Rallihan vie ihan kaiken, minkä sille antaa. Aluksi nuorempana on niin innostunut, että kisaan pääsemiseksi syö näkkileipää ja vettä kuukauden, että saa rahat kisaan kasaan. Ja kaikki vapaa-aika menee tallissa eikä muuhun ole edes kiinnostusta (näin siis 15 v sitten). Vanhemmiten sitten oppii laittamaan asiat järjestykseen.
Oikeastaan kysymys kuuluisikin nyt, mikä auto on sinulle mieluisin ja kuinka paljon osaat autoa rakentaa itse? Kaikissa pikku n ja a ryhmissä sekä f-rhmässä voi HARRASTAA ralliksi edullisesti. Ja se tarkoittaa sitä, että palkinnoille on turha havitella, jos ei ole erittäin lahjakas kuljettaja, mutta ajaa voi ja jos itse osaa autoa korjata ja laittaa, niin kannattaa edes asiaa harkita.
Trophy luokka on aika edullinen aloituskustannuksiltaan (jos tyydyt halpaan trophyläiseen) ja kustannuksiltaan muutenkin, esim. rengaskustannukset ovat halvemmat kuin isolitraisilla...ja sekin on iso raha.
Viisainta on pysyä katsomon puolella, kun nimittäin kerran olet mukaan lähtenyt, niin mieli palaa aina takaisin. Ja Normanin ehdotus on hyvä (ellet ole sitten niitä, jotka pelkäävät istua siinä vieressä). Yksi vaihtoehto on myös, että hoidat lisenssiasiat kuntoon ja vuokraat auton yhteen kisaan ja katsot, onko tämä kivaa...saattaa olla kallis kokeilu jos linttaat auton heti, mutta jos otat "varman päälle", niin näät mitä tuo ylipäätään on.
Tai jos et ole ikään kilpaillut, niin kokeile yksi sprintti vuokra-autolla ja katso missä mennään.
Jos et ole vielä katsonut, niin katsopa Rallisatiaisen tarina
http://www.adastraracing.com/fiat/ tai sitten vähän uudempi samalta kaverilta
http://www.adastraracing.com/samara/