No hajoohan se tekniikkakin siinä, yleensä... Olin nyt ihan virallisen ERC sivun keskeyttäneiden listan varassa joten sen mukaan menin...Tekniikka, joka petti sen jälkeen, kun Corsa oli syöksynyt tieltä ryteikköön.
No hajoohan se tekniikkakin siinä, yleensä... Olin nyt ihan virallisen ERC sivun keskeyttäneiden listan varassa joten sen mukaan menin...Tekniikka, joka petti sen jälkeen, kun Corsa oli syöksynyt tieltä ryteikköön.
Tympeää päteä, mutta EM-ralleissa ei ole WRC2-luokkaa.Neuville ja Evans ajoi kokolailla samaa vauhtia. Varmaan hyvää harjoitusta kummallekin. Gryazin oli loppuviimeksi aika ylivoimainen WRC2-luokassa. Paljon itselle toistaiseksi ihan tuntemattomia nimiä ajamassa ja kovaa nekin ajoivat. Vanhempi Verstappen väänsi maaliin asti, vaikka odotin häneltä ulosajoa. Ikä on tainnut tuoda vanhalle kuuma-kallelle lisää malttia?
Ei tuo mitään pätemistä. ERC-luokasta oli siis kysymys. Parempi se näin on oikein mennä, kuin mitä muistisairas äitimuorini saattaisi sanoa: "Kuha jottain mitä lie".Tympeää päteä, mutta EM-ralleissa ei ole WRC2-luokkaa.
ERC ja WRC2 ovat sarjoja, kuten myös vaikka JWRC ja WRC Masters. Rally2 on auton luokka. Mutta ERC-pisteitä voi saada Rally2-auton lisäksi myös vaikka Rally3-autolla (vaikka niille autoille onkin erikseen ERC3 sarja (huomatkaa tosiaan että ERC2-sarjaa ei ole nyt olemassa)Ei tuo mitään pätemistä. ERC-luokasta oli siis kysymys. Parempi se näin on oikein mennä, kuin mitä muistisairas äitimuorini saattaisi sanoa: "Kuha jottain mitä lie".
Itse sieltä täältä katselin, ja sanoisin tämän kisalta suurimmaksi ongelmaksi kunnon vetoukkojen puuttumisen ehkä nyt Gryazinia lukuunottamatta. ERC-kisoissa on vähän turhan paljon vaihtelua osaanottajissa kuka ajaa missäkin. Toki toisaalta kiva nähdä eri nimiä kärjessä eri kisoissa, mutta siinä kohti kun sen vauhdin puutteen huomaa ihan jo TV-kuvista silmällä, niin ei se oikein enää viihteestä mene.Itellä oli kovasti muuta tekemistä viikonloppuna mutta yhtäkään pätkää en katsonut livenä vaikka olisi aikaa ollut yhdessä välissä, enkä jaksanut tuloksia katsella. En tiiä mikä on kun ei kiinnosta.
Tiet näytti oikein hyvältä ja näin runkipetterin näkökulmasta voi todeta, että ei ainakaan mitää tökköjä lähtenyt.Kilpailuun osallistunut tuttuni kehui rallin reittiä ja tiestöä lujasti. Sanoi, että parhaimmat asvalttipätkät mitä on nähnyt, pois lukien Kroatiaa, jota arvostaa vielä enemmän.
Itte en sekuntiakaan ole videota tuolta nähnyt vielä, mutta pitääpä pitää mielessä tämä tapahtuma.
Vastaan itselleni: näyttää onneksi sittenkin löytyvän Rally.TV:stä nyt 26 minuutin kisakooste. Hyvä näin.Eikö Rally.TV:ssä ole enää ERC:n kisakoosteita? Siis oikeita kisakoosteita eikä viiden minuutin välähdyksiä. Vai ovatko ne aiemminkin tulleet isolla viiveellä? Livepätkien tallenteet kyllä löytyvät edelleen varsin nykivällä liikkeentoistolla. Aivan väärässä paikassa taas säästetty jos pitkät koosteet on täysin poistettu. Ralli nyt vaan on sellainen laji että aivan jokaista pätkää ei useinkaan ehdi livenä seuraamaan, jolloin hyvin laadittu kooste muodostuisi parhaaksi vaihtoehdoksi seuraamiselle.
