Rallitietäjä 2012 - RACC Rally de España 2012

iceman1988

Well-known member
Onnittelut Mikkozille mestaruudesta! Tiukka vääntö oli juplaa ja butt0n1:stä vastaan loppuun asti. Itselle tuli tältä kaudelta 6. sija, 14 pisteen erolla kärkeen. Täysin tyytyväinen en voi olla, kun välillä olin TOP3-ryhmässäkin. Suomen MM-rallin veikkausvoitto jää kuitenkin hienona muistona kaudesta mieleen. Tästä on hyvä lähteä kohti ensi kautta ja silloin taas lähdetään taistelemaan mestaruudesta ihan tosissaan.

Ensi kaudelle ehdotetut muutokset vaikuttavat mielestäni ihan hyviltä. 8 parhaan sijaan voisi ehkä veikata saman tien 10 parasta, jolloin tulisi tietää kaikki MM-pisteille pääsevät kuljettajat. 8 parhaan veikkaaminenkin kuitenkin tuo mukavasti lisää jännitystä peliin. Kiitokset Teppoilille veikkauksen järjestämisestä! Hienoa, että homma jatkuu.

Monte Carlossa starttaa MM-rallikausi 2013 jo parin kuukauden päästä. Toivottavasti edessä on jännittävä ja mielenkiintoinen kausi. Suomalaisittain asetelmat ainakin näyttävät hyviltä, kun Hirvonen ajaa ykköskuskina Citroenilla ja Latvala Volkswagenilla.

Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Kiitokset teppoilille veikkauksesta, jokohan ensi vuonna itse MM-sarjassa olisi yhtä tiukkaa vääntöä kuin Rallitietäjä-veikkauksessa. Veikattavien laajentaminen kahdeksaan on ok, harmi vaan että loppupää niistä on nykykattauksella aina superrallaajia, eikä oikeasti maaliin päässeitä pikkuluokkien kuskeja.

henrizio

väärinkäyttäjä
Onnea palkintosijoille. Itse lähdin turhaan vaihtelemaan veikkauksia, mutta jotain oli takamatkalla yritettävä. Pikaisella vilkaisulla seuraavalla kestorivillä olisin päässyt suunnilleen samoihin sijoituspisteissä.

1. Loeb
2. Hirvonen
3. P.Solberg
4. Östberg
5. Neuville

Kahdeksan veikattavaa tuo varmasti enemmän eroa loppupisteisiin. Tähän asti tuo sijoitusten eriarvoisuus on ollut vähän kummallinen juttu. Voittajaa on ollut viime vuosina aika helppo veikata ja siitä kuitenkin saa eniten pisteitä. Esimerkiksi tällä kaudella kukaan ei sijoittunut kahta kertaa kahdeksanneksi.

Vanhan MotoGP-veikkauksen tyyliin jokaisesta oikeasta sijoituksesta 3p ja sivuosumasta 1p olisi ehkä parempi.

Mikkoz

Well-known member
Sijainti
JKL
Kiitos, tiukille meni :D voittajan on helppo hymyillä. Ens vuonna onkin vaikeempi veikkailla, kun vakio voittaja ei ole ykkönen kuin asfaltilla.

Kiitokset Teppoillille kisan järjestämisestä.
Tuoko uudet säännöt liikaa lisä työtä?
Mun mielestä nyky säännötkin on ihan ok, ei sillä, että uusissakaan mitään vikaa ois.

talpela

Well-known member
Sijainti
lohja
Suuret kiitokset teppoil:lle veikkauksen järjestämisestä:thumbup: Vähän jäi kaivelemaan, kun unohtui kolmeen kisaa laittaa veikkaus, niin jäi täpärästi top 10 ulkopuolelle:D Noo ens kaudella täytyy olla paremmin hereillä.

Haastavammaksi ainakin muuttuu veikkaus, jos uudet säännöt tulevat voimaan. Tuleeko liikaa työtä järjestäjälle?

teppoil

Well-known member
Olen tässä nyt jonkin verran pohdiskellut tätä ensi kauden systeemiä. Olen alkanut kallistua enemmän siihen, että veikattaisiin 6 parasta. Kahdeksan saattaa joissain ralleissa olla liikaa. Pisteytys menisi jotakuinkin näin:

1. 6
2. 5
3. 4
4. 3
5. 3
6. 3
EK:t 3
Jokeri 3
ja yhden sijan väärin menneesta kuskista 1 piste.

Jokeri tulee siis joka ralliin.

Monte Carlon veikkaustoikki tullee huomenna.