Räikkösen Kilpailun nopein kierros -tilasto

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
kouvotsvoni sanoi:
Podiumeissa voisi tehdä tiukkaa.
Voi tehdä aika tiukkaa kun pitäisi 11 podioumia loihtia 9:stä kisasta. :rolleyes:

Edit: taas tultiin toteen näytetyksi että lyhyellä matematiikalla ei elämässä pärjää. Yhdenksän podiumiahan se Kimi tarvitsee.

Feretti

Well-known member
GP:t Pisteet Voitot Palk. Paalut Eturivit Nop.

Mika Häkkinen 162 420 20 51 26 39 25
Kimi Räikkönen 130 499 17 53 17 31 30

Räikkönen todennäköisesti ohittaa Häkkisen joka tilastossa...paitsi peräkkäin voitottomien kisojen määrässä;)
Eli ei muuta kuin hanaa:thumbup:

Viimeksi muokattu:

Lunssila

Well-known member
Tuo pisteiden vertailu on turhaa, koska nykyään saa enemmän pisteitä. En kyllä usko, että Kimi paaluissa Mikaa ohitta, muissa on kyllä mahdollisuudet.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Aziz sanoi:
Tuo pisteiden vertailu on turhaa, koska nykyään saa enemmän pisteitä. En kyllä usko, että Kimi paaluissa Mikaa ohitta, muissa on kyllä mahdollisuudet.
Kun kaikki tulokset muuttaa nykysysteemiin, niin Mika johtaa toistaiseksi 557-526. Todennäköisesti Kimi siis ohittaa Mikan tuollakin tavalla laskettuna jo tällä kaudella. (vaikka sinänsä pistelaskun muuttaminen takautuvasti ei olekaan hirveän järkevää).

Feretti

Well-known member
Aziz sanoi:
Kimi todennäkösesti ajaa 2011 asti eli 3,5 kautta jäljellä eli yli 50 gp jäljellä niin uskoisin että siinä ajassa ehtii saamaan 9 paalua...

EDIT: Ja kaikki vertailu on turhaa jos eivät ole ajaneet samalla aikaan...mutta silti sitä mukavaa tehdä, etenkin suomalaisten välillä:)

Viimeksi muokattu:
WebSlave sanoi:
Ei ole merkitystä sinunkaan laskemisillasi. F1 ei ole ollut urheilua enää aikoihin, se on bisnestä.
Ei se oo ikinä ollutkaan urheilua.

PS: viitaten siihen keskusteluun toisessa ketjussa, joka jäi kesken ;)

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Feretti sanoi:
Kimi todennäkösesti ajaa 2011 asti eli 3,5 kautta jäljellä eli yli 50 gp jäljellä niin uskoisin että siinä ajassa ehtii saamaan 9 paalua...
Hmmh. minunkin veikkaukseni on ollut tuo kausi 2011 Kimin uran päätepisteeksi. Onko tuon takana jotakin fatktaakin kun noin varmana heitit asian?

Moss

melkein mestari
Minustakin jotenkin tuntuu, että Räikkönen tekee vielä kahden kauden jatkosopimuksen. Eikö kuulostaisikin hienolta, jos suomalainen saavuttaisi viisi maailmanmestaruutta?

kana-fin

Well-known member
Laitetaan nyt vaikka tänne. Itse veikkaan Kimin katsovan alun kaudesta 2009 ennenkuin tekee lopullisen päätöksen. Kaikki kun tuntuvat puhuvan, että ensi kaudeksi voimasuhteet saattavat käätyä miten vain, joten ainakin itse katsoisin ensin missä mennään ja sitten tekisin päätökseni. Kuitenkin se auton nopeus on kimillekin tärkeää. Tuskin jaksaisi ajaa alle palkintopallisijoituksista, vaikka tallissa olisi muuten kuinka mukavaa tahansa.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Turha vetää noita vertauksia muutenkaan. Katsokaapa monta kautta Schumi on ajanut kärkipään kärryllä, monta Alonso, Häkä ja Kimi. Ero on niin silmäänpistävä, ettei ole juuri mitään järkeä tehdä noita vertauksia.

Minä oon tyytyväinen, että sekä Kimi, että Häkä pääsivät näyttämään kyntensä, saavuttivat paaluja, voittoja, nopeinpia kierroksia sekä mestaruuden. Kaikki mitä lisää tulee on plussaa :)

petrolhead

heh , petrolhead
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
kessel sanoi:
Kimi alkaa olla nimekkäässä seurassa ainakin tässä kategoriassa. FL:n merkitys/merkityksettömyys kuskin arvottelun suhteen onkin sitten ensimmäinen asia jonka täällä katkerat antifanit ovat ottaneet argumentikseen
Minä olen tähän topikkiin ainakin ilmaissut mielipiteeni , etten arvosta korkealle ketään kilpailun nopeimpien kierrosten perusteella. Kimin kannattajaksi kuitenkin olen julistautunut jo kun näin miehen tositoimissa ekassa F1-kilpailussaan, ja kannattaisin häntä vaikka ajaisi Force Indiaa.

