Voi tehdä aika tiukkaa kun pitäisi 11 podioumia loihtia 9:stä kisasta.kouvotsvoni sanoi:Podiumeissa voisi tehdä tiukkaa.
Edit: taas tultiin toteen näytetyksi että lyhyellä matematiikalla ei elämässä pärjää. Yhdenksän podiumiahan se Kimi tarvitsee.
Voi tehdä aika tiukkaa kun pitäisi 11 podioumia loihtia 9:stä kisasta.kouvotsvoni sanoi:Podiumeissa voisi tehdä tiukkaa.
Kun kaikki tulokset muuttaa nykysysteemiin, niin Mika johtaa toistaiseksi 557-526. Todennäköisesti Kimi siis ohittaa Mikan tuollakin tavalla laskettuna jo tällä kaudella. (vaikka sinänsä pistelaskun muuttaminen takautuvasti ei olekaan hirveän järkevää).Aziz sanoi:Tuo pisteiden vertailu on turhaa, koska nykyään saa enemmän pisteitä. En kyllä usko, että Kimi paaluissa Mikaa ohitta, muissa on kyllä mahdollisuudet.
Kimi todennäkösesti ajaa 2011 asti eli 3,5 kautta jäljellä eli yli 50 gp jäljellä niin uskoisin että siinä ajassa ehtii saamaan 9 paalua...Aziz sanoi:Tuo pisteiden vertailu on turhaa, koska nykyään saa enemmän pisteitä. En kyllä usko, että Kimi paaluissa Mikaa ohitta, muissa on kyllä mahdollisuudet.
Ei se oo ikinä ollutkaan urheilua.WebSlave sanoi:Ei ole merkitystä sinunkaan laskemisillasi. F1 ei ole ollut urheilua enää aikoihin, se on bisnestä.
Hmmh. minunkin veikkaukseni on ollut tuo kausi 2011 Kimin uran päätepisteeksi. Onko tuon takana jotakin fatktaakin kun noin varmana heitit asian?Feretti sanoi:Kimi todennäkösesti ajaa 2011 asti eli 3,5 kautta jäljellä eli yli 50 gp jäljellä niin uskoisin että siinä ajassa ehtii saamaan 9 paalua...
Minä olen tähän topikkiin ainakin ilmaissut mielipiteeni , etten arvosta korkealle ketään kilpailun nopeimpien kierrosten perusteella. Kimin kannattajaksi kuitenkin olen julistautunut jo kun näin miehen tositoimissa ekassa F1-kilpailussaan, ja kannattaisin häntä vaikka ajaisi Force Indiaa.kessel sanoi:Kimi alkaa olla nimekkäässä seurassa ainakin tässä kategoriassa. FL:n merkitys/merkityksettömyys kuskin arvottelun suhteen onkin sitten ensimmäinen asia jonka täällä katkerat antifanit ovat ottaneet argumentikseen
Petrolhead varmaankin viittasi siihen, että kauteen 1960 asti nopeimmasta kierroksesta sai pisteen, joten sillä oli merkitystä ja siitä varmaan kilpailtiinkin.Misa1 sanoi:Ei ne nopeimmat kierrokset ole kertoneet paljoa oikeastaan koskaan.
Mestaruudet unohtuFeretti sanoi:GP:t Pisteet Voitot Palk. Paalut Eturivit Nop.
Mika Häkkinen 162 420 20 51 26 39 25
Kimi Räikkönen 130 499 17 53 17 31 30
Räikkönen todennäköisesti ohittaa Häkkisen joka tilastossa...paitsi peräkkäin voitottomien kisojen määrässä![]()
Eli ei muuta kuin hanaa:thumbup:
Poikkeus vahvistakoon sitten säännönpetrolhead sanoi:Minä olen tähän topikkiin ainakin ilmaissut mielipiteeni , etten arvosta korkealle ketään kilpailun nopeimpien kierrosten perusteella. Kimin kannattajaksi kuitenkin olen julistautunut jo kun näin miehen tositoimissa ekassa F1-kilpailussaan, ja kannattaisin häntä vaikka ajaisi Force Indiaa.
Ei ollut tarkoitus nostaa kyseisten havannointien tilastointia mitenkään erityisarvoon, puutuin vaan siihen kuinka tilaston merkittävyyttä dissattiin näemmä pelkästään sen takia kun topikin otsikossa esiintyivät merkkijonot "Räikkösen" ja "nopein kierros". Ko. tilastolla taitaa nykyään olla btw. _lähes_ yhtä merkityksetön paino-arvo kuin paalupaikoilla...Tätä nykyä ei ole todellista kilpailua siitä kuka ajaa kilpailun nopeimman kierroksen, tästä syystä sen saavuttamista en osaa korkealle arvostaa.
Kiitos linkistäpetrolhead sanoi:
Mun mielestä nopein kierros -tilasto on nykyisin entistä mielenkiintoisempi juuri tuon paalupaikka&bensakikkailu -asetelman takia. Ennen paalumies oli se nopein kaveri & auto -paketti, mutta nyt ei näin välttämättä ole.kessel sanoi:Ei ollut tarkoitus nostaa kyseisten havannointien tilastointia mitenkään erityisarvoon, puutuin vaan siihen kuinka tilaston merkittävyyttä dissattiin näemmä pelkästään sen takia kun topikin otsikossa esiintyivät merkkijonot "Räikkösen" ja "nopein kierros". Ko. tilastolla taitaa nykyään olla btw. _lähes_ yhtä merkityksetön paino-arvo kuin paalupaikoilla...
Aikaan jolloin välitankkauksia ei tehty eli suurin osa F1 historiasta on ajettu niin, että nopein kierros on tullut kisan lopussa kevyellä autolla eli useimmiten hetkellä jolloin sillä ei ole ollut enää suurtakaan merkitystä. Nykyisin nopeimman ajan voi ajaa aina ennen tankkausta joka mahdollistaa ns. varikolla ohittamisen eli nopein kierros voi olla todella merkittävä kisan lopputuloksen kannalta.petrolhead sanoi:Tätä nykyä ei ole todellista kilpailua siitä kuka ajaa kilpailun nopeimman kierroksen, tästä syystä sen saavuttamista en osaa korkealle arvostaa.