Voi voi kun on vaatimatonta lisäpätemistä! Pistetään lisää voltteja pätemiseen, vaikkei kyseessä olekaan Korkeajännitys. Tämä nykyinen luokkien runsauden paljous muistuttaa minua alati siitä, kuinka hyvin ja selkeästi asiat olivat silloin kun aloin seurata rallia. SM-sarjassakin oli vain yksi mestari. 70-luvun alussa tosin rappeutuminen pääsi alkuun kun laittoivat kehvelit peräti 2 eri luokkaa l. ryhmä 1 ja ryhmä 2. Ryhmä 2 oli ärjyille laitteille ja ryhmä 1 niille vähän lussummille menopeleille. Nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Sarjoja ja luokkia niin maan perusteellisesti. Voin kuitenkin lohduttaa, nämä kaikki menevät nekin vielä uusiksi moneen kertaan.ERC ja WRC2 ovat sarjoja, kuten myös vaikka JWRC ja WRC Masters. Rally2 on auton luokka. Mutta ERC-pisteitä voi saada Rally2-auton lisäksi myös vaikka Rally3-autolla (vaikka niille autoille onkin erikseen ERC3 sarja (huomatkaa tosiaan että ERC2-sarjaa ei ole nyt olemassa)
Sori lisäpäteminen
Itellä oli kovasti muuta tekemistä viikonloppuna mutta yhtäkään pätkää en katsonut livenä vaikka olisi aikaa ollut yhdessä välissä, enkä jaksanut tuloksia katsella. En tiiä mikä on kun ei kiinnosta.
Sattui olemaan yksi Kari Mäen Suurajo-kirja tuossa käden ulottuvilla, ettei tarvinnut persettä nostaa. Random-vuosi 60-luvun kirjasta ja lopputuloksissa oli eriteltynä ainakin kuusi eri luokkaa. Ihan kaikkien aikojen ensimmäisessä autourheilutapahtumassa, Pariisi-Rouen -ajossa, autoissa oli eri käyttövoimia, mukana jopa polkuautoja. Rallissa on aina ollut ja aina tulee olemaan moni luokkia (luokitukset) ja näille erilaisia sarjoja, koska autot eivät ole samanlaisia ja eri tasolla ja eri lähtökohdista lajia harrastaville tulee olla erilaisia autoja. Ei niistä kaikista lukuisista sarjoista tarvitse olla kiinnostunut, eivätkä ne kaikki edes ansaitse kiinnostusta, mutta noin niin kuin yleisellä tasolla ei niitä ole vaikeaa erotella toisistaan, samoin ei ole myöskään vaikea tunnistaa eroja Rally1-, Rally2-, Rally3- ja Rally4-autojen välillä.Voi voi kun on vaatimatonta lisäpätemistä! Pistetään lisää voltteja pätemiseen, vaikkei kyseessä olekaan Korkeajännitys. Tämä nykyinen luokkien runsauden paljous muistuttaa minua alati siitä, kuinka hyvin ja selkeästi asiat olivat silloin kun aloin seurata rallia. SM-sarjassakin oli vain yksi mestari. 70-luvun alussa tosin rappeutuminen pääsi alkuun kun laittoivat kehvelit peräti 2 eri luokkaa l. ryhmä 1 ja ryhmä 2. Ryhmä 2 oli ärjyille laitteille ja ryhmä 1 niille vähän lussummille menopeleille. Nyt ollaan sitten tässä tilanteessa. Sarjoja ja luokkia niin maan perusteellisesti. Voin kuitenkin lohduttaa, nämä kaikki menevät nekin vielä uusiksi moneen kertaan.![]()
Nyt tuli aika nasevaa pätemistäSattui olemaan yksi Kari Mäen Suurajo-kirja tuossa käden ulottuvilla, ettei tarvinnut persettä nostaa. Random-vuosi 60-luvun kirjasta ja lopputuloksissa oli eriteltynä ainakin kuusi eri luokkaa. Ihan kaikkien aikojen ensimmäisessä autourheilutapahtumassa, Pariisi-Rouen -ajossa, autoissa oli eri käyttövoimia, mukana jopa polkuautoja. Rallissa on aina ollut ja aina tulee olemaan moni luokkia (luokitukset) ja näille erilaisia sarjoja, koska autot eivät ole samanlaisia ja eri tasolla ja eri lähtökohdista lajia harrastaville tulee olla erilaisia autoja. Ei niistä kaikista lukuisista sarjoista tarvitse olla kiinnostunut, eivätkä ne kaikki edes ansaitse kiinnostusta, mutta noin niin kuin yleisellä tasolla ei niitä ole vaikeaa erotella toisistaan, samoin ei ole myöskään vaikea tunnistaa eroja Rally1-, Rally2-, Rally3- ja Rally4-autojen välillä.