Ralliuutisia.

tenutappi

Well-known member
Liittynyt
25.4.2002
Viestit
598
Sijainti
Jämijärven Snägäri
En. Silti se äänestettiin 90-luvun lopulla euroopan parhaimmaksi rallicrossradaksi. Luulen kyllä, että sulla on tässä arvostelussa muut intressit takana... Apparan rinteiltä näkee koko radan upeasti.
Ei mulla muita intressejä ole ku se että 10 vuoden takaset meriitit ei ihan hirveitä pitäis enää painaa. Sen verran muutoksia tossa lajissa on tullut.

Huonopintanen, hidas syherö ilman minkäänlaista realistista mahdollisuutta oikealle lisälenkille ei oikeen ole enää nykyaikaa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Ei mulla muita intressejä ole ku se että 10 vuoden takaset meriitit ei ihan hirveitä pitäis enää painaa. Sen verran muutoksia tossa lajissa on tullut.

Huonopintanen, hidas syherö ilman minkäänlaista realistista mahdollisuutta oikealle lisälenkille ei oikeen ole enää nykyaikaa.
Paikan päältä nähtynä Kouvola hakkaa apparan rallicrossradan 100-0.

Se, että näkee koko radan samalta katsojapaikalta ei tarkoita, että rata olisi erityisen hyvä/haastava.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Minkähän raajan se Go Fartin toinen puolisko eli Henning nyrjäyttää ennen kisaa. Ajeli Finnskogissa Mitsulla, eli ainakaan ylimääräiseen WRC:llä ajeluun ei ole varoja.
Ja ainakin videosta päätellen tullut tyylillä...
http://www.youtube.com/watch?v=NtOrkw6MgHk&feature=youtu.be

Ajelee Ruotsin rallin normaalisti Fiestalla, taisi Wilsonin loukkaantuminen avata paikan ajaa. Saattaa kuitenkin mennä lumitöiksi hämmingin ralli.
 

jari5

Well-known member
Liittynyt
17.2.2009
Viestit
578
Sijainti
Täällä jossain,ehkä?
"Ralliässä mursi nilkkansa - Ruotsi jää väliin"(mtv3.fi)
Ei olisi ekana tullut mieleen susi hidas wilson,kun näin otsikon.:idea:
:D:D
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Raikkaan näköistä menoa vanhalla sotaratsulla. Olisi varmaan Henningille stressittömämpi Ruotsin ralli jos ajaisi senkin Mitsulla - Fiestalla saanee taas aikaan hämminkiä vähintään joka toisella pätkällä.

Pari pidempää koostetta Finnskogista:
http://www.youtube.com/watch?v=E_l78_Mh_5U
http://www.youtube.com/watch?v=OSUNKsKaCxM
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Enää puuttuu 300000e rahaa :)
...eli radiosta kuunnellaan tämä ralli. SVT:ltä tulee ilmeisesti jotain materiaalia, mutta en sitten tiedä että saako nekään kuvattua pidempää koostetta vai pelkästään lyhyempiä välähdyksiä -> http://svtplay.se/t/103701/motor

Onhan tässä vielä pari päivää deadlineen, aikaa kilauttaa kaverille:

– Finnish company Filmworks, which has produced TV broadcasts from the WRC for 5 years running, is prepared to come to Sweden on short notice, but we cannot make any decisions regarding production until we have secured that the revenues are in parity with the costs, says Olsson.

The absolute deadline for the decision is on Tuesday, February 7 at 12.00 CET.

