Ralliaiheista kuunneltavaa/katseltavaa/luettavaa

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5222
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Laukkasen jaksoa ehdin kuunnella ensimmäiset noin puoli tuntia ja täytyy sanoa, että se, ja taannoinen Pasi Hagströmin jakso ovat todella kovia. Kokonaisuudessaan ihan sarjan parhaita tähän asti. Sen lisäksi, että haastateltavat ovat olleet loistavalla muistelutuulella (tapahtumat yksityiskohtaisesti sekä aikajanalla että muistissa), niin mielestäni myös Tuominen itse on ollut todella vahvassa iskussa näissä molemmissa. Erinomaista reagointia Hagström-jaksossa esim. siihen, kun tämä kertoi N- ja A-ryhmän Celicojen olleen samanaikaisesti - ja aika rapealla kk-summalla - rahoituksella lyhennettävänä; valvottiko öitä silloin? Hagström jätti selkeine tavoitteineen itsestään jotenkin kyllä muutenkin todella vakuuttavan kuvan.

Ja sitten on tietysti tämä. Itse vuonna 1999 juuri siinä Moksin risteyksessä olleena väitän muistavani jonkinlaisen kohahduksen yleisössä - jota oli todella reippaasti - kun ralliradio raportoi pätkän maalista Hagströmin ajan. Kuten jakson päähenkilö itsekin toteaa, moiseen aikaan päästäkseen sai syöttää tulemaan.
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
832
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Ja sitten on tietysti tämä. Itse vuonna 1999 juuri siinä Moksin risteyksessä olleena väitän muistavani jonkinlaisen kohahduksen yleisössä - jota oli todella reippaasti - kun ralliradio raportoi pätkän maalista Hagströmin ajan. Kuten jakson päähenkilö itsekin toteaa, moiseen aikaan päästäkseen sai syöttää tulemaan.
Ilmeisesti harjoitusjaksolla katseltu formulakisan lähtö auttoi asiaan. Tuon Jyväskylän myöhemmät tapahtumat/Jyväskylän jälkeiset tapahtumat eivät olleetkaan sitten yhtä kivaa kuunneltavaa. Vauhtia ainakin olisi ollut tuosta Parkkolan ajasta päätellen.


Ja mainitaan nyt vielä Tomin nuoteista-podcastiin liittyvänä, että Ylen tekemän yleisen päätöksen mukaan enää ei podcasteja löydy Spotify-palvelun puolelta, vaan jatkossa kyseistä podcastia voi kuunnella vain Yle Areenasta.
 
  • Like
Reaktiot: DC

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Samoin eivät tule enää Applen iOSin Podcasteihin. Harmittaa, koska käyttöliittymä siellä on ollut parempi, ja uusista podeista on tullut ilmoitukset jne
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Laukkasen tarinoita on kyllä mukava kuunnella. Jotkut kisat jäi hieman vähemmälle huomiolle ja olihan vuosi 2003kin kokonaisuudessaan tosi hyvä. Toisinaan tulee fiilis että ehkä niin Tuomisen kuin Krissen kirjoissa WRClla MM kiertämistä alemmat sarjat ei saa aina arvostusta, vaikka taso olisi ollut kuinka kova jossain IRCssa, F2ssa, tms.

Joku voisi postata tähän vaikka sen BRC onboard kausikoosteen pätkän missä joku hidastelee EKlla Laukkasen edessä ja Tapsa kyselee Kaitsulta että onko toi pysähtymässä tupakalle vai mikä sillä on ;)

 
Viimeksi muokattu:

makeze

Well-known member
Liittynyt
25.11.2012
Viestit
131
Krissen haastatteluita, Patrick Snijers, Joni-Pekka Rajala ja Lasse Lampi.
Lassen haastiksessa tulee kyllä mielestäni hyvin esille miksi Mitsun hommat lopulta meni miten meni.



 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1316
Yksi asia jäi jopa raivostuttamaan!!!!!!!!!! Tomin podcastissa. Kun aiheena oli V.Silander, ei puhuttu halaistua sanaa vuodesta 86, kun Vode ajoi Brittien avointa Suntan kanssa ja alla oli sentään !!!!!!!!!!!.........B-RYHMÄN PEUGEOT 205 T16...........!!!!!!!!!! Muuten hänen ohjelma on erittäin ansiokas, ammattimainen ja mielenkiintoinen, kiitokset Tomille siitä. Jopa vieraat joista ei ole kuullutkaan ovat mielenkiintoisia ja on aivan pakko kuunnella. Te jotka Tomin tunnette, laittakaa viestiä, että korjaa ton epäköhdan, esim podcastin aiheena vois olla 'edesmenneet rallisuuruudet'-muistelujakso.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Olen Tomin kanssa puhunut, että voisi tehdä erikoisjaksoja menehtyneille suuruuksille, ja puheissa on ollut Henkka Toivonen ja Mikael Sundström. Molemmistahan on jo olemassa matskua esim karttureiden kertomana. Toki tämä teettäisi enemmän töitä, kun pitäisi jututtaa useampaa henkilöä.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3179
Sijainti
JKL
Laukkasen jakson kuuntelin eilen... Mielenkiintoinen ja hyvä kuten kaikki muutkin... Pieni lisä twisti mukana oli Manx rallin muistelut WRC Subarulla kun sattumalta olin kaverilla huollossa ko. kisassa ja kävimme myös Laukkasta moikkaamassa huoltoparkissa iltahuollossa... Manx on hieno kisa ja koko saari kyllä näkemisen arvoinen paikka muutenkin...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Laukkasen jaksoa ehdin kuunnella ensimmäiset noin puoli tuntia ja täytyy sanoa, että se, ja taannoinen Pasi Hagströmin jakso ovat todella kovia. Kokonaisuudessaan ihan sarjan parhaita tähän asti.
Kuinka monta parasta jaksoa voi olla? :) Mun mielestä esim Jouhkin, Gardemeisterin, Piirosen ja Revon jaksot on kyllä selvästi näitä kiinnostavampia, vaikka toki Laukkanen ja Hagström mukavasti tarinoi, ja asioita hyvin muistaa. TOP2 varmaan kuitenkin on Vatasen tuplajakso ja Rauno Aaltonen, joissa flow on mieletön ja kerronta suorastaan proosallista ajoittain.

Mutta edelleen täytyy toistella että taso on niin kova, että helpompi luetella vähemmän kiinnostavat jaksot. Esimerkiksi Erkki Vanhasen jakso ei oikein toiminut mulle yhtään.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
522
Sijainti
pk.seutu
Olen Tomin kanssa puhunut, että voisi tehdä erikoisjaksoja menehtyneille suuruuksille, ja puheissa on ollut Henkka Toivonen ja Mikael Sundström. Molemmistahan on jo olemassa matskua esim karttureiden kertomana. Toki tämä teettäisi enemmän töitä, kun pitäisi jututtaa useampaa henkilöä.
Tähän voisi lisätä Airikkalan Penan ja Mäkisen Timon.
 
Ylös