Renngeist
Soldiers of Antisthenes
Tuossa toisessa näytti olleen ja aikalailla yli viiden tuhannen rajan postauksia, joten jatkakaa täällä.
FIA president Jean Todt has confirmed a major format change for the 2014 World Rally Championship is under consideration, but has promised to "be careful".
The WRC promoter has put forward plans to make the final day of events into a single-stage shootout, where the top 10 positions would be decided.
The drivers in 10th and ninth would battle for ninth place, the same for eighth and seventh all the way down to the driver in second place against the rally leader. The fastest time on the single stage would secure the position and rally victory.
Todt remains sceptical about the plans.
"At the moment, I would be very careful," he told AUTOSPORT.
"When you make a decision, you must make sure it is a good decision. I have asked to investigate [this change] more.
"I think we must listen to the opinion of the supporters and there are a lot of new media which can be helpful to be able to finalise some decisions as important as this one.
"All of that is in progress and we will see what is the outcome."
Volkswagen's Jost Capito admitted he had seen and heard the criticisms of the potential change, but he remained in favour.
"People say this is not the traditional way for rallying, but for me it is more traditional than what we have now - as drivers would have to complete every stage to win the rally and make the final classification," he said.
"And the fight between the drivers can make the entertainment.
"If a driver wants to win his place, he has to be fast and make no mistakes on all stages - including the last one.
"We are very much in favour of this plan from the promoter, it was some of our plan as well."
http://www.autosport.com/news/report.php/id/110449
Ensimmäinen ajatus on, että ei helvetti.Kohta lähtee:
- Ennen luontainen ajotaito oli tärkeää, ja skandinaaveilla oli sitä erittäin paljon. Nykyään autot ovat parantuneet tekniikaltaan, ja nyt ajetaan käytännössä kuin ratakisoja ralliteillä, analysoi Fordin tallipäällikkö Malcolm Wilson MTV3:lle.
Parempi tekniikka on vaikuttanut ralliautojen käyttäytymiseen. Nykyään sivuittain ajamisen taito ei ole niin tärkeä, koska autoilla ajetaan suorempaan. Suomalaisilla on ollut ongelmia opetella tämä uusi tyyli.
- Se opettelu pitää tehdä etuvetoisella autolla. Se, että katsellaan sivuikkunoista minne päin ajellaan, niin ne päivät ovat ohi. Nyt pitää katsoa tuulilasiin, tiesi Sebastien Ogierin manageri Kim Vatanen.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2013/10/1816584/suomen-rallimenestys-kuihtunut-nyt-ei-katsella-enaa-sivuikkunoista
Jospa jätetään ajaminen kuskeille ja bisnes/politikointi muille. Paitsi silloin jos itse hakeutuvat jälkimmäisiksi (esim. Todt itse). Tarkoitan, että pelkästään se, että on ollut hyvä kuski joskus ei tarkoita että tietäisi sarjan pyörittämisestä yhtään mitään. Näin se menee useimmissa urheilulajeissa ja myös lajeissa, joilla menee hyvin...FIA:n kannattaisi kysyä neuvoja rallin kehittämiseen sellaisilta kavereilta kuin Tommi Mäkinen, Juha Kankkunen, Markku Alen, Carlos Sainz ja Walter Röhrl, koska heillä on rallikokemuksensa ansiosta takuulla hyvä näkemys siitä miten rallin suosiota saadaan kasvatettua pitämällä se edelleen rallina.
No more door handle forward? :dunno:Ehkä tää on uutinen ainakin Jouhkin pojille:
Ei sen auton nähdäkseni tarvitse olla etuvetoinen, mutta nykyaikainen alustaltaan, eli ei tarvitse viedä sladissa joka mutkassa. Uudet - ralliin kelpaavat - autot vain tuppaavat olemaan etuvetoisia.Ehkä tää on uutinen ainakin Jouhkin pojille:
Win a VIP-Wales-Rally-GB-Weekend and be part of the Volkswagen Rally the World team. Upload your pic and we put you and 3,998 other Co-Drivers on a Polo R WRC at Wales Rally GB.
www.rallytheworld.com/fancar
Robert Kubica gets factory WRC Citroen for Rally GB (Autosport)Robert Kubica gets factory Citroen drive for @WalesRallyGB #WRC
https://twitter.com/MAXRALLY/status/389783921866444802
Malcolm on myös kiinnosttunut Puolan poijasta. Ensi kautta ajatellen.