http://www.rallysweden.com/tv-issue-still-alive-–-decision-on-tuesday?lang=en
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3797
Onpahan taas paketti levällään, mielenkiintoista kun ei mitään hajua nähdäänkö ralli ollenkaan :(
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Prodriven vaihtumista Motorsport Italiaan enteilee saksalaislähdekin.
Tämä Motorsport Italia juttu vaikuttaa kyllä omituiselta. Ainoastaan Prodrive pystyy tällä hetkellä valmistamaan uusia autoja. Kenelle mahtaa kuulua WRC-Minin "tekijänoikeudet"? Jos tälläinen muutos tapahtuu, täytyy BMW:n ja Prodriven välillä olla täydellinen luottamuksen puute. Minin poistuminen kokonaan rallista olisi suoraan sanottuna paljon loogisempaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Ehkä se tallin "vaihtuminen" tarkoittaa vain sitä että Motorsport Italia ajattaa nykyisiä autoja maksukuskipohjalta (kauden loppuun?) ilman mitään kehitystyötä, ja sitten vedetään töpselit seinästä. Itse toivoisin kivuttomampaa ratkaisua, eli homma seis kertarysäyksellä (jos rahaa ei ole ja luotto BMW:n ja Prodriven välillä on mennyttä). Melkoinen PR-moka molemmilta tämä seikkailu, jos projekti päättyy tässä kohtaa näiden käänteiden jälkeen.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Bimmeri sysää asioiden perseelleen menemisen muiden syyksi ja antaa jonkin pikkutallin ajattaa prodriven jo rakentamia "tehdas" autoja kunnes kaikki on saatu ajettua loppuun. Mitään uusia runkoja tuskin tehdään ja homma kuolee hiljalleen pystyyn. Tulipahan Minin ralliseikkailujen myötä yksi syy lisää inhota inhokki autonvalmistajaani (BMW) entistäkin enemmän.
 

veltto

Well-known member
Liittynyt
1.12.2010
Viestit
827
Bimmeri sysää asioiden perseelleen menemisen muiden syyksi ja antaa jonkin pikkutallin ajattaa prodriven jo rakentamia "tehdas" autoja kunnes kaikki on saatu ajettua loppuun. Mitään uusia runkoja tuskin tehdään ja homma kuolee hiljalleen pystyyn. Tulipahan Minin ralliseikkailujen myötä yksi syy lisää inhota inhokki autonvalmistajaani (BMW) entistäkin enemmän.
Mutta pitää muistaa, että ilmeisesti BMW on tehnyt kaikki mitä on alunperin luvannutkin?! Prodriven tehtävä on ollut hommata sponsorit ja tässä he eivät ole onnistuneet. Näin olen asian ymmärtänyt, varma en tosin ole:idea:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Bimmeri sysää asioiden perseelleen menemisen muiden syyksi ja antaa jonkin pikkutallin ajattaa prodriven jo rakentamia "tehdas" autoja kunnes kaikki on saatu ajettua loppuun. Mitään uusia runkoja tuskin tehdään ja homma kuolee hiljalleen pystyyn. Tulipahan Minin ralliseikkailujen myötä yksi syy lisää inhota inhokki autonvalmistajaani (BMW) entistäkin enemmän.
Siis koska BMW olisi ylipäätän ollut kiinnostnut rallitoiminnasta? E30 M3:t rakensi ja ajatti Prodrive, Beguinin M1 projekti taisi olla jokin täysin yksityinen kyhäelmä jolla ei ajettu kuin 1 MM-tason ralli ja joitain Ranskan kansallisia assu-ralleja. Sitten saadaankin mennä jo 70-luvun alkupuolelle kun yksityiset ajelivat 2002 TII:lla vaihtelevalla menestyksellä. Biimerin intressit on aina olleet rata-puolella, niinkuin oikeastaan Mersunkin.
 

JTH

Well-known member
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
697
Mutta pitää muistaa, että ilmeisesti BMW on tehnyt kaikki mitä on alunperin luvannutkin?! Prodriven tehtävä on ollut hommata sponsorit ja tässä he eivät ole onnistuneet. Näin olen asian ymmärtänyt, varma en tosin ole:idea:
Omana arvauksena olisin kyllä samoilla linjoilla tuon kanssa. Prodrive pelasi pokeria ja luotti, että kyllä Bemarilta saa lisää rahaa vaikka niin ei ole sovittukaan. Bemari päätti katsoa bluffin ja viheltää pelin poikki.

