Toisaalta, ei se lisäteho ja siivekkeiden lisäämiset niitä katsojia lajille paljoakaan lisää tuo. Kyllä se paras tapa olisi se, että huippukalustoa ja huippukuskeja olisi mahdollisimman paljon kisaamassa tasaväkisesti voitosta. Tähän tilanteeseen voisi päästä parhaiten sillä, että autot ottaisi mielumminkin askeleen taaksepäin ja mahdollistaisi pienemmillä kustannuksillaan useiden tallien (myös yksityistallien) mukaantulon. R5-luokka on tällä hetkellä aika hyvä esimerkki. Tiimejä tulee kokoajan lisää, kohta mm. Hyundai ja Toyotakin tuovat R5:t mukaan ja vaihtelua ja tasaväkistä vääntöä kärkipaikoilla on jo nytkin ihan mukavasti. No, toki Skoda-Pekka Lappi ajelee Esa Fabiallaan nykyään ihan omilla minuuttiluvuillaan.
Aiheesta toiseen; Mitenköhän rallin mm-sarjalle kävisi, jos tiimit,kuskit, kisajärjestäjät, sponsorit ym. tekisivät yhdessä rajun peliliikkeen ja irtautuisi FIA:n komennosta kokonaan omaksi ns. yksityiseksi sarjakseen. Samaahan suunnittelivat F1-tallit tässä joitakin vuosia sitten kyllästyttyään FIAn temppuihin, mutta se jäi toteutumatta. Vastaavaa on nähty myös englannin valioliigassa, jossa joukkueet laittoi oman sarjan ja omat säännöt pystyyn ja hyvin näyttää valioliiga silti keräävän suosiota.