Räikkösen Kimi "Olen surkea ilman luistonestoa"

Trullinkaasu

Well-known member
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
9312
JPP sanoi:
Oikeastaan pitäisi ehkä hiukan antaa tunnustusta cccp:lle, joka jaksaa lohkoa kommentteja silloinkin kun Kimillä menee hyvin.
No voi Taavetti sentään... mihinkäs tämä trolli katosikaan viime vuoden Interlagosin GP:n jälkeen? Toivoisin jotain rajaa näihin kommentteihin.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24312
Sijainti
lappeen Ranta
Trullinkaasu sanoi:
No voi Taavetti sentään... mihinkäs tämä trolli katosikaan viime vuoden Interlagosin GP:n jälkeen? Toivoisin jotain rajaa näihin kommentteihin.
Aika rajoitettu tuo mielestäni oli kun sentään kirjoitin "oikeastaan", "ehkä" ja niiden lisäksi käytin vielä konditionaaliakin.

Enkä mää cccp:tä sentään kaverilistalleni ole laittanut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8796
Sijainti
Vantaa
CamoN sanoi:
Voitko perustella näkökulmaasi vähän pidemmälle? Ongelma moottorijarrutuksen poistumisen kanssa Sutilin kolaroinnin takia, vai onko siitä ollut viitteitä jo aikaisemmin?
Räikkösellä on ollut jo parissa kisassa jarrutuksissa ongelmia kuten Australiassa ajoi pihalle jarrumissin takia ja samoin nyt Monacossa. Nämä tuli ekana mieleen. Viime kaudella ja edellisinä Räikkönen oli kisavarmuudeltaan aivan eri tasolla.
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
JML82 sanoi:
Räikkösellä on ollut jo parissa kisassa jarrutuksissa ongelmia kuten Australiassa ajoi pihalle jarrumissin takia ja samoin nyt Monacossa. Nämä tuli ekana mieleen. Viime kaudella ja edellisinä Räikkönen oli kisavarmuudeltaan aivan eri tasolla.
Paitsi huomioitavaa on minun mielestä se, että nää molemmat taphtui nimenomaan sen jälkeen, kun oli körötelty tovi turva-auton perässä. Eli jarrut oli kylmät molemmilla kerroilla. Räikkösen olis siis pitänyt malttaa mielensä vielä vähän aikaa ja lämmitellä niitä jarruja ja vissiin renkaita myös ennen kun alko riehumaan. Muutenhan Räkällä ei ole näyttänyt olevan onkelmia uusien sääntöjen kanssa.

Tosta kisavarmuudesta sen verran, että tällä kaudellahan Räikkösen kisat on hajonnut ihan täysin heti kun jotain vähän poikkeuksellista on tapahtunut, eli nimenomaan Australiassa ja Monacossa. Tuntuu siis, että mies on vähän liian hälläväliä-asenteella liikenteessä, vähän niinkun jo liian paineettomassa tilassa. Ihan kun ei vaan oikein jaksais keskittyä ja malttaa mieltään vähän vaikeammissa tilanteissa. Sitten kun Räikkönen on päässyt ajamaan ilman ongelmia, niin voisi jopa sanoa, että on ollut ylivoimainen niinkun esim. Maletsiassa.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mediaprofeetta sanoi:
Paitsi huomioitavaa on minun mielestä se, että nää molemmat taphtui nimenomaan sen jälkeen, kun oli körötelty tovi turva-auton perässä. Eli jarrut oli kylmät molemmilla kerroilla. Räikkösen olis siis pitänyt malttaa mielensä vielä vähän aikaa ja lämmitellä niitä jarruja ja vissiin renkaita myös ennen kun alko riehumaan.
Aika alokasmaisia virheitä siis vuosia mukana olleelta maailmamestarismieheltä. Onko luistoneston poistaminen vaikuttanut tuohon niin paljon, että Kimi on nyt vaikeuksissa kylmillä jarruilla/kumeilla? Miten lienee ensi vuonna, jos/kun renkaanlämmittimetkin poistuvat?
 

