Rally uk+ kilin kolin

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Ambomaan Mambo sanoi:
Mitenköhän sitten Paasosen ja Tuohinon käy kun näitä vierailevia tähtiä ruetaan ottamaan?
Käsittääkseni ainoastaan Kataloniaan ja Australiaan ei ole vielä kakkoskuskeja päätetty, ja kummallakaan kuskilla ei niistä ole pahemmin kokemusta WRC-autolla... eli voipi olla että Paasosen ja Tuohinon rallit on tältä vuodelta ajettu. Elleivät sitten ajata jossain kolmea autoa. :dunno:

Edit: niin ja tosiaan Bengue ajanee tuolla Kataloniassa kakkosautoa.
 
Viimeksi muokattu:

mun

Active member
Liittynyt
20.4.2004
Viestit
39
Ambomaan Mambo sanoi:
Liekö Fabiassa vieläkin tuon Octavian tekniikka :doubtful: tuntuu vainen etteivät ole pariin vuoteen tuolle autolle saaneet mitään tehdyksi.
Täälläkin mainitussa TM:n uudehkossa jutussa kerrottiin, että Fabiassa on insinöörien mukaan niin hienot aktiivilukot, ettei kuskien tartte käyttää edes vasemman jalan jarrua. Tuli vaan mieleen, että onko nuo liiankin hienot ja auto käyttäytyy ajajan mielestä joskus epäloogisesti, joskus ei. Varmasti hanskamies, Mikkolan Hannu kaatoi testissä Fabian, eikä hän ole saanut analysoitua miksi auto käyttäytyi siinä tilanteessa niin. Outoa.
Tuohino ja Paasonen ovat vähän huulipyöreinä, eikä uskalla sanoa mitään. Vauhtia ei ole ollut kellään, muuta kuin aluksi ja sattumalta kun auto on sattunut käyttäytymään loogisesti. Kun kuskille on tullut lisää kilometrejä, niin luotto menee autoon ja itseen ja silloin ei tulosta tule.
Jos nyt Hirvonen ja McRae ei saa tulosta tehtyä, niin väittäisin että liian viksu auto. Tämmöinen tunne on asiasta tullut.
 

hippopotamus

Guest
Skoda starttaa voittajajoukkueella

Mikä on talli, jolla on heittää Walesin ralliin kuljettajiksi kaksi rallin aiempaa voittajaa? No Skoda! Colinhan voitti kapinan 1994, -95 ja -97, joka kerta Subarulla. Arminin voittoa 1996 Celicalla ei tietty lasketa MM-voitoksi, sillä RAC oli tuona vuonna vain F-2 autojen mestaruusosakilpailu.
Muista aiemmista voittajistahan ovat mukana Marcus (Pösö v. -01) ja Petteri (Subaru hattutemppu -02, -03 ja -04).

jatketaanko tästä tulosveikkausta vai avaatteko uuden Threadin?

Mukana on nytkin viisi suomalaista.
Takavuosien yli tusinaan ei taideta enää koskaan päästä

FIA 1-kuumat
Toni, Marcus ja Harri
FIA 2-kuuma
Jari-Matti Latvala Ford Focus 03
FIA 3-kuuma
Aki Teiskonen N:n Subarulla
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
Osaapahan uusi Subaru sitten olla ruma mikä ensikaudella otetaan käyttöön.
 

hippopotamus

Guest
Eiköhän se ole Viidan auto - sama jolla Mikon kai ensin piti ajaa Waleskin?
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
mun sanoi:
Täälläkin mainitussa TM:n uudehkossa jutussa kerrottiin, että Fabiassa on insinöörien mukaan niin hienot aktiivilukot, ettei kuskien tartte käyttää edes vasemman jalan jarrua. Tuli vaan mieleen, että onko nuo liiankin hienot ja auto käyttäytyy ajajan mielestä joskus epäloogisesti, joskus ei. Varmasti hanskamies, Mikkolan Hannu kaatoi testissä Fabian, eikä hän ole saanut analysoitua miksi auto käyttäytyi siinä tilanteessa niin. Outoa.
Tuohino ja Paasonen ovat vähän huulipyöreinä, eikä uskalla sanoa mitään. Vauhtia ei ole ollut kellään, muuta kuin aluksi ja sattumalta kun auto on sattunut käyttäytymään loogisesti. Kun kuskille on tullut lisää kilometrejä, niin luotto menee autoon ja itseen ja silloin ei tulosta tule.
Jos nyt Hirvonen ja McRae ei saa tulosta tehtyä, niin väittäisin että liian viksu auto. Tämmöinen tunne on asiasta tullut.
Taidat olla oikeassa. Skodan ongelmat johtuvat varmasti monellakin tavalla aktiivilukoista. Ns. isoilla tiimeillä on niin rautainen kokemus aktiivilukoista, että pienet tiimit eivät enää tahdo päästä samalle viivalle -> uusia ehdokkaita ei sarjaan tule, ennen kuin liika elektroniikka saadaan pois.
 

larzzon

Well-known member
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
356
Zep sanoi:
Taidat olla oikeassa. Skodan ongelmat johtuvat varmasti monellakin tavalla aktiivilukoista. Ns. isoilla tiimeillä on niin rautainen kokemus aktiivilukoista, että pienet tiimit eivät enää tahdo päästä samalle viivalle -> uusia ehdokkaita ei sarjaan tule, ennen kuin liika elektroniikka saadaan pois.
Ja isot tiimit eivät halua elektroniikasta tai muusta hi-techista luopua, koska silloin ne joutuisivat samalle viivalle pienien tallien kanssa. Kovasti kulujen karsimisesta ja kilpailullisuuden kasvattamisesta aina puhutaan, mutta sitten kun asioille pitäisi tehdä jotain konkreettista, siihen jää... Ihan sama oravanpyörä kuin vormeleissa.

Sori OT.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Zep sanoi:
Taidat olla oikeassa. Skodan ongelmat johtuvat varmasti monellakin tavalla aktiivilukoista. Ns. isoilla tiimeillä on niin rautainen kokemus aktiivilukoista, että pienet tiimit eivät enää tahdo päästä samalle viivalle -> uusia ehdokkaita ei sarjaan tule, ennen kuin liika elektroniikka saadaan pois.
Subarun tekniikkahenkilö sanoi joskus VM:ssä, että aktiivilukot antavat 0.1 sekuntia lisää vauhtia kilometriä kohden. Taitaa olla Skodalla enemmän kirittävää..
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
ettelbruck sanoi:
Tuo 0.1s/km tuntuu vähättelyltä.
Niin no eihän se ollut kuin yks Subarun inssi joka niin sanoi, aivan kuten Valde viittasi, VM:ssa viime vuonna, joten huuhaata varmaan lienee :wink:
 

Mikkoz

Well-known member
Liittynyt
28.11.2003
Viestit
839
Sijainti
JKL
Oma veikkaus:
Loeb
Grönholm
Solberg
Märtin
Gardemeister
Duval
Rovanperä
Atkinson
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Niin eli aktiivilukot nopeuttavat Subarua 0,1 sek/km? ...ja Subarullahan on nelivedosta kilpailutoiminnassakin kohta 20 vuoden kokemus. Eli Subarulla varmaan on muutenkin tuo voimansiirtopuoli hallussa.
 
Ylös