Rallikuskien legendaarisimmat kommentit

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Ei nyt ihan legendaarisia kommentteja, mutta tänä vuonna ralliradiosta kuultuja:

Lappi: "Mä oon vähän sellanen ihminen, etten oikein välitä olla kakkosena"

Suninen: "AI VITTU!!" (Tämä tuli kesken haastattelun, kun Teemu rauhalliseen tapaansa kommentoi kuinka pätkä meni ja Mikko Markkula ponnautti vahingossa kuulokkeensa päin Sunisen naamaa. Pienen hiljaisuuden jälkeen Suninen jatkoi analyysiaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :D)
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4961
Sijainti
Parc Fermé
Suninen: "AI VITTU!!" (Tämä tuli kesken haastattelun, kun Teemu rauhalliseen tapaansa kommentoi kuinka pätkä meni ja Mikko Markkula ponnautti vahingossa kuulokkeensa päin Sunisen naamaa. Pienen hiljaisuuden jälkeen Suninen jatkoi analyysiaan kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan :D)
:D Sunisen kommentit vikan pätkän maalissa oli myös aika kuvaavat. "No vituttaahan tämä mutta eiköhän se huomenna tunnu paremmalta" tjsp.

2004 Sardinian mm-rallista Bossen haastattelu maalipäässä Tapsalle on aika legendaarista settiä kanssa. 2 Peugeotia samalla pätkällä ongelmissa:

(Suominen mainitsee kuinka koomista on se että Peugeot-kuskit juttelevat kesken pätkän tekniikkamurheistaan)
Grönholm: harmi ettei ollut kahvia siinä, mä oisin voinut juoda nekin...
(puhetta siitä kuinka tallipäällikkö Provera on ollut pettynyt)
Grönholm: Ai se on jo herännyt? Mä olen ollut aika pitkään jo pettynyt.

Ulkomaisista kuskeista kaksikolla Märtin-Park oli myös aikoinaan aika hyvää juttua. Kesken nuottien lukemisen yhtäkkiä "did you watch football last night?". Myös 2003 Jyväskylän voiton jälkeen Park alkoi heittämään (oisko ollut silloisen VM:n mainos kyseessä) "Markkoo, where are youu, where are youu?". Ja jossain asvalttikisassa taisi Markko vähän haistatellakkin takaisin kun "Beef" heitti tsemppaavaa kommenttia siitä kuinka näkee kyllä ajaa sumun keskellä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14534
Sijainti
Tampereen lenkki
Sunisella oli joku kommentti kun kysyttiin että millä taktiikalla jatkatte "Vedetään kahvit ja lähetään ajamaan" :D

Lappi-Ferm Ouni kakkosessa kolmannessa shikaanissa

"Tosi paha shikaani tulossa!"
"Se aiempi oli se paha"
"ookkeei"

Harmi kun onboardeista on otettu äänet pois maalilinjan jälkeen.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Muistui mieleen Jyskälä 2010 ralliradiosta kuultu kommentti: Juha Kankkunen ajoi tuolloin 50v.kisaansa Focuksella ja jollain pätkällä sai aikasakon varaslähdöstä. Kankkunen ei ilmeisesti tiennyt tarkkaan lähtövalojen toimintaa ja myöhemmin totesi ralliradion haastattelussa, että -"Nyt jäätiin odotteleen vielä varmuuden vuoksi vihreän valon jälkeen, niin ei tarvi kenenkään alkaa vittuileen".
Tämän kommentin ei tosin ollut tarkoitus kuulua ralliradiossa ja toimittaja teki saman haastattelun heti perään uudestaan, jossa Juha sitten vastaili saman asian vähän painokelpoisemmin :D Kukaan ei vaan tiennyt, että mikki oli ollut päällä jo aiemminkin.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4961
Sijainti
Parc Fermé
Muistui mieleen Jyskälä 2010 ralliradiosta kuultu kommentti: Juha Kankkunen ajoi tuolloin 50v.kisaansa Focuksella ja jollain pätkällä sai aikasakon varaslähdöstä. Kankkunen ei ilmeisesti tiennyt tarkkaan lähtövalojen toimintaa ja myöhemmin totesi ralliradion haastattelussa, että -"Nyt jäätiin odotteleen vielä varmuuden vuoksi vihreän valon jälkeen, niin ei tarvi kenenkään alkaa vittuileen".
Tämän kommentin ei tosin ollut tarkoitus kuulua ralliradiossa ja toimittaja teki saman haastattelun heti perään uudestaan, jossa Juha sitten vastaili saman asian vähän painokelpoisemmin :D Kukaan ei vaan tiennyt, että mikki oli ollut päällä jo aiemminkin.
Urria taisi olla ek.

:D Ralliradion parhaimmista kommenteista niin suomeksi kuin kansainvälisellä kielellä saisi kyllä yhden kirjan aikaaseksi.

