Ralliuutisia, vol 2

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3537
Sijainti
JKL
Taisi se Kovalainen ajaa, mutta ei pohjia... Hyvän ajan kuitenkin. Olisko kolmen sakkiin tms...
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5536
Sijainti
Suonionkatu 1 C
https://www.is.fi/ralli/art-2000008692364.html
Ei tässä nyt rallista juurikaan puhuta, mutta kun äänessä on Ari, ylittyy samalla ralliuutiskynnyskin.

Länsimainen yhteiskuntajärjestelmä on myös vajavainen ja virheitä on tehty, myönnän sen. Mutta ainoa korjauskeino on lisätä demokratiaa ja vahvistaa oikeusvaltion asemaa entisestään.

Maailmanmestarilta valtiomies-tason puhetta.
 

BudLightJaguar

Well-known member
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
4580
Sijainti
Salo
(y)
https://www.is.fi/ralli/art-2000008692364.html
Ei tässä nyt rallista juurikaan puhuta, mutta kun äänessä on Ari, ylittyy samalla ralliuutiskynnyskin.

Länsimainen yhteiskuntajärjestelmä on myös vajavainen ja virheitä on tehty, myönnän sen. Mutta ainoa korjauskeino on lisätä demokratiaa ja vahvistaa oikeusvaltion asemaa entisestään.

Maailmanmestarilta valtiomies-tason puhetta.
Hyvä Ari! (y)
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15878
Sijainti
Tampereen lenkki
Aika randomit autot on kyllä, kovimmat är-vitosia paitsi Rovanperällekin kaivettu jostain museosta Citroen DS3 esiin. Osalla N-ryhmän Subaruja tai jotain Rally5-siviiliautoja.
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
590
Sijainti
Tallissa
Aika randomit autot on kyllä, kovimmat är-vitosia paitsi Rovanperällekin kaivettu jostain museosta Citroen DS3 esiin. Osalla N-ryhmän Subaruja tai jotain Rally5-siviiliautoja.
Edellisellä kerrallahan sinne sai joko viedä oman auton tai ajaa järjestäjän järjestämällä. Nyt sentään vaikuttaa kaikilla olevan järjestäjän autot, mutta aika hupimielinen kisahan kyseessä.
 

Teemu_99

Well-known member
Liittynyt
8.9.2018
Viestit
412
Aika randomit autot on kyllä, kovimmat är-vitosia paitsi Rovanperällekin kaivettu jostain museosta Citroen DS3 esiin. Osalla N-ryhmän Subaruja tai jotain Rally5-siviiliautoja.
Ja Roope ajelee n evo 9 mitsulla, jossa ilmeisesti aika heikonlaiset etujarrut, noh hyvää kokemusta tulee ainakin👍
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3349
Sijainti
Lahti
Vahinko, kun ei osaa määrittää, minkä tasoista ajoporukkaa siellä on. Tosissaan ne kaikki kuitenkin ajaa, varmaan toi ylläoleva Hiacen kuskikin! T.Arain nimen sieltä tunnistin, hää taitaa olla jo vähän iäkkäämpää sorttia? 10/10 pohjat on joka tapauksessa kova suoritus. HK on vetomies.
 

RTP

Keskimääräistä mulkumpi runkkari
Liittynyt
2.9.2012
Viestit
590
Sijainti
Tallissa
Vahinko, kun ei osaa määrittää, minkä tasoista ajoporukkaa siellä on. Tosissaan ne kaikki kuitenkin ajaa, varmaan toi ylläoleva Hiacen kuskikin! T.Arain nimen sieltä tunnistin, hää taitaa olla jo vähän iäkkäämpää sorttia? 10/10 pohjat on joka tapauksessa kova suoritus. HK on vetomies.
Vahvasti tosiaan "seniori" osastoa tuo TOP-5 japanilaisten osalta, mutta toisaalta omaavat todella suuren kokemuksen ja kuitenkin ihan vetomiehiä. Peittoavat kuitenkin kaikki nuoremmat maanmiehensä. Toki tuo kalustokin on melko kirjavaa, ei mitään käsitystä voiko noita GR Yariksia verrata millään tasolla vanhempaan R5 Skodaankaan.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2023
Täälläkin on joskus moitittu saksan rallia. Monet toivoivat rallin pudottamista ohjelmasta. Mikä siihen on/oli syynä? Tiet oli ainakin television välityksellä hienoja ja järjestelyt toimivia.
Suomalaisten ralli-ihmisten asvalttiallergia?

Eihän toki Saksan reitti koskaan ollut mitään Zlinin tai nyt Kroatian tyylistä tykitystä, mutta se oli silti luonteikas ralli. Kolme asvalttirallia aina samassa: Viinitarhapätkät oma lukunsa. Kapeaa ränniä vedettiin miljoonaa ja tien ja jyrkän pudotuksen välissä oli vain vähän marjapuskia. Katsojille Moselin laakso tarjosi silmäkarkkia. Baumholder eli Panzerplatte on itsessään täysin oma lukunsa lajissa. Sen haasteet olivat enimäkseen kilpailijoille suunnattuja, katsojana haastetta sai, jos lähti hakemaan armeija-alueelle välitietä ja toivoi, että ei ainakaan ihan heti ison tien jälkeen tulisi puomia ja solttua vastaan. Kolmas puoli olivat sitten metsäpätkät, joihin yhdistyi pelto/niittyosuuksia. Nämä ovat varmaan niitä telkkariin tylsimpiä, mutta katsojana näistä löytyi todella mielenkiintoisia paikkoja välillä.

Vielä näiden tiestöön liittyvien puolien lisäksi on mainittava sää, joka usein oli saman rallin aikana sekä aurinkoinen että sateinen. Aamut erosivat iltapäivistä.

Järjestelyistä ei oikein keksi pahaa sanottavaa. Rallipassin joutui ostamaan, mutta vastineeksi sai hyvän rallipaketin, hyvät viitoitukset ja toimivat infran pätkillä.

Että kyllä tässä lähtisi paluu Saksaan vakavaan harkintaan, jos ralli saataisiin takaisin kalenteriin. Olisi se sitten vaikka uusi ralli muualla päin Saksaa. Eiköhän sieltäkin saa flammkuchenia ja currywurstia.
 
Ylös