Ehkäpä homman juju on siinä, että Kimi on aina ennen ollut saman tien nopea(varsinkin Michelin aikoina), kylmillä jarruilla ja renkailla. Eli luotto on ollut kohillaan ja luotto on osittain perustunut moottorijarrutuksen apuun(sehän tässä on ongelmana ollut eikä TC:n puuttuminen).
Nyt hommat sujuu muuten hyvin mutta siinä tilanteessa kun kesken kisan tulee yllättävä tilanne, Kimi "unohtaa" moottorijarrutuksen tuoman avun ja hyökkää samaan malliin kuin ennen. Sen seurauksena sitten vetää pitkäks. Ausseissa oli tuuria, kun oli tilaa vetää ulos. Monacossa tilaa sellaisille virheille ei ole.
Toinen homma mikä hiertää on jälleen tämä renkaiden lämpimäksi saaminen. Ehkä juuri näiden avujen puute vaikuttaa siihen, ettei Kimi saa renkaita lämpimäksi? Kun viime kaudella ongelma oli lähinnä auton käyttäytymisessä ja renkaisiin totuttelussa. Tänä vuonna tyyliä renkaiden lämmittämiseen pitäisi muuttaa. Samaa ongelmaa on ilmeisesti myös Quick-Nickillä.
Olisikohan Kimin aika vilkaista Massan dataa alkukierroksilta? Ja mikä nyt näkyy selkeästi myös katsojille, niin muihin nähden Kimin hälläväliä asenne tulee ilmi juuri lämmittelykierroksella. Ei paljon vatkaa sitä autoaan, vaan ajelee ruutuun ihanku unessa. Muut heiluttelee menemään oikein urakalla.