämääriä. Tavoite oli siis kohtuullinen kompromissi.

Itse olen tyytyväisin Elephant-osuuteen, ohituspaikkoihin ja katsomojärjestelyihin. Tyytymättömin taas Stadion-osuuden tylsyyteen ja useisiin turhankin tiukkoihin mutkiin.

Kuten totesin, minulla oli etua siitä, että olin tuota jo pohtinut ja kehitellyt hyvän aikaa. Siksipä ehdotankin, että Dominic järjestää uuden kilpailun vuoden päästä - jonka julistaa nyt. Sillä tavalla kaikki lähtevät tyhjältä pöydältä samalla aikataululla. (Ei, minulla ei ole vetää pöytälaatikosta toista lähes valmista suunnitelmaa ;)).
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
En usko, että radansuunnittelukilpailua järjestän ainakaan tässä mittakaavassa, onhan täällä muitakin hahmoja, jotka sen voi järjestää.

Todennäköisesti seuraavat mun järjestämät skabailut liittyvät erillisellä softalla väänettyihin autoskaboihin ja siihen liittyvien ratojen suunnitteluun yksinkertaisella rataeditorilla. Näistä toivonmukaan lisää myöhemmin.
 

Kapteeni Koo

Well-known member
Liittynyt
15.6.2007
Viestit
125
WebSlave sanoi:
Kiitokset kaikesta ylistyksestä. :)

Eihän tuo missään nimessä mikään täydellinen profiili ole tuokaan, vaikka pienin hiomisin voisi toimiakin. Arvaan kyllä, että simuloituna kuskit tuskastuisivat radan hiusneuloihin ja muihin hitaisiin osuuksiin. ...
Itseasiassa ratahan on erittäin mielenkiintoisen oloinen, näin simukuskinkin silmin.

Nyky-F1:llä taitaa mennä koko elefanttiosuus arrowheadista trunkkiin asti lapanen pohjassa. Tai noh.. Mittakaava ratkaisee aina.

The Saddle näyttää vaikeimmalta, varsinkin jos tuo jarrutus pitäisi tehdä kääntyessä, eikä olisi ollenkaan mitään suoraa jarrutuspaikkaa olemassa.

Näyttää hyvältä ja ennenkaikkea nopealta radalta!

Jos löytäis virtaa, niin voisin tehdä tuosta rFactor version (köyhän miehen sellaisen) ja ajaa siitä pikkuisen esittelyvideon, jos vain sopii...

Jos löytyy virtaa..
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Kapteeni Koo sanoi:
Nyky-F1:llä taitaa mennä koko elefanttiosuus arrowheadista trunkkiin asti lapanen pohjassa. Tai noh.. Mittakaava ratkaisee aina.
Käsitykseni mukaan Elefanttiosuutta ei kykene ihan talla pohjassa vetämään, ja se nimenomaan olikin tarkoitukseni. Haastavuus siis. Jos mutka menee talla pohjassa, niin se ei enää vaadi niin paljon rohkeutta kuin se, että pitää yrittää löytää se raja kuinka lujaa mutkasta voi ajaa. Kurveista loivin, eli Tail on selvästi jyrkempi kuin Suzukan 130R. Alla mutkat rinnakkain.

Jos löytäis virtaa, niin voisin tehdä tuosta rFactor version (köyhän miehen sellaisen) ja ajaa siitä pikkuisen esittelyvideon, jos vain sopii...
Jos viitsit ja virtaa löytyy, niin se olisi hienoa. Osan detaljeista joudut kyllä keksimään/lisäämään itse.
 
Viimeksi muokattu:

Pade_

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
577
Sijainti
Internetin vihayhteisöt
Imatrack on kyllä aivan mahtava:thumbup: . Istanbul-kompleksit vaan en hirveästi tykkää mutta tuohon sekin vaihtelua
3. ja 6. rata myös hyviä.
 
Viimeksi muokattu:

tommii

Well-known member
Liittynyt
1.6.2004
Viestit
773
Vähän myöhässä, mutta mielestäni tuo Imatrack on todella komean näköinen ja selostus sai minut vakuuttumaan siitä, että tuo voisi ihan oikeasti toimia. Tosin jossain muualla kuin Imatralla :p
 
Ylös