Mutta saattaapi tulla erikoinen ja lihava riita siitä, kuka ne autot ja tekniikan omistaa. Paitsi jos siitä on ollut selvät ja tiukat sopimukset.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
"Statement from the MINI World Rally Team"

MINI Portugal.
http://www.minimotorsport.com/en/news/mini_to_follow_new_path_in_the_fia_wrc

"After Dani Sordo (ES) and Carlos del Barrio (ES) finished second on the return of the brand to the legendary Monte Carlo Rally, the direction has now been set for a long-term MINI presence in the FIA World Rally Championship (WRC): On Thursday 2 February, the Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) accepted a two-car manufacturer entry by WRC Team MINI Portugal into the 2012 FIA World Rally Championship for Manufacturers. As a consequence MINI will complete the homologation for the MINI John Cooper Works WRC. The WRC Team MINI Portugal - consisting of Armindo Araújo (PT) and his co-driver Miguel Ramalho (PT), as well as Paulo Nobre (BR) and co-driver Edu Paula (BR) - will contest the remaining 12 events of the 2012 FIA World Rally Championship.

This long-term homologation ensures that the MINI John Cooper Works WRC can be used in the premier league of rallying, and other series in accordance with FIA regulations, up to and including 2018. The cooperation with Prodrive will be put on a new basis. Prodrive remains responsible for the construction and support of MINI John Cooper Works WRC customer vehicles, and will continue to work with the BMW Group on the further development of the car. The WRC Team, run by Prodrive, will from now on start as a works-supported private team.

“I am delighted that the future of MINI in the WRC has been secured on a long-term basis,” said Dr. Kay Segler, Senior Vice President MINI Business Coordination and Brand Management. “We remain convinced that the sport of rallying is perfectly suited to our brand. The situation we now find ourselves in means the MINI Motorsport family can, and will, continue to grow on the rally scene. With three podiums from just seven starts in the world championship, the MINI John Cooper Works WRC has already emphatically proven its potential. I am confident that our customer teams around the world will continue to thrill MINI fans with this car over the coming years. The FIA was just as interested in the long-term presence of the MINI brand in the WRC as we were, and was actively involved in finding a constructive solution. We are grateful for the good cooperation and the understanding it has shown us.”

Segler added: “With its great enthusiasm and hard work, the Prodrive team has played a major role in the remarkable sporting success we have achieved on our initial outings with the MINI John Cooper Works WRC. On behalf of MINI Motorsport, I would like to thank everyone at Prodrive for their efforts so far and we look forward to working with them in support of our MINI John Cooper Works WRC customers in the future.”

EDIT: Itseä kiinnostaa ainoastaan se, miten käy Sordon ajelujen, ja siihenhän tuossa ei tietenkään vastata (?)
 
Viimeksi muokattu:

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
MINI Portugal.



EDIT: Itseä kiinnostaa ainoastaan se, miten käy Sordon ajelujen, ja siihenhän tuossa ei tietenkään vastata (?)
Itse en kyllä saanut selvää, että mikä nyt muuttuu. Prodrive jatkaa "works-supported" jne. 7-vuoden mukana olo voi tarkoittaa minissään sitä, että auton luokitus pysyy voimassa ja on kisakelpoinen. Toisaalta se voisi tarkoittaa sitä, että Mini aloittaa projektin tavallaan uudelleen pitkällä tähtäimellä jonkun muun kuin Prodriven kanssa (meni spekuloinnin puolelle jo).

EDIT: Jos muutos tarkoittaa käytännön tasolla sitä, että Sordo korvataan portugalilaisveijareilla, niin hommassa ei ole mitään järkeä (paitsi, että maksavat ajonsa itse).
 
Viimeksi muokattu:

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Jos mikään ei muutu niin sehän tarkoittaa että ykköstallilla ei tämän jälkeenkään ole käytössä rahaa sen enempää. Autosport tiivisti kryptisen tiedotteen niin että Prodrive menettää statuksensa MINI:n tehdastallina, eli on yksityistallina samalla viivalla muiden kanssa tästä eteenpäin. Jos se tarkoittaa sitä että ne ajaa, kenellä on rahaa, niin vetomiehet Araujo ja Nobrehan siellä sitten on MINI:n keihäänkärkinä. Onnea, BMW.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Haiskahtaa vähän siltä, että eivät halua myöntää miten surkea nykyinen tilanne on saatikka tämä uusi. Olisivat saaneet laittaa pillit pussiin kokonaan, tilanne vaikuttaa täysin naurettavalta.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Rallipuolen spedeilyt siis jatkuivat taas. :yuck:

Mielenkiinnolla (ja pelolla) odotan mitä vielä tuleman pitää.
 
Ylös