Tuli mieleen tämän vuoden SM-ralliradiosta jonkun kisan vika pätkä jossa joku junnusm-luokan kuski otti vilppilähdön. Siinä sitten maalipäässä haastattelun lopuksi reportteri totesi et "Otit sitten vilppilähdönkin pätkän alussa" - Ai otin vai? Hetken päästä tästä keskustelusta taustalta kuuluu kovaan ääneen osittain nauraen "No voi ny vittu" :D

Pari mieleenpainunutta kommenttia tältä kesältä on kans Pohjanmaarallin jonkun osallistujan "Oli niin pitkiä suoria että ehdittiin puhua kartturin kanssa naisista" / Enset-rallissa Jani Luhtaniemi kakkospätkän maalissa: "Ensimmäisellä pätkällä oli hirvi tiellä ja toisella EK:lla ampiainen oli täällä kabinetissa. Toivottavasti ei enää yhtään eläintä tässä rallissa tavata."
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5222
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Omat ralliradio-suosikkini:

1. Olli Ikäheimo vuonna 2000, sunnuntai-aamuna: "Kulpetin juoni" ja "Colin, how was the last EK". Molemmat noin puolen tunnin sisään.

2a. Hänninen tulee Mökkiperän maaliin 2015. Riku Salminen haastattelee:

- Juho, miten meni Ruuhimäki?
- Niin tätä Mökkiperääkö tarkoitat?
- Niin niin, aivan joo, olin vielä Ruuhimäessä kun sieltä tultiin!

Sitaatit eivät välttämättä aivan sanatarkkoja, mutta aika lähellä kuitenkin. Ensin menee pätkä väärin, eikä hätäselityksessäkään ole mitään tolkkua.

2b. Riku Salminen oli tuolloin myös Myhinpään maalissa ottamassa voittaja Latvalaa vastaan. Jossain vaiheessa Jari-Matin tuuletellessa Salminen huutaa mikkiin, että "JA SIELTÄ TULEE VAIMO JA LAPSI ONNITTELEMAAN". Aivan Kyllös-kamaa.

Ja kun Fernando Villagra oli Jyväskylässä Focus WRC:llä joskus 10 (?) vuotta sitten, niin joku näistä maakuntatoimittajista kysyi kaverilta jonkun pätkän maalissa, että eikös se sinun sukunimi äännetäkin [vi'agra]? Toimittajaa hihitytti, kaikkia muita hävetti.
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4961
Sijainti
Parc Fermé
Jonkin sortin radiofanina (aina ollut kiehtova formaatti vrt. sontalaatikkoon eikun televiissiioon) pohtinut et jos eurojaakossa joskus voitan miljuunia niin ensimmäisenä ostokohteena voisi olla kaikki Ralliradioon liittyvät tallenteet mitä Yleisradion levystöistä ja arkistoista löytyy.

Tony Melville heitti joskus 2015 et "kyllä tänä aamuna kun on rallikansaa katsonut niin yllättävän moni taistelee edelleen Kankkusta vastaan..."

(e: tietty jos joltain löytyy tallenteita ralliradioon liittyen digitaalisessa muodossa niin saa laittaa privateitse)
 
Viimeksi muokattu:

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Omat ralliradio-suosikkini:



2a. Hänninen tulee Mökkiperän maaliin 2015. Riku Salminen haastattelee:

- Juho, miten meni Ruuhimäki?
- Niin tätä Mökkiperääkö tarkoitat?
- Niin niin, aivan joo, olin vielä Ruuhimäessä kun sieltä tultiin!

.
Muistan tämän haastattelun ja Hänninen tokaisi naureskellen vielä toimittajalle tuohon perään:

-Joo joo. Tais mennä eilisilta vähän pitkäks, vai?
 

SimoL

Well-known member
Liittynyt
30.4.2016
Viestit
145
Harri Pöntinen: No niin Timo Salonen,aamu ei oo häävinä meille itse kummallekkaan.Milläs fiiliksillä sinä lähdet??

Timo Salonen: No,mulla on hyvät fiilikset,ku mä oon nukkunu,mutta toi sun fiilis johtuu varmaan yökerhosta!

Suurajot 1991.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Grönholmin kommentit ovat ihan oma taiteenlajinsa ja nyt 2019 Ruotsin rallissa näitä letkautuksia saatiin taas lisää. Tässä yksi kommentti, joka pisti huvittamaan:

"Eka pätkä tuli ihan hyvin, mutta sen jälkeen kaikki menikin ihan perseelleen. Mulla oli nuottien kanssa sellanen fiilis, niinkuin en olis koskaan täällä käynytkään"
 

SimoL

Well-known member
Liittynyt
30.4.2016
Viestit
145
Jyväskylän Suurajoissa tapahtui kerran näin 1989 oli vuosi ja todisteet löytyy Youtubesta Respektin 1989 Suurajo-koosteelta..

Timo Salonen ja Hannu Mikkola rallin ennakkotunnelmissa:

Hannu: Kyllähän aina,kun starttiviivalla ollaan,niin voittoa yritetään.
Timo: No mun täytyy tietysti katsoo,miten Hannu menee,koska näin herrasmiehenä vanhemman etuoikeutena hän saa voittaa tietysti jos siltä tuntuu ja..
Hannu: Saanks mä tän kirjallisena..??

Markku Alén tuumii haastattelijalle erään pätkän lähdössä:

" On tultu ihan hyvin..Juha ajo tosi hienon ajan edellisellä pätkällä,että tota noin..mennään eteenpäin..Väliin haastattelija kysyy Markulta jotain. Markku jatkaa: Liukast ainakin,että mä en päässy siellä.. Haastattelija: Mites Michelinit on pitäny? Markku: Kyyllä meillä on kaikki ihan jees,että kaikki menee kovaa vaan..anna mulle kypärä!!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös