Ralliuutisia.

Rallimies

Well-known member
Liittynyt
3.1.2004
Viestit
253
Sijainti
Konnevesi.
RITA#28 sanoi:
Hah, IS Arvaajan mukaan Petteri olisi jättämässä Subarun ja siirtymässä Fordille ensi kaudeksi...:jaska:
Oletko aivan 110% varma että Petterin ja Subben soppari on vedenpitävä?
Kummiskin on neuvotellu sinne Alonso-pykälät.

Sitä paitsi on niitä kummalisempiakin sopimussotkuja nähty. Ettei vaan Petteri tekisi Buttoneita.
Toki tämähän on vain huhu. Enkä ihmettele miksi huhuillaan kun Petterin edellisestä OIKEASTA voitosta on yli kaksi vuotta aikaa eikä näytä Subarun vauhti kasvavan mihinkään suuntaan.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Rallimies sanoi:
Oletko aivan 110% varma että Petterin ja Subben soppari on vedenpitävä?
Kummiskin on neuvotellu sinne Alonso-pykälät.
Kyllä tiiän ne sopimuksen yksityiskohdat...:ahem: Mutta sitä en tiedä mitä siitä sitten seuraa jos nämä ehdot ei toteudukkaan. Voihan olla että sitten on se purkumahdollisuus...

Mutta se on myös varmaa, että Petteri ei tule ensi kaudella ajamaan Fordilla, tuskin koskaan! Lehdethän tietenkin saa kirjoitella ihan mitä lystää...:alppu:
 
Viimeksi muokattu:

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Silk Cut Jaguar sanoi:
C4 ja Focus 07 ovat ainakin jo jääneet historiaan. Nimittäin maailman rumimpina ralliautoina koskaan. C4 on varsinainen family wagon ja Focus semmonen ihme tankki. Itse asiassa oikeasti kummastuttaa, että miten Focuksesta on saatu noin toimiva tuollaisella muodolla.
Jaha ja täällä jotain rallista ymmärtävä??? Onko sillä mitää v***nkaa välii miltä ne autot ulkoopäi näyttää? Eikö se oo pääasia et se menee kovaa ja kestää?

Ja sitäpaitsi, eiköhän ne insinöörit sun muut mekaanikot tiijä paremmin kuin sää että minkälainen auton pitää olla että se on nopia?:ahem:
 

Vämpylä

Well-known member
Liittynyt
2.10.2005
Viestit
981
Sijainti
South Park
^^ Totta.

C4 ja Focushan ovat molemmat uloskinpäin suht ideaaliasia kilpureita. Melko kompakteja ja pienet ylitykset. Toisin kuin Subarussa.

Olen kylläkin sitä mieltä että tämä nykyinen subaru on hienoin tehdas peli tällä hetkellä. Mutta tuolla sedan-taksi-laatikko kopalla ei pärjätä enää. Ei olla pärjätty vähään aikaan.

Hienoin Wrc auto mielestäni on Xsara siisteillä teipeillä. Esim Duvalin ensi viikonloppuinen peli on ilo silmälle.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Samaa mieltä, Subbe on ylivoimasesti hienoin nykyisistä peleistä...:thumbup: Mitää muuta hyvää siinä ei sitte ookkaa, paitsi lähtöjärjestelmä ja äänet!:D Mutta eipä toi hienous autoo eteepäi vie...
:alppu:
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
RITA#28 sanoi:
Kyllä tiiän ne sopimuksen yksityiskohdat...... Mutta sitä en tiedä mitä siitä sitten seuraa jos nämä ehdot ei toteudukkaan. Voihan olla että sitten on se purkumahdollisuus...
Siis tiedät mutta et tiedäkkään :confused:
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Silk Cut Jaguar sanoi:
C4 ja Focus 07 ovat ainakin jo jääneet historiaan. Nimittäin maailman rumimpina ralliautoina koskaan. C4 on varsinainen family wagon ja Focus semmonen ihme tankki. Itse asiassa oikeasti kummastuttaa, että miten Focuksesta on saatu noin toimiva tuollaisella muodolla.
Mun mielestä uusi Focus RS WRC on aivan hiton hyvän näköinen auto. Myös Focus ST on pirun nätti. http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:Ford_Focus_ST_2005.jpg
Uudet Citikat taas on sellaisia, että niistä joko tykkää, tai sitten ei. Eli jokaisella on niistä mielipide. Itte en tykkää.

Tuskin auton muotoilulla loppupeleissä niin kamalasti on merkitystä siihen, pystytäänkö siitä kehittämään nopea ralliauto. Inssit tuppaa sen nopeuden kuitenkin jostakin aina löytämään.
Petterin mahdollinen tallinvaihto ei olisi yllätys. Yllättävää on, että hän on näinkin kauan jaksanut kituuttaa Subarulla. Kuvittelin hänen viime sopimuksen päätyttyä menevän Citikalle, mutta toisin kävi.
Jos siirto toteutuu, niin meinaako se sitä, että Bosse lopettaa?:nope:
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3522
RITA#28 sanoi:
Jaha ja täällä jotain rallista ymmärtävä??? Onko sillä mitää v***nkaa välii miltä ne autot ulkoopäi näyttää? Eikö se oo pääasia et se menee kovaa ja kestää?
Itse kuskeilla tai talleille tuskin on väliä, mutta lajin katsojille todellakin on. Ralliautojenhan pitää perustua tuotantomalleihin, suuri osa koppiautosarjojen (muidenkin kuin rallin) viehätyksestä perustuu siihen että katsoja näkee siellä "oman automerkkinsä" menestyvän.