Tätä nykyä ei ole todellista kilpailua siitä kuka ajaa kilpailun nopeimman kierroksen, tästä syystä sen saavuttamista en osaa korkealle arvostaa.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Jep, vähän samoilla mielillä kuin Petrolhead.

Ei ne nopeimmat kierrokset ole kertoneet paljoa oikeastaan koskaan. Jo Prostin ja Sennan aikoina säästeltiin. Sennalla niitä nopeita on osittain siksi, kun Prost "professori" Alain laskeskeli ja säästeli kumeja tarvittaessa.

Onhan noita muutenkin pariin otteeseen nähty/kuultu, että nopein kierros tehdään viimeisillä kierroksilla enemmän tai vähemmän huvin vuoksi. Ainakin pariin otteeseen on sekä Kimi, että Häkä kyseisen suorituksen tehneet.
Häkä vielä selkeässä johtoasemassa, viimeisellä kierroksella, en nyt muista missä :ahem:

WebSlave

Trackman
Misa1 sanoi:
Ei ne nopeimmat kierrokset ole kertoneet paljoa oikeastaan koskaan.
Petrolhead varmaankin viittasi siihen, että kauteen 1960 asti nopeimmasta kierroksesta sai pisteen, joten sillä oli merkitystä ja siitä varmaan kilpailtiinkin.

Nick

sadasseitsemäs
Sijainti
Tampere
Feretti sanoi:
GP:t Pisteet Voitot Palk. Paalut Eturivit Nop.

Mika Häkkinen 162 420 20 51 26 39 25
Kimi Räikkönen 130 499 17 53 17 31 30

Räikkönen todennäköisesti ohittaa Häkkisen joka tilastossa...paitsi peräkkäin voitottomien kisojen määrässä;)
Eli ei muuta kuin hanaa:thumbup:
Mestaruudet unohtu

Mika: 2
Kimi: 1

Ja tuossakin Kimi menee ainakin tasoihin.

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
petrolhead sanoi:
Minä olen tähän topikkiin ainakin ilmaissut mielipiteeni , etten arvosta korkealle ketään kilpailun nopeimpien kierrosten perusteella. Kimin kannattajaksi kuitenkin olen julistautunut jo kun näin miehen tositoimissa ekassa F1-kilpailussaan, ja kannattaisin häntä vaikka ajaisi Force Indiaa.
Poikkeus vahvistakoon sitten säännön

Tätä nykyä ei ole todellista kilpailua siitä kuka ajaa kilpailun nopeimman kierroksen, tästä syystä sen saavuttamista en osaa korkealle arvostaa.
Ei ollut tarkoitus nostaa kyseisten havannointien tilastointia mitenkään erityisarvoon, puutuin vaan siihen kuinka tilaston merkittävyyttä dissattiin näemmä pelkästään sen takia kun topikin otsikossa esiintyivät merkkijonot "Räikkösen" ja "nopein kierros". Ko. tilastolla taitaa nykyään olla btw. _lähes_ yhtä merkityksetön paino-arvo kuin paalupaikoilla...

Puupää

Señor Member
Sijainti
Skekkoslovakia
kessel sanoi:
Ei ollut tarkoitus nostaa kyseisten havannointien tilastointia mitenkään erityisarvoon, puutuin vaan siihen kuinka tilaston merkittävyyttä dissattiin näemmä pelkästään sen takia kun topikin otsikossa esiintyivät merkkijonot "Räikkösen" ja "nopein kierros". Ko. tilastolla taitaa nykyään olla btw. _lähes_ yhtä merkityksetön paino-arvo kuin paalupaikoilla...
Mun mielestä nopein kierros -tilasto on nykyisin entistä mielenkiintoisempi juuri tuon paalupaikka&bensakikkailu -asetelman takia. Ennen paalumies oli se nopein kaveri & auto -paketti, mutta nyt ei näin välttämättä ole.

Felix

Well-known member
petrolhead sanoi:
Aikaan jolloin välitankkauksia ei tehty eli suurin osa F1 historiasta on ajettu niin, että nopein kierros on tullut kisan lopussa kevyellä autolla eli useimmiten hetkellä jolloin sillä ei ole ollut enää suurtakaan merkitystä. Nykyisin nopeimman ajan voi ajaa aina ennen tankkausta joka mahdollistaa ns. varikolla ohittamisen eli nopein kierros voi olla todella merkittävä kisan lopputuloksen kannalta.