Rallivideoita

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5295
Sijainti
Suonionkatu 1 C

Vuoden 1992 Jyskälän perjantai jatkuu. Tällä kertaa Pöntisen kaverina studiossa Airikkalan Pena.

Alkaa olla melko karmeassa kunnossa luokkajohtajille tuo pikkutie ajasta 12:12 eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14836
Sijainti
Tampereen lenkki
Alkaa olla melko karmeassa kunnossa luokkajohtajille tuo pikkutie ajasta 12:12 eteenpäin.
Lankamaan talonpihatie, joka ajettiin tänä vuonnakin. 1992 se ajettiin ekaa kertaa MM-rallissa, ehkä ekaa kertaa missään rallissa. Eikä se varmaan muutenkaan ole talon asukkaiden vakituisessa käytössä. Pätkähän ajettiin tuosta, jotta edellisen liittymän liikenne saataisiin pidettyä auki.
 
  • Like
Reaktiot: DC

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1373
Jostainsyystä pidin itse tämän Markku Katajan selostustyylistä, vaikka se jollaintavalla aika puisevaa olikin. Melko asiallinen selostaja oli. Ei tee itsestään isoa numeroa. Mielenkiintoista knoppitietoa esim kuskeista olis voinu tiputella enemmän, nyt kertoo vain oleellisen, ei mitään ylimääräistä. Seppo Kauppista voikin olla montaa mieltä, luulen että on päässyt oikeanlaisella jäsenkirjalla hommiin.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5295
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Jostainsyystä pidin itse tämän Markku Katajan selostustyylistä, vaikka se jollaintavalla aika puisevaa olikin. Melko asiallinen selostaja oli. Ei tee itsestään isoa numeroa. Mielenkiintoista knoppitietoa esim kuskeista olis voinu tiputella enemmän, nyt kertoo vain oleellisen, ei mitään ylimääräistä. Seppo Kauppista voikin olla montaa mieltä, luulen että on päässyt oikeanlaisella jäsenkirjalla hommiin.
Kataja on ollut ihan mies paikallaan noissa koostelähetyksissä kyllä. Katajahan selosti 90-luvun alussa YLEllä myös ykkösiä ja elämään on jäänyt klassikko Estorilista 1992, kun Kataja reagoi Patresen ja Bergerin kolariin spontaanisti "ui jumalauta".
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
14836
Sijainti
Tampereen lenkki
Mulle taas toi Katajan puiseva höpötys tökkii. Taustamateriaaliksi on sentään jaksanut hankkia VM:n katsojaoppaan, josta näkee viime vuoden pohja-ajat ja voi referoida myös siihen printattua virheellistä tietoa. Muistelen, että tuossa 1992 lauantain lähetyksissä rupeaa vähän pehmiämään, ainakin mainiten hehtopascal-yksikön samalla kun zoomataan lehmänlantaan. Jossain kohtaa myös kuvauttaa omaa naamaansa aurinkolasit päässä kopterissa? Ehkä on katsonut Peltoperän lennokkaita pikkuluokkainserttejä ja miettinyt että "ei vittu, mun pitää yrittää kanssa edes vähän". Seuraavana vuonnahan Peltoperästä tuli ykkösreportteri pääluokan insertteihin.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5295
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Mulle taas toi Katajan puiseva höpötys tökkii. Taustamateriaaliksi on sentään jaksanut hankkia VM:n katsojaoppaan, josta näkee viime vuoden pohja-ajat ja voi referoida myös siihen printattua virheellistä tietoa. Muistelen, että tuossa 1992 lauantain lähetyksissä rupeaa vähän pehmiämään, ainakin mainiten hehtopascal-yksikön samalla kun zoomataan lehmänlantaan. Jossain kohtaa myös kuvauttaa omaa naamaansa aurinkolasit päässä kopterissa? Ehkä on katsonut Peltoperän lennokkaita pikkuluokkainserttejä ja miettinyt että "ei vittu, mun pitää yrittää kanssa edes vähän". Seuraavana vuonnahan Peltoperästä tuli ykkösreportteri pääluokan insertteihin.
Mun mielestä Kataja on nimenomaan hyvä tuossa 90-luvun alun YLE-kontekstissa. Vaihtoehdot olivat tosiaan luokkaa Kauppi, joka oli yhtä kotonaan rallin parissa kuin minä olisin muodostelmaluistelussa, tai Peltoperä, jolla oli pakonomainen tarve letkauttaa joka lauseen päätteeksi jotain mukahauskaa. Suomisen Tapsa olisi toki ollut ylivertainen, mutta ei tainnut tehdä Jyväskylää kuin 1995 ja 1997? Oli toki ulkomailla reportterina tekemässä juttuja Urheiluruutuun, esim. RAC:ssa 1991.
 

Ayrton-Ana

Well-known member
Liittynyt
5.2.2005
Viestit
878
Katajahan selosti 90-luvun alussa YLEllä myös ykkösiä ja elämään on jäänyt klassikko Estorilista 1992, kun Kataja reagoi Patresen ja Bergerin kolariin spontaanisti "ui jumalauta".
Luulin itsekin pitkään että tämä oli Markku Kataja, mutta todellisuudessa tuo taisikin olla asiantuntijakommentaattori Mika Sohlbergin huudahdus. Ja kisaa ei selostanutkaan Markku Kataja vaan Markku Pentikäinen:

 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5295
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Luulin itsekin pitkään että tämä oli Markku Kataja, mutta todellisuudessa tuo taisikin olla asiantuntijakommentaattori Mika Sohlbergin huudahdus. Ja kisaa ei selostanutkaan Markku Kataja vaan Markku Pentikäinen:

Oho! Olipas mullistava tarkennus. Olen kertonut juttua aina Katajan huudahduksena.

Kenen idea on ollut laittaa Markku Pentikäinen selostamaan ykkösiä? 😫
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
838
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Tässä kyseinen vasuri. Satuin nyt törmäämään. @Onzah.
Juuri samaa videota katselin pari päivää sitten. Etenkin tuo keltainen Starlet on hyvin verkkokalvolla. Jotenkin itsellä fiilis, että sama paikka toimi muutamaa vuotta aiemmin Historic-sarjan Shell Vihantasalmi-rallissa talvella 1996. Niin samanlaiselta näyttävä paikka oli sekin, vasen josta lähti pisto suoraan.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5295
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Juuri samaa videota katselin pari päivää sitten. Etenkin tuo keltainen Starlet on hyvin verkkokalvolla. Jotenkin itsellä fiilis, että sama paikka toimi muutamaa vuotta aiemmin Historic-sarjan Shell Vihantasalmi-rallissa talvella 1996. Niin samanlaiselta näyttävä paikka oli sekin, vasen josta lähti pisto suoraan.
Väittäisin että on sama paikka. Tarkennus vain vuoteen, eli 1998 alkuvuodesta paikka toimi tuossa Shell Vihantasalmi -rallissa.
 

Onzah

Suurmestari
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
838
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Väittäisin että on sama paikka. Tarkennus vain vuoteen, eli 1998 alkuvuodesta paikka toimi tuossa Shell Vihantasalmi -rallissa.
Näinhän se olikin. Ei oo tuollakaan seudulla ajeltu rallia hetkeen, varmaan Jari-Pekka Ralli 2007 oli edellinen kerta kun noilla seuduilla on käyty. Jokseenkin perinteikäs Pertunmaan sprinttikin alkuvuodesta loppui joskus 2000-luvun myöhempinä vuosina.
 
Ylös