Ja sitäpaitsi, eiköhän ne insinöörit sun muut mekaanikot tiijä paremmin kuin sää että minkälainen auton pitää olla että se on nopia?:ahem:
Missä välissä kyseenalaistin insinöörien taidon? Lähinnä ihmettelin, että miten paperilla niin ralliautoksi oudon muotoisesta on saatu tämän hetken MM-titteliä lähimpänä oleva. Sama koskee C4:sta myös, joka nyt on vähintään outo ison takatilansa vuoksi.

PeeVee79 sanoi:
Mun mielestä uusi Focus RS WRC on aivan hiton hyvän näköinen auto. Myös Focus ST on pirun nätti. http://www.autowiki.fi/index.php/Kuva:Ford_Focus_ST_2005.jpg
Uudet Citikat taas on sellaisia, että niistä joko tykkää, tai sitten ei. Eli jokaisella on niistä mielipide. Itte en tykkää.
On tuo mielestäni henkilöautona nätti. En olisi vaan 2000-luvun alussa uskonut, että ralliautojen konsepti muuttuu näin paljon (varmaan asfalttirallien määrälläkin jotain merkitystä).

Tällä kaudella vielä mukaan tuleva Suzuki on aika näppärä ja kompakti kanssa. Muistuttaa jokseenkin Skoda Fabiaa. Toivottavasti Suzukin WRC-ura ei jää yhtä onnettomaksi kuin Skodalla. :D
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
PeeVee79 sanoi:
Petterin mahdollinen tallinvaihto ei olisi yllätys. Yllättävää on, että hän on näinkin kauan jaksanut kituuttaa Subarulla. Kuvittelin hänen viime sopimuksen päätyttyä menevän Citikalle, mutta toisin kävi.
Jos siirto toteutuu, niin meinaako se sitä, että Bosse lopettaa?:nope:
Uskokaa jo että Petteri ei ole vaihtamassa ainakaan Fordille, eikä halua mennä itse sitikalle koska Loeb on siellä! Nää on näitä lehtien juttuja ku ei oo muuta kirjotettavaa nii pitää keksiä:D
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
En minäkään tuohon siirtoon usko.
Mutta toisaalta voisi kuvitella, että Petter on sen verran ammattilainen, että pystyy jättämään vanhat riidat taakseen, jos Fordilla olisi paikka avoinna. Rovanperällähän oli samankaltainen kohtalo Peugeotilla. Potkujenkin jälkeen hän oli valmis yrittämään uudelleen, vaikka johtoporras oli aiemmin vyöryttänyt menettyä tallimestaruutta Harrin piikkiin.
No, ei samankaltainen kohtalo, mutta ammattimiehenä Rovis pystyi unohtamaan muistaakseni Proveran esittämät negatiiviset lausunnot.
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Jos vähän käyttää järkeään, niin kumman itse valitsisit...olla ykköskuskina tallissa jonka auto nyt ei vaan ole oikein kilpailukykyinen ja kehitysbudjetti on pieni vai olla tallissa, jossa voit ajaa palkintopallille ja kehitysbudjetti on iso?
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Tomi Tuominen on Gardemeisterin uusi kartturi. Tomi korvaa lopettaneen Jakke Honkasen.

Mitenköhän maikkarin rallilähetyksille nyt käy jos Garde ajaa vielä jotain mm-rallei tänä vuonna??
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
RITA#28 sanoi:
Mitenköhän maikkarin rallilähetyksille nyt käy jos Garde ajaa vielä jotain mm-rallei tänä vuonna??
Veikkaisin että noissa tapauksissa Antti Haajanen tulee tilalle, ainakin se tuurasi Tuomista missikisojen aikana.
 

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
981
RITA#28 sanoi:
Ai Suzukilla?? Ei varmaan ole molemmat paikat auki sillai... Nykyään vain 3, KOLME kuskia saa rahaa ajamisesta wrc-luokassa. Loput maksaa ajamisesta.:thumbdown Voitte arvata ketkä...

-t.jouhkin suusta kuultua elokuussa 2007,ja luulen että tämä mies jopa jotain tietääkin...rahaa saavat tällä kaudella ajamisesta seuraavat hemmot...busse,hirvonen,petteri,atkinson,lööp ja sordo.
 

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Liittynyt
21.6.2006
Viestit
3348
Sijainti
J:vi
Jouhki kirjoitti elokuun VM:ssä, että neljä kuljettajaa saavat palkkaa.
 
Ylös