Mahlainen jarruton
Well-known member
Jyväskylässä katkaistiin kymmenen vuoden penkaton putki ja eilen jatkettiin Hartolassa.
Edellisen kerran ollut katsomassa näissä maisemissa muistaakseni vuonna 2009, joten käsitystä viimeaikaisista paikoista ei ollut. Kuudelta hereille, puoli seitsemältä liikenteeseen, seitsemältä tolppakameran kuviin ja kahdeksan jälkeen kartta Sysmästä kouraan. Kehu siitä, että karttoja myytiin heti aamusta ja reitin ehti oikeasti ajamaan läpi vailla kiirettä. Onko tämä nykyralleissa ihan käytäntö? Hemmetin hyvä juttu joka tapauksessa, mutta ainakin itselleni iski miellyttävältä näyttävien katselupaikkojen suhteen melkoinen runsaudenpaljous. Ajattelin aluksi ykkösen puolivälin tiukahkoa vasuria tai maalipäätä, joista ensimmäisen välitielle ehdin iskemään jo auton parkiinkin. Jalkamiehenä paikka ei sitten kuitenkaan näyttänyt niin hyvältä, joten kurvailin kohti kolmosta. Olikin sitten näköjään se joka kisan pakollinen yleisörysä. Kuten Onzah tuosta ehtikin jo kirjaamaan, niin tapahtuvat jäivät lopulta vähiin tuolla & koko kisassa. Säästyipähän ainakin kalustoa. Ensimmäisen lenkin jälkeen totesin monen muun tavoin, että eiköhän tämä ollut tässä – joskin aivan vähän olisi houkuttanut siirtyä välitietä pitkin Mynnilään, mutta kummempaa näkemistä ei tainnut olla kakkoskierroksella sielläkään.
Plusmerkkinen päivä joka tapauksessa, eikä varmasti jäänyt viimeiseksi penkkakisaksi. Miinusta aivan hirveästä kelistä (paluumatkalla räntäsateessa pitkin Pulkkilanharjun siltoja liukastellessa kieltämättä mietin, onko tässä mitään järkeä) ja kolmosen sankarijärjestyksenvalvojasta, jonka hääräämisessä ei ollut mitään tolkkua. Lisäksi auto juuttui väliteillä seikkaillessa jonkun maatalon pihassa mutaan, mutta lähti onneksi lopulta liikkeelle.
Edellisen kerran ollut katsomassa näissä maisemissa muistaakseni vuonna 2009, joten käsitystä viimeaikaisista paikoista ei ollut. Kuudelta hereille, puoli seitsemältä liikenteeseen, seitsemältä tolppakameran kuviin ja kahdeksan jälkeen kartta Sysmästä kouraan. Kehu siitä, että karttoja myytiin heti aamusta ja reitin ehti oikeasti ajamaan läpi vailla kiirettä. Onko tämä nykyralleissa ihan käytäntö? Hemmetin hyvä juttu joka tapauksessa, mutta ainakin itselleni iski miellyttävältä näyttävien katselupaikkojen suhteen melkoinen runsaudenpaljous. Ajattelin aluksi ykkösen puolivälin tiukahkoa vasuria tai maalipäätä, joista ensimmäisen välitielle ehdin iskemään jo auton parkiinkin. Jalkamiehenä paikka ei sitten kuitenkaan näyttänyt niin hyvältä, joten kurvailin kohti kolmosta. Olikin sitten näköjään se joka kisan pakollinen yleisörysä. Kuten Onzah tuosta ehtikin jo kirjaamaan, niin tapahtuvat jäivät lopulta vähiin tuolla & koko kisassa. Säästyipähän ainakin kalustoa. Ensimmäisen lenkin jälkeen totesin monen muun tavoin, että eiköhän tämä ollut tässä – joskin aivan vähän olisi houkuttanut siirtyä välitietä pitkin Mynnilään, mutta kummempaa näkemistä ei tainnut olla kakkoskierroksella sielläkään.
Plusmerkkinen päivä joka tapauksessa, eikä varmasti jäänyt viimeiseksi penkkakisaksi. Miinusta aivan hirveästä kelistä (paluumatkalla räntäsateessa pitkin Pulkkilanharjun siltoja liukastellessa kieltämättä mietin, onko tässä mitään järkeä) ja kolmosen sankarijärjestyksenvalvojasta, jonka hääräämisessä ei ollut mitään tolkkua. Lisäksi auto juuttui väliteillä seikkaillessa jonkun maatalon pihassa mutaan, mutta lähti onneksi lopulta liikkeelle.