Kyllähän tuo rallin tulevaisuus näyttää ihan lupaavalta. MM-sarjaan tulee paljon mielenkiintoa, kun mukana on tietysti Loeb, Hirvonen, Latvala, Sordo, Solberg ja muita viime kauden WRC-nimiä. Ja Solbergillakin nyt auto, jolla voi taistella vaikka voitosta. Lisäksi sitten Räikkönen. Ruotsissa ja ehkä muissakin yksittäisissä kisoissa Grönholm. Mahdollisesti myös tämä uusi tiimi, jossa ajaisi Ken Block ja Chris Atkinson. Ja taisi VM:ssä lukea, että myös Galli tekee paluun MM-sarjaan ja ajaisi monta kisaa WRC-Focuksella. Ja Jyskälässäkin tutusta kaavasta poikkeava juhlakisa, jossa parhaassa tapauksessa voisi ajaa vanhoja mestareita, kuten Kankkunen?? Toivon ainakin näin. Vuonna 2010 pitäisi ilmestyä myös WRC-rallipeli pitkästä aikaa, joten ihan hyvässä nousussa näyttäisi ralli olevan. IRC-sarjastakin näyttäis tulevan mielenkiintoisempi kuin koskaan.
Rallin MM-sarja on itse asiassa aina mennyt tällaista aaltoliikettä. Välillä on muutama kausi aivan loistavaa ja välillä taas vähän tylsempiä "lamavuosia". Esim. 84-86 kaudet B-ryhmän kulta-aikaa. Sitten taas vähän vaisumpaa aikaa tuo 80-luvun loppupuoli, kun siirryttiin A-ryhmään. 90-luvun alussa laji alkoi ehkä vähän taas piristymään, kun A-ryhmä oli jo kehittynyt ja kisat ei ollut vain yhden merkin ylivoimaa. 90-luvun puolivälissä oli taas ehkä vähän vaisumpaa, kun Lancia, Toyota ja Fordin virallinen tiimi oli pois kuvioista ja lisäksi FIAn "kierrätysjärjestelmä" jakoi mielipiteitä. Välillähän kisat oli niitä etuvetokisoja ja välillä nelivetoisille. Sitten taas n. 98-03 vuosina oli WRC:n kulta-aikaa. Parhaimmillaan wrc-tiimeissä ajoi kolme kuljettajaa ja tiimejä oli paljon. Viimeiset 5 vuotta on sitten ollut taas vähän vaisumpaa ja yksitoikkoista aikaa, mutta ehkä nyt taas uusi nousu on edessä.