FO110K
Banned
- Liittynyt
- 3.1.2001
- Viestit
- 15345
Schumacher osaa työskennellä kyllä pirun hyvin Byrnen ja Brawnin kanssa, mm. -96 vielä noiden kahden ollessa Benettonilla heillä oli aikalailla ongelmia saada auto kuntoon Bergerille ja Alesille (tai toisinpäin), sama kävi Salon ja Irvinen ajaessa -99.... pikkuhiljaa laski suoritustaso....Maranelloman sanoi:Kas kun se Schumi nyt yhtäkkiä niin pätevä on, että Ferrarin suorituskyky laskee saman tien kun kaveri päättää lopettaa. Eikö suomalaisten usko riitä siihen, että Kimi pystyisi korvaamaan Schumin? Ja jos taas kyse on muista avainhenkilöistä, vertaus Benettoniin on todella ontuva. "Dream team" poistui aikanaan Benettonilta todella lyhyellä varoitusajalla, kun taas Ferrarilla on ollut vuosikausia aikaa varautua tyyppien lopettamiseen ja rakentaa organisaatiotaan sitä silmällä pitäen. Asiaa helpottaa Ferrarin kannalta lisäksi se, että ainakaan Schumi ja Byrne eivät ole varmuudella siirtymässä mihinkään toiseen talliin, vaan he lyövät sitten aikanaan hanskat naulaan lopullisesti.
enmä koskaan ole sen (MSc) ammattitaitoa kyseenalaistanut, kritisoinut sen tapaa olla / vaatia ykköskuskin asemaa tallissa....
monesti oon sanonut, aj sanonpa sen uudelleenkin:
Schumacher pärjäisi tasavertaisellakin kalustolla, tod. näk. olisi voittanut mestaruuksiakin yhtä monta (tosin voittoja saattas olla vähemmän) ja silti pitää vaatia ylivoimaista kohtelua tallilta...
tuo on sellainen seikka joka laskee miehen sädekehää mun silmissä, ammattitaitoa en silti ole kiistänyt, autoahan se meis osaa sekä ajaa että kehittää.
Edit:
Byrne ja Brawn kuitenkin vastasivat täysin -96 autosta jossa säteili sama kone kuin mikä Williamsilla oli. Silti Alesi ja Berger eivät saaneet oikeastaan mitään aikaan tuolla autolla joka oli suora evoluutio mestaruuden voittaneesta -95 kalustosta.
Myöskin -99 Irvinen ja Salon hoitaessa testit ja kisat, suoristustaso laski kokoajan, muistelkaapa esmes sitä tosiasiaa että Hockenheimissa tuli kaksoisvoitto, ja koko ajan Salo pysyi Häkkisen kanssa voittotaistelussa ajamalla, kun taas Spassa kumpikin Ferrari kamppaili jäännöspinnoista...
tässä tuloksia tuolta vuodelta:
Saksa
Qualifying:
1 Mika Häkkinen McLaren 1'42.950
4 Mika Salo Ferrari 1'43.577
5 Eddie Irvine Ferrari 1'43.769
Race:
pos. fastest lap
EI. 1 1'47.687
MS. 2 1'47.945
MH. ret. 1'47.433
Spa
Qualifying:
1 Mika Häkkinen McLaren 1'50.329
6 Eddie Irvine Ferrari 1'51.895
9 Mika Salo Ferrari 1'52.124
Race:
pos. time fastest
MH. 2 1:25'53.526 1'53.955 (23)
EI. 4 1:26'28.005 1'55.582 (27)
MS. 7 1:26'39.306 1'55.299 (43)
kiinnitäppä huomiota eroihin ajoissa.... Salo ja irvine jäi Häkän ajoista reippaasti alle sekunnin Saksassa, samoin kisanopeus näytti olevan kohdillaan....
Spassa erot sitten onkin ihan jotain muuta....
Schumacherin palattua mukaan Malesiassa homma menikin sitten jo eri muottiin....
Se kerkiääkö hyvien suunnittelijoiden lähtöön varautuun vai ei ei paljon auta, ei varautuminen merkitse autom. korvaamista yhtä hyvällä organisaatiolla....
Viimeksi muokattu: