Ralliuutisia, vol 2

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1290
Tunnelmallinen pläjäys, etenkin 1.30 eteenpäin kun Pink Floyd lähtee käyntiin ja itse Rockstar Alénkin vilahtaa muutamissa kuvissa :thumbup:
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3359
Sijainti
Lahti
Tunnelmallinen pläjäys, etenkin 1.30 eteenpäin kun Pink Floyd lähtee käyntiin ja itse Rockstar Alénkin vilahtaa muutamissa kuvissa :thumbup:
Joo-o, Jape. Siinä oli aika taitavasti yhdistetty vanhoja ja uusia elementtejä. Ajatusta:idea:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Uusimmassa Urheilusanomissa oli Jouhkin haastattelu. Jouhkin mukaan Jarmo Mahonen on loukkaantunut kaatumis/putoamisonnettomuudessa ja on ilmeisesti pitkällä sairauslomalla. Tämä oli ainakin minulle uutinen.

Muuten jutteli aika ympäripyöreitä, mutta piti nyt mahdollisena että Neuville saattaisi siirtyä Hyundaille.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8268
Mikko Hirvosen ralliura ei mitä todennäköisimmin jatku Citroenilla. Neuvottelut ovat pysähtyneet kauden komeetan vuoksi.

Nuori ja kehittyvä Thierry Neuville on ajanut M-Sportin Fordilla kuskimarkkinoiden kuumimmaksi nimeksi. Hän on vetäissyt Mikko Hirvoselta ja muilta käsijarrut päälle.

– Kaikki oikeastaan seisoo sen takia, että tiimit jotka havittelevat Neuvillen poikaa, eli periaatteessa kaikki joilla on paikkoja vapaana, eivät tee päätöksiä ennen kuin Neuville ottaa kantaa, sanoo Hirvosen manageri Timo Jouhki MTV3.fille.

– Minulla on sellainen tieto, että hänen pitäisi tämän kuun loppuun mennessä ottaa se oma kantansa. Sitten on periaatteessa Mikko seuraavana vuorossa, Jouhki sanoo.


Käytännössä Neuville valitsee ralliin palaavan Hyundain sekä nykyisen tallinsa M-Sportin väliltä. Citroenilla on entistä vähemmän resursseja, sen vuoksi myös Hirvosen optio ensi kaudesta raukesi. Hirvosesta ollaan silti kiinnostuneita Citroenilla, Hyundailla ja M-Sportilla, ja neuvotteluita on käyty jokaisen kanssa. Näillä näkymin talli on vaihtumassa. Citroenilla jatkaminen tarkoittaisi ajamista aiempaa heikommilla sopimusehdoilla.

– Citroen on sanonut tekevänsä päätökset marraskuun puolella. Mikko on heidän listalla, mutta tallin pääpaino menee ratapuolelle, joten budjetissa on varsin niukasti varaa ralliin. Eli kaikesta tingitään. Siinä mielessä se ei ole ensimmäinen vaihtoehto mihin me yritämme, Jouhki sanoo.

– Citroenilla on hirveästi budjettileikkauksia, eikä talli ehkä pysty olemaan yhtä kilpailukykyinen kuin tähän mennessä. Citroen ei ole listalla ensimmäisenä, Jouhki linjaa.

Hirvonen tavoittelee useampivuotista sopimusta. Jouhkin ymmärryksen mukaan Citroen tekee vain 1+1-mallisia sopimuksia, joissa optio on tallilla. Citroen panostaa ensi kaudesta eteenpäin WTCC-ratasarjaan Sebastien Loeb kuljettajanaan. Tallin tulevaisuus rallin puolella on epäselvä, mutta Jouhkilla on "vakaa käsitys", että Citroen ajaa ainakin vuoden rallia tehdastallina, mahdollisesti vielä kaksi kautta.
Kiinnostusta löytyy

Neuvillen huhuttiin tällä viikolla käyneen Hyundain päämajalla. Ensi kauden tulokastallin ja 25-vuotiaan belgialaisen neuvottelut eivät ole Jouhkin mukaan uutinen. Eikä ainakaan yllätys, kun mietti Neuvillen tämän kauden otteita.

Hirvosen tulevaisuus selviää nopeasti sen jälkeen kun Neuville tekee valintansa. Sitten Hirvonen taustajoukkoineen kartoittaa vaihtoehdoista parhaan. Jouhkikin myöntää, että Hirvosen kausi on ollut heikko, mutta hän vakuuttaa, että 33-vuotias suomalainen on yhä haluttu kuljettaja.

– Kyllä se on selvää. Kun katsoo kenttää, niin Sebastien Ogier ja Jari-Matti Latvala ovat sidottuja Volkswagenille, heistä ei tarvitse keskustella. Sitten on Neuville. Dani Sordo on pisteissä Mikkoa vähän edellä, mutta hän on ihan täysi spesiaalimies asfaltille. Sitten, eihän muita vaihtoehtoja ole, muut ovat kaukana, Jouhki sanoo.

Yksi mahdollisuus olisi nuoren kyvyn palkkaaminen, mutta Jouhkin mielestä sellaisiakaan ei ole näköpiirissä. Hän itse piti Jevgeni Novikovia vielä pari vuotta sitten lupaavana, mutta hänenkin tähtensä on hiipunut.
http://www.mtv3.fi/urheilu/ralli/uutiset.shtml/2013/10/1820690/hirvonen-lahdossa-citroenilta---yksi-mies-jaadyttanyt-neuvottelut
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
->Twitteriä seuraamalla saa sellaisen kuvan tilanteesta, että Neuville mennee Hyundaille useampivuotisella sopimuksella ja Hirvonen pähkäilee Hyundain ja Fordin väliltä. Menee varmasti Hyundaille, jos Neuville ei sinne päädy, mutta voi mennä jokatapauksessa. Sen jälkeen arvotaan loput paikat.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
->Twitteriä seuraamalla saa sellaisen kuvan tilanteesta, että Neuville mennee Hyundaille useampivuotisella sopimuksella ja Hirvonen pähkäilee Hyundain ja Fordin väliltä. Menee varmasti Hyundaille, jos Neuville ei sinne päädy, mutta voi mennä jokatapauksessa. Sen jälkeen arvotaan loput paikat.
Jotenkin toivoisi, että Qataristä lyödään tarpeeksi paljon rahoja pöytään Neuvillen pitämiseksi Fordilla sekä auton pitämiseksi kilpailukykyisenä. Pysyisi jonkinlainen tason laajuus. Östberg ja Novikov ovat taantuneet liian pahasti ajaakseen voitoista.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
VeeÄmmässä oli mielenkiintoinen artikkeli siitä, kuinka AKK jälleen kerran on sabotoinut (ilmeisesti vihervasureiden painostuksesta) ralliautoilua Suomessa s.e. Suomeen ei saada kv. kalustoa ja vastaavasti Suomi-kuskeille on helkkarin vaikeaa lähteä ainakaan omalla autolla ajamaan maailmalle.

Luulisi nyt Erosenkin entisenä autonasentajana ja autokauppiaana ymmärtävän jotain kun asiantuntijat taivuttavat rautalangasta ettei NESTEen litkut kelpaa käytettäväksi huippuunsa viritetyissä turboahdetuissa kilpamoottoreissa. NESTEen pumpuissa on sitä paitsi lähes poikkeuksetta Suomen kalleinta "bentsiiniä".... Mitä lie kusivedellä jatkettua litkua bentsiininä myyvät.:wall:
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Jouhki avannu suullisen arkkunsa ja sanonut jotta suomalaisia ei välttämättä nähdä mm-sarjassa enää tulevaisuudessa. Ensin lähtee kuskit ja sitte Suomen mm-ralli? :confused:

Viimesiä viedään. Koko ennen hieno sarja vetää pahasti tekohappea ns. kuollon kourissa, kun nyt Citroen on lähdössä ja Hyundai tilalle...:nope: Ei sillä FIA suunnitelmat tuhoamassa muutenkin koko rallin. Vttu!
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Jotenkin toivoisi, että Qataristä lyödään tarpeeksi paljon rahoja pöytään Neuvillen pitämiseksi Fordilla sekä auton pitämiseksi kilpailukykyisenä. Pysyisi jonkinlainen tason laajuus.
Suurin ongelma taitaa olla siinä, että Hyundai tarjoaa kolmevuotista pahvia, Citroenilla ja M-Sportilla ei ole antaa takeita, että ne ovat kolmen vuoden päästä edes mukana sarjassa. C ei todennäköisesti ole, m-sport kituuttaa vuoden kerrallaan.

Lisäksi Hyundai on ainoa varteenotettava kortti, jos on tarkoitus löytää itselleen menopeli jolla voi ajaa joskus volkkareita vastaan maailmanmestaruudesta.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Suurin ongelma taitaa olla siinä, että Hyundai tarjoaa kolmevuotista pahvia, Citroenilla ja M-Sportilla ei ole antaa takeita, että ne ovat kolmen vuoden päästä edes mukana sarjassa. C ei todennäköisesti ole, m-sport kituuttaa vuoden kerrallaan.

Lisäksi Hyundai on ainoa varteenotettava kortti, jos on tarkoitus löytää itselleen menopeli jolla voi ajaa joskus volkkareita vastaan maailmanmestaruudesta.
Urheilusanomissa veikkailtiin, että Neuville kyttäisi paikkaa VW:ltä vuodeksi 2015. Hyundai ei varmaan mitään vuoden sopimusta edes suostu tekemään, joten tämä tarkoittaisi Fordia ensi vuodelle.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7208
Hirvosen kannalta se vaan, että Hyundailla on taas tarjolla kakkoskuskin pesti :(
Tuo riippuu puhtaasti siitä, että missä tallissa Neuville ajaa ensi kaudella, koska hän on Ogierin ja Latvalan ohella ainoa kuljettaja jonka tallikaverina Hirvonen joutuisi kakkoskuljettajan rooliin ja sekä Ogier että Latvala jatkavat varmuudella Volkswagenilla.

Hyundai kuitenkin todennäköisesti on Hirvosen ykkösvaihtoehto, koska Hyundain talous on huomattavasti vakaammalla pohjalla kuin Fordin ja Citroenin.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Urheilusanomissa veikkailtiin, että Neuville kyttäisi paikkaa VW:ltä vuodeksi 2015. Hyundai ei varmaan mitään vuoden sopimusta edes suostu tekemään, joten tämä tarkoittaisi Fordia ensi vuodelle.
Aika kovan riskin olisi Neuville valmis ottamaan, jos tuollaisen kortin varaan laskisi.

Tuskin Volkkarilla on intressejä vaihtaa kuljettajakaksikkoaan, jos mestaruudet tulevat nykyiselläkin. Lisäksi Latvalan ei tarvitse kummoisesti parantaa, niin Volkkarilla ei ole varaa päästää häntä pois.
 
Ylös