Mediaprofeetta

Well-known member
Liittynyt
6.3.2007
Viestit
3579
Sijainti
____________
WebSlave sanoi:
Aika alokasmaisia virheitä siis vuosia mukana olleelta maailmamestarismieheltä. Onko luistoneston poistaminen vaikuttanut tuohon niin paljon, että Kimi on nyt vaikeuksissa kylmillä jarruilla/kumeilla? Miten lienee ensi vuonna, jos/kun renkaanlämmittimetkin poistuvat?
Enpä usko, että luistonestolla on juurikaan tekemistä noiden möhlimisten kanssa. Tavallaanhan vastasinkin jo tuohon sinun kysymykseen edellisessä viestissäni, kun höpisin siitä Räikkösen hälläväliä-asenteesta. Eli jotenkin kaverilta vaan tuntuu puuttuvan malttia ja missä on se tavaramerkiksi muodostunut rauhallisuus? Tosin voihan se olla teitty niinkin, että Räikkönen ei tosiaan osaakaan ajaa uusien sääntöjen mukaisella autolla, mene ja tiedä

edit: sitten lisäisin vielä sen, että onhan tuolla kuitenkin mukana paljon Räikköstä huonompiakin kuskeja, mutta silti kovin monelle ei ole tainnut sattua yhtä karmeita jarrutusvirheitä kuin itse maailmanmestarille. Ja sitten kun nuo Räikkösen virheet on tulleet just ohitustilanteissa, ja vähän erikoisemmissa kisoissa. Ei tässä nyt ole tarkotus mitään selitellä, mutta kyllähän se olisi vähän ihmeellistä, jos yksi sarjan kovimpina pidetyistä kuskeista olisikin muka noin käsi uusilla säännöillä. Eli se vika vois olla just siinä Räikkösen "asenteessa". Mutta eipä sitä tiedä ei, toivottavasti Räikkönen kuiteskin parantaa otteitaan, muuten ei tule mestaruutta ainaskaan tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mediaprofeetta sanoi:
Enpä usko, että luistonestolla on juurikaan tekemistä noiden möhlimisten kanssa. Tavallaanhan vastasinkin jo tuohon sinun kysymykseen edellisessä viestissäni, kun höpisin siitä Räikkösen hälläväliä-asenteesta.
Itse mielummin puhuisin nälän puutteesta, mutta se ei tarkoita keskittymisen herpaantumista tuolla tavalla, vaan ainoastaan pehmeyttä tilanteessa, jossa ei tapella voitosta.
Tosin voihan se olla teitty niinkin, että Räikkönen ei tosiaan osaakaan ajaa uusien sääntöjen mukaisella autolla, mene ja tiedä
Osaa toki, onhan se parissa kisassa nähtykin, mutta reagointi muuttuviin olosuhteisiin - jota Kimin osalta pidettiin aiemmin hyvänä - ei vaikuta tämän kauden perusteella kovin vahvalta.
edit: sitten lisäisin vielä sen, että onhan tuolla kuitenkin mukana paljon Räikköstä huonompiakin kuskeja, mutta silti kovin monelle ei ole tainnut sattua yhtä karmeita jarrutusvirheitä kuin itse maailmanmestarille.
Tämähän tässä juuri eniten ihmetyttää. Itse en kovin helposti selittäisi tuollaisia virheitä pään sisäisillä jutuilla, varsinkaan juuri "icemanin" kohdalla. Mutta tiedä häntä, ehkä vanhuus ei tule yksin. ;)
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Ehkäpä homman juju on siinä, että Kimi on aina ennen ollut saman tien nopea(varsinkin Michelin aikoina), kylmillä jarruilla ja renkailla. Eli luotto on ollut kohillaan ja luotto on osittain perustunut moottorijarrutuksen apuun(sehän tässä on ongelmana ollut eikä TC:n puuttuminen).

Nyt hommat sujuu muuten hyvin mutta siinä tilanteessa kun kesken kisan tulee yllättävä tilanne, Kimi "unohtaa" moottorijarrutuksen tuoman avun ja hyökkää samaan malliin kuin ennen. Sen seurauksena sitten vetää pitkäks. Ausseissa oli tuuria, kun oli tilaa vetää ulos. Monacossa tilaa sellaisille virheille ei ole.

Toinen homma mikä hiertää on jälleen tämä renkaiden lämpimäksi saaminen. Ehkä juuri näiden avujen puute vaikuttaa siihen, ettei Kimi saa renkaita lämpimäksi? Kun viime kaudella ongelma oli lähinnä auton käyttäytymisessä ja renkaisiin totuttelussa. Tänä vuonna tyyliä renkaiden lämmittämiseen pitäisi muuttaa. Samaa ongelmaa on ilmeisesti myös Quick-Nickillä.

Olisikohan Kimin aika vilkaista Massan dataa alkukierroksilta? Ja mikä nyt näkyy selkeästi myös katsojille, niin muihin nähden Kimin hälläväliä asenne tulee ilmi juuri lämmittelykierroksella. Ei paljon vatkaa sitä autoaan, vaan ajelee ruutuun ihanku unessa. Muut heiluttelee menemään oikein urakalla.
 
Ylös